• maggan75

För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida: www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx

Rabattkods tråden LISTAN : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m45355281.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-02 20:00
    Länk till bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m46926142.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9
  • CasaMia
    tobiq skrev 2009-10-05 21:21:14 följande:
    Jag är också nyfiken på det! Min tös drar också 86 i storlek nu men funderar på att köpa kaninen i alla fall, problemet är ju att den har fot och hon har långa ben. Får klippa av fötterna i värsta fall. Hon blir oslagbar i den eftersom hon inte går än utan hoppar fram på knäna=kanin:D

Hoppar in här och blev alldeles paff - så gjorde min 'stora' flicka oxå. Hoppade på knäna innan hon började krypa - har inte sett eller hört om nån annan förut. Kul!

Fast iofs hoppar och dansar lilla dottern på knäna nu, när det är dags för henne att börja gå snart. Kanske det är så hos er med när jag läser igen. Nåja, kul i alla fall =)
  • tobiq
    CasaMia skrev 2009-10-06 00:01:30 följande:
    Hoppar in här och blev alldeles paff - så gjorde min 'stora' flicka oxå. Hoppade på knäna innan hon började krypa - har inte sett eller hört om nån annan förut. Kul!Fast iofs hoppar och dansar lilla dottern på knäna nu, när det är dags för henne att börja gå snart. Kanske det är så hos er med när jag läser igen. Nåja, kul i alla fall =)
    Så är det här:D Hon har fyllt ett nu men är helt ointresserad av att gå, men hon hoppar sig fram i racerfart! Man får springa ikapp henne, haha. Just därför känns kaninpyjamasen nästan som ett måste!:)
  • straw2008
    tobiq skrev 2009-10-06 07:50:11 följande:
    Så är det här:D Hon har fyllt ett nu men är helt ointresserad av att gå, men hon hoppar sig fram i racerfart! Man får springa ikapp henne, haha. Just därför känns kaninpyjamasen nästan som ett måste!:)
    om du beställer den kan du väl inboxa mig hur den var i storleken ?

Fötterna på tycker jag är ett måste de har ju trampdynor under :O)
  • Wilmis07
    maadicken skrev 2009-10-05 23:32:12 följande:
    vad dåligt att dom inte hade polarn o pyret med... jag vet ju att den är bra, men det är ju kul att se hur den står jämfört med andra. jag vill gärna se testet på vinterskor!
    Polarn o pyret och Didrikson hade avböjt att vara med i testet.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • iAnnaMaria
    vad dåligt att dom inte hade polarn o pyret med... jag vet ju att den är bra, men det är ju kul att se hur den står jämfört med andra. jag vill gärna se testet på vinterskor!
    konstigt att dom inte skickar samtidigt. jag fick min tidning för 1 vecka sen.
  • Ruso
    vad dåligt att dom inte hade polarn o pyret med... jag vet ju att den är bra, men det är ju kul att se hur den står jämfört med andra.jag vill gärna se testet på vinterskor!
    Polarn och pyret ville tydligen inte vara med! Man undrar varför...

Själv saknar jag Mikkline och Gneis i testet. För övrigt tycker jag itne de testar alla saker... smidigheten för exempel... för hur vattentät en overall än är och slitstark, så är det ju inte så bra om barnen har svårt att röra sig i den för att den är för stel...typ...
  • Ruso
    mellerud skrev 2009-10-06 09:34:16 följande:
    Vilka vinterstövlar var bäst i testet??
    Vinterskor:

1, Ecco Icebreaker 4,3 (Bäst i test)
    1, Euroskor iN2 X3me 4,3 (Bäst i test)
    3, Viking Discovery 4,1 (Dyr men bra)
    4, Skopunkten 4,0 (Håller värmen bra)
    5, Stadium Everest Valdes 3,7 ( Håller värmen bra men andas dåligt)
    6, Eskimo 3,7 (Sämre värmeisolation)
    7, Kamik 3,7 (Fodrad gummistövel)
    8, Pax Kvist 3,7 (Sämre andningsförmåga)
    9, Coop Friends 2,7 (Håller inte tätt)
  • Ruso

Och i vintersko testet saknas ju Kavat....

• Madge
    Ruso skrev 2009-10-06 09:40:22 följande:
    Och i vintersko testet saknas ju Kavat....
    Och Superfit... Fast de kanske inte brukar vara med? Det stod ju inget om att någon hade avböjt vara med i skotestet.

Men jag tycker overalltestet var lite dåligt, det måste ju också finnas en anledning till att pop inte ville vara med också. Undra hur det kommer bli nästa år. Lindex verkade ju inte så nöjda med att deras overall testats hur väl den andas när de inte gjort en overall som andas...
    Och Coop fick bäst igen, men såvitt jag förstår var många inte sådär supernöjda med den ändå efter förra året.

Ja, ja, vi har Everest, köpt på rea och Viking play köpt med rabatt så jag känner mig nöjd. Men jag vet inte om man kanske skulle ha ett par till vinterskor... Ja, ja, springer jag på något billigt får vi väl se, annars klarar sig ju dottern bra ändå.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9