-
-
Svar på tråden Idol-2009
-
Här kanske ni kan hjälpa mig...
Introt som spelades när Rezas mamma pratade. Vet nån vad den låten heter, eller vem de är som sjungen den.
Har den i huvudet hela tiden men de vill inte riktigt komma fram bara!
-
Jag tvättade också med diskmedel när jag hade dreads.PixL skrev 2009-11-20 21:47:32 följande:Jag har sådana (dreadlocks) och jag tvättar håret med specialschampo. Yes citrondiskmedel fungerar också. Man bör inte tvätta för ofta för då ser de inget bra ut.
-
Låter inte så fräscht i mina öronPixL skrev 2009-11-20 21:47:32 följande:Jag har sådana (dreadlocks) och jag tvättar håret med specialschampo. Yes citrondiskmedel fungerar också. Man bör inte tvätta för ofta för då ser de inget bra ut.
Går det att få till ett normalt hår igen?
-
Kommer inte ihåg vad det var som spelades nu...zandraw skrev 2009-11-20 21:52:24 följande:Här kanske ni kan hjälpa mig...Introt som spelades när Rezas mamma pratade. Vet nån vad den låten heter, eller vem de är som sjungen den.Har den i huvudet hela tiden men de vill inte riktigt komma fram bara! -
Diskmedel är väldigt bra men jag är rädd att det ska fräta i mina stackars ögon...Agamemnon skrev 2009-11-20 21:54:19 följande:Jag tvättade också med diskmedel när jag hade dreads.
-
Alltså, tvättar man håret någon gång i veckan så är det faktiskt inte så äckligt. Man behöver inte stå och gnugga in det i bajs där emellan.Analoga skrev 2009-11-20 21:57:26 följande:Låter inte så fräscht i mina öron Går det att få till ett normalt hår igen?
Jo, håret blir ju normalt men man lär ju få klippa av sig dreadsen och börja om från början.
-
googlade just och fann att dreads tydligen är ett oåterkalleligt beslut. Man är tvungen att klippa av sig håret om man ångrar sig.
-
Ja man måste väl ha ett schampo som torkar ut håret, just för att det inte ska lukta och mögla och allt vad jag inbillar mig att de ska görPixL skrev 2009-11-20 21:57:39 följande:Diskmedel är väldigt bra men jag är rädd att det ska fräta i mina stackars ögon...
Fast det kan ju inte va bra för håret i sig med dessa korvar
-
Mina kammades ut!PixL skrev 2009-11-20 21:59:10 följande:Alltså, tvättar man håret någon gång i veckan så är det faktiskt inte så äckligt. Man behöver inte stå och gnugga in det i bajs där emellan. Jo, håret blir ju normalt men man lär ju få klippa av sig dreadsen och börja om från början.
Jag hade dem i fyra år och det tog 11 timmar och 2,5 frisörer (en började kamma och sen fick två till komma och kamma de också). De fick skylla sig själva. Jag var beredd på att klippa av allt men hon som ägde salongen sa: "Nää, de kan vi kamma ut." Det lärde henne iaf en läxa.
-
Ja, och så måste man vara oerhört noga med att torka håret helt torrt när man har tvättat det.Malva05 skrev 2009-11-20 22:01:53 följande:Ja man måste väl ha ett schampo som torkar ut håret, just för att det inte ska lukta och mögla och allt vad jag inbillar mig att de ska gör Fast det kan ju inte va bra för håret i sig med dessa korvar