• Minna72

minnas xiii

Minnas XII
    Tråd nr 13! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html
    XIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44121291.html

• Svar på tråden minnas xiii
  • Kun
    cirkel skrev 2009-11-02 10:35:36 följande:
    Kun: Oj, 21.30 vill man inte ha besök... Jobbigt med så många som ringer på. Förra året var vi hemma och då kom det 2 smågäng, det räckte. Min kompis berättade att förra året kom en 16-åring och tigde godis dagen efter?! Sia är 37 veckor i dag om man räknar med BF, så det är ju 37-veckorsfasen som hon har hamnat i. Den har hållt på ett tag, så jag hoppas att det går över snart.Ja, visst är det en kort tid, men jag vill ändå inte samsova... Jag ska testa att göra som när hon var nyfödd: Flytta henne med ett tjockt vikt flanellakan under så att det inte blir så kallt i sängen när hon hamnar där.Jag har fått inflammation i ryggen och det har inte gått över med varken Ipren eller voltaren gel... Det behövs nog ngn medicin för att få väck det, tyvärr... Min sjukgymnast är bortrest och jag följde hennes tips en månad, men fick inte bort det helt ändå. Sen tyckte hon att jag skulle gå till läkaren.
    Smart med flanelllakanet Hoppas det funkar
    Jobbigt med infl, jag har haft det 1 gång (inte skönt!) och då hjälpte Ipren för mig samt lättare massage (ca 3 ggr).
    Men det kanske inte funkar om man gått med det för länge...
    Trion har blivit en kvartett!
  • Kun

flanelllakanet, 3 L

• Kun
    Kun skrev 2009-11-02 11:22:32 följande:
     flanelllakanet, 3 L
    men vem bryr sig{#lang_emotions_cool}
  • Kun

jag tydligen

• Nafrung

Uppdaterar lite bara.

Syskonlistan:

JJ: Olivia 2009-02-04 BF+14 BF 21/1, vikt 3725g, längd 50 cm
    FISK: Olivia 25/12 v34+5, BF 30/1, vikt 2090g, längd 45cm.
    Cirkel: Sofia 14/2 BF 16/2 vikt 3435 g, längd 52 cm
    Joffe: Eddie 20/2 BF 23/2, vikt 4385 g, längd 55 cm
    Essi: Luna 27/3 BF 2/4 vikt 3395 g, längd 49 cm
    Öz: Elias 13/3 , BF 2/4, vikt 2910 g, längd 49cm
    Kun: Meja 29/6 BF 12/6, vikt 3935 g, längd 52cm
    Förväntan: Felix 6/7, BF 2/7, vikt 3730 g, längd 52 cm
    Serendipity: Elsa 13/7, BF 17/7, vikt 3900 g, längd 51 cm
    Meleah: Silas 15/7 (pl snitt) BF 25/7, vikt 3880 g, längd 50 cm
    Rossy: Dennis 2/8, BF 17/7, vikt 4345 g, längd 53cm
    Nafrung: Julian 24/9 BF 22/9, vikt 3985 g, längd 52 cm
    Maja under eken: Elsa 1/10 BF 25/9, vikt 3650 g, längd 50 cm
    Zynk: pojke 29/10
    Pess: trådens minsta, en liten -10:a! 17/1 2010

Här har vi just tillfrisknat efter en veckas sjukdom, först magsjuka och sedan förkylning. Som tur var har lillkillen klarat sig med bara lite snor. Jag har också mått bra, men de andra två har varit sjuka. T är väl fortfarande snuvig, men pigg och har fått gå till dagis idag, trots att han inte ville. Vi klarade alltså en vecka på dagis innan första dagissjukan kom, så nu fortsätter vi alltså och ser om vi klarar en vecka till innan nästa sjukdom.

I vilket fall som helst så har både jag och mannen nu vaccinerat oss mot Nöff-nöff, så det känns ju bra.

Var på bvc idag. J är ju 5 1/2 vecka nu och väger 5540 g, 59 cm. En riktig bamsing, nästan ikapp brorsan, som fem veckor vägde 5550 g.

• Nafrung

Maja förresten, ang amningen. Vi har ju inte struligt med amningen egentligen, men jag har märkt att J inte hinner med att amma riktigt när det kommer mycket mjölk. Då släpper han och är irriterad. Men efter en liten paus och kanske en rap brukar det gå bättre. Men fy fasiken vad det sprutar mjölk åt alla håll. Man producerar ju som en hel mjölkgård....

Hoppas det löser sig!

• Joffe

Hej!

Bra Cirkel, du är duktig som räknar points!
    Jag tar ju den enkla vägen och äter en hel del pulver på dagarna men alt är ju att jag istället inte äter något och vräker i mig tex vid middag och det går bra, när min bokföringskurs är klar ska jag träna gympa 1 g i veckan också, nu blir det bara promenader.
    Jag vägde mig i dag och på 4 v   - 4,5 kg och 4 cm runt midjan, vägde jag mig på en annan plats i badrummet så hade jag gått ner mer men det är bäst att stå kvar på samma, en dålig dag kan jag ju alltid väga mig på det braiga stället {#lang_emotions_dreamer}.

Eddie sov också kasst i natt, kan vara tänder på g eller så kanske det är förkylning på g, han nös en del innan i dag.
    I dag var vi på öppna förskolan för första gången, det var hur mycket folk som helst, jag tog med grannen och en annan kamrat och det var trevligt, dock lite för mkt folk för min smak.

Nu ska snart Leon hämtas och vi får väl göra någon inomhusaktivitet, det öser ner ute!
    Funderar på att läsa lite eftersom jag ska på kursen i dag men ack så svårt jag har att sitta still o läsa!

Det är bra att lillebröderna växer om sina större syskon, de måste ju försvara sig.
    Eddie växte om Leon med råge på den sista kontrollen
    Leon är just nu oerhört trotsig och är ganska elak mot sin bror, jag hoppas att det går över snart, nu kan jag knappt släppa dom med blicken alt lägga Eddie på ett ställe där Leon inte kommer åt.
    Måste också försöka få ta i en gåstol, den vi har haft har totalt brakat ihop, känns onödigt att köpa en ny nu, får efterlysa en på facebook som man kanske får låna eller köpa för en billig peng

Kun...

• cirkel

Joffe: Intressant badrum som visar olika vikt på olika ställen!
    4,5 kg är ju superbra!
    Jag har inte varit på öppna förskolan på länge, men förra hösten var det ibland proppfullt och sen nästa gång var det nästan ingen där...
    Jobbigt att Leon är dum mot Eddie. När Emma är det brukar det "bara" vara ca 2 dagar som man får ha superkoll, sen går det som väl är över.

Nu har Emma sångstund uppe med sin pappa. Allt för att slippa somna.

• cirkel

Kun: Hur länge åt du ipren? Och var det längs ryggraden inflammationen satt?
    Jag fick ingen hjälp från VC, de rekommenderade sjukgymnast istället. Min "braiga" sjukgymnast är ju borta till början av december, så jag får väl gå till ngn annan...

• Kun
    cirkel skrev 2009-11-02 19:53:08 följande:
    Kun: Hur länge åt du ipren? Och var det längs ryggraden inflammationen satt? Jag fick ingen hjälp från VC, de rekommenderade sjukgymnast istället. Min "braiga" sjukgymnast är ju borta till början av december, så jag får väl gå till ngn annan...
    Cirkel, Jag åt Ipren 1 vecka drygt. Minns inte riktigt vart det satt, man jag minns att jag hade jäkligt ont typ i hela ryggen...
Svar på tråden minnas xiii