• Minna72

minnas xiii

Minnas XII
    Tråd nr 13! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html
    XIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44121291.html

• Svar på tråden minnas xiii
  • förväntan

God fm!!

2 sovanade barn och en god kopp kaffe, härlig fortsättning på dagen. Mina barn har inte heller fattat att vi sällt om tiden, kl 5 är det morgon, mamma har inget att säja till om.

Massa grattis till familjen Zynk. Vad kul med en lillebror.

Kun, jag vill vänta länge också med smakisar, men det är ju lite kul att se hur de ser ut när de smakar, längtar till dess. Gillar också amningen och F verkar inte jätte-intreserad. Men nu sitter han vid bordet i sin antilop och kanske blir mer intresserad då. Jag väntar tills han verkar vilja börja. M började också vid 4 mån med gröt öfr att få lite bättre sömn på nätterna, men det funkade inte för oss. Vad jobbigt att folk tjatar om ersättning. Det måste ju inte heller ge längre sömnperioder. F somnar vid 18,19-tiden på kvällen och ammar vid 21, midnatt runt 3,4-tiden och sedan morgon 5,6. Men han har ingen napp så jag agerar väl napp ibland. Vet inte hur mkt han ammar eftersom jag ligger ner och ammar så somnar jag om och han sköter sitt . Hoppas stor-M kryar på sig snabbt.

Cirkel hur är det med axeln??

Nu ksa jag gå och laga lite lunch tills M vaknar och kanske ta en sväng med golvmoppen.

• förväntan

Just det JJ, det är vanligt att man och har spottings till och från i 3 mån. Efter 6 mån är många blödningsfria.

• cirkel

Grattis Zynk! Det måste vi ju föra in på listan sen, men jag är inte hemma nu.

Förväntan: tack, axeln är bra idag! Så jag hoppas att det inte är inflammation, som Minna trodde. Det räcker gott med inflammationen i ryggen, som fortfarande inte är borta.

• förväntan

F har tappat sin röst så här är det väldigt tyst sedan igår. Så Essi om du vill att Luna ska vara tyst ett par dagar så är det bara att komma förbi hit.

• cirkel

Intressant om kyssar och graviditet: www.expressen.se/sex/1.1764335/fler-kyssar-kan-skydda-barn-under-graviditet

Förväntan: Oj! Är han förkyld?

Måste komma in med ett JIPPI!!! Jag gick ner 1 kg denna veckan, så nu är det 2,6 på 3 veckor. Denna veckan förväntade jag mig inget bra resultat alls, för jag har inte haft så bra koll på alla points. I helgen var vi hos svärföäldrarna och då räknade jag inte points alls och innan i veckan har det inte blivit ngt sparande.

Joffe: Hur har det gått för dig?

Annars är det lite jobbigt med Sia på nätterna nu. Det går i stort sett inte att lägga tillbaka henne i sin säng efter nattamningen och på morgonen. I natt fick hon till slut sova i vår säng, men jag vill verkligen inte samsova utan ha våran säng för oss själva.

Min rygg är fortfarande dålig, så nu får jag försöka få tag på ngn läkare som kan hjälpa mig. Tyvärr har inte läkarna på vår vårdcentral ngt bra rykte, men det ska iaf finnas en som är bra. Får försöka få henne.

Hur har ni andra haft det i helgen? Mång barn som har knackat på dörren?

• Kun

Hej

Cirkel, grattis till viktnedgång
    Hur gammal är Sia nu?
    Jag kan inte heller lägga tillbaka lillgumman efter nattamning, det är lite frustrerande ibland.
    Jag har tyvärr inget tips att komma med.
    För oss är det ok med samsovning men nog hade det varit skönt att ha sängen helt för sig själv (ja sambon får ju såklart sova bredvid ).
    Men jag tänker (som vanligt) att det är under så kort tid och säkert är det så att när barnet blir äldre så kommer man att sakna dessa stunder med samsovningen, denna enorma fina närhet. 
    Jobbigt med ryggen!
    Hjälper inte massage, naprapat, osteopat...? Måste du gå på vc?
    Kram!

Trion har blivit en kvartett!
  • Kun

Tycker det är jobbigt med alla barn som har ringt på dörren i helgen!
    Känner mig verkligen supertråkig!
    Känns som tiggeri.
    Vi gav lite godis men det tog slut (många ungar!).
    Kl 21.30 ringde det på dörren på lördagskvällen, snacka om dålig tid! Vad gör föräldrarna? {#lang_emotions_djavulsk}

Trion har blivit en kvartett!
  • cirkel

Kun: Oj, 21.30 vill man inte ha besök... Jobbigt med så många som ringer på. Förra året var vi hemma och då kom det 2 smågäng, det räckte.
    Min kompis berättade att förra året kom en 16-åring och tigde godis dagen efter?!

Sia är 37 veckor i dag om man räknar med BF, så det är ju 37-veckorsfasen som hon har hamnat i. Den har hållt på ett tag, så jag hoppas att det går över snart.

Ja, visst är det en kort tid, men jag vill ändå inte samsova... Jag ska testa att göra som när hon var nyfödd: Flytta henne med ett tjockt vikt flanellakan under så att det inte blir så kallt i sängen när hon hamnar där.

Jag har fått inflammation i ryggen och det har inte gått över med varken Ipren eller voltaren gel... Det behövs nog ngn medicin för att få väck det, tyvärr... Min sjukgymnast är bortrest och jag följde hennes tips en månad, men fick inte bort det helt ändå. Sen tyckte hon att jag skulle gå till läkaren.

• cirkel

Zynk: Här är listan, fyll gärna på med detaljer!

Syskonlistan:

JJ: Olivia 2009-02-04 BF+14 BF 21/1, vikt 3725g, längd 50 cm
    FISK: Olivia 25/12 v34+5, BF 30/1, vikt 2090g, längd 45cm.
    Cirkel: Sofia 14/2 BF 16/2 vikt 3435 g, längd 52 cm
    Joffe: Eddie 20/2 BF 23/2, vikt 4385 g, längd 55 cm
    Essi: Luna 27/3 BF 2/4 vikt 3395 g, längd 49 cm
    Öz: Elias 13/3 , BF 2/4, vikt 2910 g, längd 49cm
    Kun: Meja 29/6 BF 12/6, vikt 3935 g, längd 52cm
    Förväntan: Felix 6/7, BF 2/7, vikt 3730 g, längd 52 cm
    Serendipity: Elsa 13/7, BF 17/7, vikt 3900 g, längd 51 cm
    Meleah: Silas 15/7 (pl snitt) BF 25/7, vikt 3880 g, längd 50 cm
    Rossy: Dennis 2/8, BF 17/7, vikt 4345 g, längd 53cm
    Nafrung: Julian BF 20/9, vikt 3985 g, längd 52 cm
    Maja under eken: Elsa 1/10 BF 25/9, vikt 3650 g, längd 50 cm
    Zynk: pojke 29/10