Inlägg från: Plutteli |Visa alla inlägg
  • Plutteli

Aga?

majess skrev 2009-09-30 10:37:17 följande:
    Jag har aldrig sagt hur DU gör...... och så länge ett barn beter sig som ditt så har jag inga åsikter....
    Ändå säger du att jag är respektlös mot mina gäster för att mitt barn får vara med och ta plats lika självklart som oss andra?
  • Plutteli
    majess skrev 2009-09-30 11:25:19 följande:
    Ja,det beror helt på hur stort barnet är. Vid tex 12 års ålder vet mitt barn iaf det sociala samspelet efter min uppfostran,dagmammans och numer skolans,så det råder ingen brist i den färdigheten,därför kan jag med gott samvete tala om för mitt barn att du behöver väl inte stå här o hänga inpå mamma o tex Linda,ring en polare,stick ut o cykla eller spela lite
    Om ett barn beter sig så vid 12 år ja då har föräldrarna verkligen missat uppfostran, annars brukar de ha gått bort runt 6 års ålder...
  • Plutteli
    mamman2008 skrev 2009-09-30 16:01:50 följande:
    för dig kanske men inte för mig för jag är inte som du! Jag vill inte ha mitt barn PÅ mig 24 h om dygnet Jag vill kunna prata ostört med mina vänner även om det sker i mitt hem! Mina barn har fått leksaker för att LEKA med inte för att titta på.. det har även varsina rum just för att ha något EGET där de kan hålla på och leka och busa och riva hur de vill... Jag vill ha regler för mina barn och jag vill att de ska lära sig gränser tidigt.. Jag vill att mina barn ska få konsekvenser om de gör något de inte får. Jag vill ha trevliga, lugna och snälla barn som kan respektera mina önskemål samt andras. Men det jag vill kanske inte du delar men då är det så... fine... BTW kan du sluta och klandra mig och klanka ner på mig nu?
    Jaha, det är vad du vill, var vill barnen? Eller det kanske inte är relevant...
  • Plutteli

P ä r l a n skrev 2009-09-30 16:18:50 följande:

Här hemma får INGEN slåss! Tack o lov, stackars barn som växer upp i förståelsen att d ok att slåss
    Samma här, jag fattar inte logiken: Barn ska lära sig att inte slåss eller annat dumt beteende när de inte får som de vill, och lyder de inte ska de ha dask!

Jättelogiskt...not!
  • Plutteli
    majess skrev 2009-09-30 17:28:05 följande:
    Slåss och att få en dask på handen när den är nere i toa stolen för miljonte gången o ngn mjäk pedagog till mamma står o viskar att"lilla gumman det är uscha bläh"o ungen lägger upp ett jättflin o gräver lite djupare bara.....vad för effekt får det om dasken inte kommer?? Att mammamjäk utan en tillstymmelse till respekt från barnet står handfallen och skyller på sitt fruktansvärt dåliga moderskap/ledarskap på att "man agar ju iaf inte sina barn" och så känner dem sig präktiga o sååååååå duktiga små mammor o pappor som minsann låter sina barn utforska världen.
    Om min dotter gör en sådan sak skulle jag lyfta bort henne om inga nej fungerar, alt. stänga toalocket och sätta en fot på det eller nått så hon inte får upp det.

Att inte daska sitt barn är INTE samma sak som att låta dem göra precis vad de vill när de vill hur de vill!
  • Plutteli
    majess skrev 2009-09-30 17:50:03 följande:
    P ä r l a n skrev 2009-09-30 17:47:04 följande: nope,men enligt min åsikt så är det de barn med föräldrar som låter barnen tänja alla gränser som finns som har barn som slåss(han/hon biter för att känna,det är åldern osv osv.........undanflykter
    Och hur lär man ett barn att det inte är ok att daska andra på handen? genom att daska dem på handen eller?
  • Plutteli

P ä r l a n skrev 2009-09-30 17:37:30 följande:

precis vad jag hade gjort också!
    :)
  • Plutteli
    majess skrev 2009-09-30 19:20:00 följande:
    P ä r l a n skrev 2009-09-30 19:00:08 följande: Jo jag läste färdigt,du skrev att du såg på henne när hon vill bitas......det säger ju allt.....mina och andra väluppfostrade ungar behöver inte vilja bitas......
    Att vilja och göra är olika saker. De kanske vill bita men gör det inte vilket ju är jättebra, men du kan aldrig veta om de tänker tanken så länge de inte gör det.
  • Plutteli
    majess skrev 2009-09-30 19:30:10 följande:
    det säger ju pärlan att hon vet för hon ser ju när barnet vill bitas....
    Jag tycker snarare hon sagt att hon vet i vilka situationer hennes barn kan tänkas vilja bitas. Men barnet bits inte för det!
    Du kanske inte ser att ditt barn vill bitas för att du inte tänker på ev. signaler?
  • Plutteli
    Maggis skrev 2009-09-30 20:09:59 följande:
    majess; I övrigt så är det inget konstigt alls med små barn som bits som en del av sin utveckling. När de blir så glada att de ger kärleksbett eller frustrerade för att inte orden räcker till när de blir arga. Till exempel. Det har inte ett skit med dålig fostran att göra, att barn bits. Däremot om de tillåts bitas utan åtgärder. En bra mamma tar bort barnet och markerar alternativt lär sig se tecknen och hindrar. Jobbar man aktivt så slutar barnet så småningom med bitlusten. En dålig mamma bits tillbaka eller smäller till ungen. Enligt mig.
    Precis!
    Min dotter har haft en period då hon ville bitas när hon ammade, jag löste det genom att helt enkelt avbryta amningen. Självklart blev hon ledsen och grät vilket jag lät henne göra medan jag vaggade henne i min famn till hon lugnade sig. Nu bits hon inte mer
Svar på tråden Aga?