mamman2008 skrev 2009-09-28 21:53:05 följande:
Jo så är det för man FÅR ju inte ha regler som jag nämnde enligt MÅNGA härinne.. du får inte ha en enda regel för barn är barn och ska härja fritt.... Jo jag kan ta den åldersgruppen för om man ska hårddra det hela så kallas barn för just barn när det är under 18 år.. DÄRFÖR tog jag det alternativet samt lite olika påståenden i mitt inlägg både gällande äldre barn och mindre barn... Nej ja slår inte ett spädbarn för att de tar tag i min näsa... men jag blir arg OM det gör ont... Gäller det äldre barn som mina då.. och de gör mig illa så sätter jag ner dom på golvet och låter dem vara och förklarar att mamma vill inte leka /gosa/ ha dig i knät mm o du gör så för mamma får ont.. sen blir barna lessna och skriker för att de blir arga men inte fan tar ja upp dem då med en gång för lite pip! Deras bestraffning blir att de inte får vara nära mamma OM de gör mig illa. Men däremot vill ja inte låta mitt hem förfalla i 6 månader för att jag får barn... dvs skita i att städa, diska, laga mat.. mm.... för om ja ska leva på hämtmat och ha ett hus som förfaller och mat som ruttnar och disk som luktar och smutsiga kläder i 6 månader nej då vill ja inte va med längre.. därför så låter jag mitt spädbarn kortare stunder få ligga själva på filt eller i babysitter och sedan drygar jag ut tiden ju äldre de blir..... JAG tänker då rakt inte låta mitt liv gå i spillror för en liten bebis skull. Mitt liv lever kvar fortfarande och jag är en egen människa och individ jag MÅSTE få tid för mig själv eller få rena kläder, eller få lagad mat, eller slänga i en tvätt som tar 1 min kanske, eller skita ifred på toa! Sån är jag... bara att acceptera!
Vad tusan har dessa åsikter med tråden att göra? Känns som du bara hittar på hej vilt vad vi tycker som inte är för aga.
Vem säger att disk ska ligga och mat ruttna? Men allvarligt, hur svårt är det att göra saker när barnet sover eller man har sin ev. partner hemma? Varför MÅSTE det göras när barnet är ledsen...jag fattar bara inte. Men men, knappast nått att fördjupa sig i då det inte har med denna tråd att göra.
Bara för att man inte slår/daskar sina barn så har man inte noll regler. Vi har massor med regler och vi ser till att de efterföljs dock UTAN att någonsin daska till vår dotter. Blir hon arg/ledsen när hon inte får sin vilja igenom så tröstar vi henne, dock utan att hon får/får göra vad hon vill...