• Minna72

minnas xiii

Minnas XII
    Tråd nr 13! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html
    XIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44121291.html

• Svar på tråden minnas xiii
  • Özlem

Naffe:usch var barnet i riskgruppen?
    Jag tänker nog som du att jag + sambon borde vaccinera oss.eftersom vi har små barn som inte kan.
    Har alla här inne vaccinerat sig?

• Pess

Jag är jätteirriterad över att inte kunna vaccinera L. Jag skulle inte dra mig för att göra det och är inte rädd för vaccinet eller dess biverkningar heller. Från att ha fokuserat min oro över att vara gravid just nu till att blivit vaccinerad för tre veckor sedan är man ju nu lite bekymrad över att L ska smittas. Risken är ju stor eftersom hon går på dagis. Dock sägs det ju att de små möjligen blir sjukare och i högre grad behöver sjukhusvård, men inte har högre dödlighet. Och det är ju än så länge inte de som dött i så stor omfattning.

Dock planerar jag att ta hem L vid minsta misstanke om influensafall på dagis. Har kontaktat chefen som lovat gå ut med info om misstänkta fall. OM hon får symtom får det bli Tamiflu för hennes del.

Det går redan influensa på ett annat dagis i området så det är en tidsfråga antar jag. En annan grej som dock är lite positiv med dagis är att det sägs att en förkylning hejdar en ev influensa. Att kroppen enbart kan hantera ett virus åt gången. Så numera är man ju lite tacksam över att det ständigt är förkylda

Öz, Jag är vaccinerad sedan 3 veckor. Sambon tog sitt vaccin idag. Han har fått vänta då han inte tillhör en riskgrupp. Men nu så

• cirkel

Öz:Jag håller med Essi. Sia har också hållt på att gnälla en hel del, oftast i samband med att hon ska somna. Jag har för mig att de är rädda för att somna för att då "försvinner" ju allt.
    Sia blev i måndags 37 veckor enl BF och nu verkar det ha vänt. Det heter ju 37-veckorsfasen, men den börjar flera veckor tidigare.
    Sia har under fasen:
    *börjat vakna på natten för att äta
    *varit svår att få att somna ibland med mycket ångestgnäll
    *svår att lägga tillbaka i sin säng på natten efter amning

Pikky: Tråkigt att resan kanske blir inställd. Hoppas att ni vinner pengar!

Maja: Skönt att amningen funkar bättre nu och att kontrollen gick finfint!

Har ni andra också mattjuvar hemma? Emma går i både frys och kylskåp, tar fram tallrik till yogurten själv och värmer fryst bröd i micron...

• cirkel

Oj, har ni redan fått vaccinera er?! Alltså även ni som inte tillhör riskgrupper?
    Vi får vaccin först 23/11...
    Vi ska vaccinera oss pga de små.

Pess: Oj, vad bra att förkylning skyddar mot flunsan, intressant info!

Ett dagis i närheten har också fått ett fall, men inte på vårt än.
    Jag tar också hem Emma om det kommer till oss.

• Özlem

Cirkel:hahaha,så sött.Att hon fixar maten själv.Be henne laga större portioner så det räcker till er med
    melvin kan oxå knapra på när han e hungrig.Han tror at6t krossade tomater i tetrapack e festis.Han vill att vi öppnar den för han vill dricka
    tack för svaret.

• Özlem

Cirkel:hahaha,så sött.Att hon fixar maten själv.Be henne laga större portioner så det räcker till er med
    melvin kan oxå knapra på när han e hungrig.Han tror at6t krossade tomater i tetrapack e festis.Han vill att vi öppnar den för han vill dricka
    tack för svaret.

• Özlem

Här vaccineras övriga förstr v 48. Då befinner jag o barnen i turkiet.
    Får se om man åker på ngt på flyget.

• cirkel

Öz: då är det 23/11 för er också. Härligt med en semester mitt i höstrusket! Ska du flyga själv med barnen?

• Özlem

Cirkel:Jag ,barnen,min syster o svärmor.Ska vara borta i 9 dagar.
    Ska bli kul att träffa släkt o visa upp Elias för mormor

• Serendipity
    Pess skrev 2009-11-04 14:29:42 följande:
    Jag är jätteirriterad över att inte kunna vaccinera L. Jag skulle inte dra mig för att göra det och är inte rädd för vaccinet eller dess biverkningar heller. Från att ha fokuserat min oro över att vara gravid just nu till att blivit vaccinerad för tre veckor sedan är man ju nu lite bekymrad över att L ska smittas. Risken är ju stor eftersom hon går på dagis. Dock sägs det ju att de små möjligen blir sjukare och i högre grad behöver sjukhusvård, men inte har högre dödlighet. Och det är ju än så länge inte de som dött i så stor omfattning.Dock planerar jag att ta hem L vid minsta misstanke om influensafall på dagis. Har kontaktat chefen som lovat gå ut med info om misstänkta fall. OM hon får symtom får det bli Tamiflu för hennes del.Det går redan influensa på ett annat dagis i området så det är en tidsfråga antar jag. En annan grej som dock är lite positiv med dagis är att det sägs att en förkylning hejdar en ev influensa. Att kroppen enbart kan hantera ett virus åt gången. Så numera är man ju lite tacksam över att det ständigt är förkylda Öz, Jag är vaccinerad sedan 3 veckor. Sambon tog sitt vaccin idag. Han har fått vänta då han inte tillhör en riskgrupp. Men nu så
    Jag tänker precis som du Pess, och inte har vi lyckats få Teodor vaccad, han skulle fått för 3 veckor sedan men stoppades i "läkarkontrollen" och sedan har vi inte fått nya besked. Vi andra ska vaccas om 2 veckor om inget blir försenat, men jag är helt enkelt skiträdd att någon (främst Teo från dagis) ska dra hem det till Elsa... så nu drar jag ner hans dagisvistelse jättemycket och hör jag om ett enda litet minifall där så är det hem på heltid som gäller. Tyvärr går det inte så bra ALLS att ha båda barnen hemma, Teodor har ramlat rakt in i NEJ_JAG VILL INGET-åldern och vägrar allt från att äta till att klä på sig och att kissa (han kan hålla sig imponerande länge). Ja, allt, allt vägras det om och bråkas om. Och så en 3 månaders bebis ovanpå det. Influensan kunde inte komma vid ett sämre tillfälle.
Svar på tråden minnas xiii