• maggan75

För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida: www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx

Rabattkods tråden LISTAN : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m45355281.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-02 20:00
    Länk till bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m46926142.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9
  • Snorky
    maadicken skrev 2009-09-16 23:52:25 följande:
    jasså var det därför den funktionen försvann? när jag var på pop och köpte windstoppern för nån månad sen så diskuterade vi ärmlängden och uppvik. hon i butiken menade att det inte skulle vara för mycket uppvikt eftersom att det då blir så knövligt om jag skulle ha en skaljacka utanpå. så hon missade nog den infon
    ja, de säger det iaf. Det var ju hösten 07 den togs bort... så det är ju ändå 2 år sen nu. Ja, alla tycker kanske inte samma då... men jag skulle ju aldrig sätta en jacka till uppepå min ws-fleece, för det skulle ju bli jättetätt och knöligt. Bättre med nåt mjukt o följsamt under en jacka.
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221, shoppingdagbok: snorkysshopping.bilddagboken.se
  • maadicken
    Snorky skrev 2009-09-17 00:05:42 följande:
    ja, de säger det iaf. Det var ju hösten 07 den togs bort... så det är ju ändå 2 år sen nu. Ja, alla tycker kanske inte samma då... men jag skulle ju aldrig sätta en jacka till uppepå min ws-fleece, för det skulle ju bli jättetätt och knöligt. Bättre med nåt mjukt o följsamt under en jacka.
    jag håller med jag
    (¯`°?.¸ ღ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • sarismaris

Hur är Fix WS-fleece i storleken?

Funderar på en röd till min lilla. Stortjejen fick en rosa-lila från Pop.
    Verkar (som ju alla också säger) vara ett användbart plagg!! Skulle gärna köpa en från Pop till minstingen också, men tycker det blir lite dyrt.. Beställde en lila från H&M härisist, men skickade tillbaka för den va liten i storleken. Orkade inte beställa en större, ifall den inte skulle sitta bra heller.. Synd, för den va jättefin annars!

Towa 051125 & Ella 080413
  • Plutt05

jaha, idag när jag går för att göra ett nytt försök att beställa overallen så är alla röda slut!! Tar en rosa istället men inte heller nu får jag igenom barnrabatten! Måste försöka ringa kundtjänst men vet inte om jag ska bry mig om det, ville ju helst ha en röd ändå!

• Pink Muffin
    sarismaris skrev 2009-09-17 06:45:30 följande:
    Hur är Fix WS-fleece i storleken?Funderar på en röd till min lilla. Stortjejen fick en rosa-lila från Pop. Verkar (som ju alla också säger) vara ett användbart plagg!! Skulle gärna köpa en från Pop till minstingen också, men tycker det blir lite dyrt.. Beställde en lila från H&M härisist, men skickade tillbaka för den va liten i storleken. Orkade inte beställa en större, ifall den inte skulle sitta bra heller.. Synd, för den va jättefin annars!
    Jag köpte FIX WS och skaljacka till min äldsta son i våras i samma stl. och WSen har jag fått lägga undan för den är för liten medan han kan ha skaljackan ff. Så jag skulle säga att WSen är liten i stl.!
    ♥♥♥ Signe 050204 ♥♥♥ Alfred 061108 ♥♥♥ Valter 080621 ♥♥♥
  • Mysaaan
    Snorky skrev 2009-09-16 23:16:27 följande:
    du ska helst inte ha skaljacka och ws tillsammans, om du tänkte så? det blir kaka på kaka eftersom båda är vindtäta. En skaljacka fungerar bäst ihop med en vanlig fleece, annars blir det lite väl tätt och andas inte lika bra. ws:ar är kanon, tycker man håller sig varm i de lääänge. Jag har en själv och det är ett toppenplagg... använder det massor under höst o vår när jag cyklar till jobbet. Värmer helt kanon eftersom det är vindtätt också.
    Aha ok, ja jag tänkte ju kanske på ws nu och skaljacka om det är lite kallare ev. lite duggregn!? men kanske dumt tänkt då? svårt detta med ytterkläder tycker jag :-P Men ws låter verkligen som ett bra plagg, måste kolla upp detta idag
  • Helenapena
    Mysaaan skrev 2009-09-17 08:07:53 följande:
    Aha ok, ja jag tänkte ju kanske på ws nu och skaljacka om det är lite kallare ev. lite duggregn!? men kanske dumt tänkt då? svårt detta med ytterkläder tycker jag :-P Men ws låter verkligen som ett bra plagg, måste kolla upp detta idag
    Gör det
    Dottern har en vanlig fleece att ha under skaljackan (som är från HM) sen
    Vi köpte superbra överdragsbyxor på Lager157, med hängslen. Endast 129:- Inte helt vatten täta men vattenavvisande och vindtäta. När det är riktigt regn/slaskväder är ett fleecefodrat galonställ toppen tycker jag
  • Snorky
    sarismaris skrev 2009-09-17 06:45:30 följande:
    Hur är Fix WS-fleece i storleken? Funderar på en röd till min lilla. Stortjejen fick en rosa-lila från Pop. Verkar (som ju alla också säger) vara ett användbart plagg!! Skulle gärna köpa en från Pop till minstingen också, men tycker det blir lite dyrt.. Beställde en lila från H&M härisist, men skickade tillbaka för den va liten i storleken. Orkade inte beställa en större, ifall den inte skulle sitta bra heller.. Synd, för den va jättefin annars!
    små är de, gå upp en storlek.... iaf i jämförelse med pop.
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221, shoppingdagbok: snorkysshopping.bilddagboken.se
  • Snorky
    Mysaaan skrev 2009-09-17 08:07:53 följande:
    Inte alls dumt tänkt... för ws är det bästa plagg du kan ha om du frågar mig!
    Men inte att ha ws och skaljacka på sig samtidigt, menade jag. Men var för sig är det helt toppen!!!
  • Snorky
    Helenapena skrev 2009-09-17 08:26:53 följande:
    Gör det Dottern har en vanlig fleece att ha under skaljackan (som är från HM) sen Vi köpte superbra överdragsbyxor på Lager157, med hängslen. Endast 129:- Inte helt vatten täta men vattenavvisande och vindtäta. När det är riktigt regn/slaskväder är ett fleecefodrat galonställ toppen tycker jag
    är inte lager´s vattentäta?? det står ju så på de iaf. Jag har funderat på de... därför jag funderar
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9