• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • Marayah
    Familjetrollet skrev 2009-09-20 08:28:02 följande:
    hundar är allt bra.man får ju motion på köpet
    Ja verkligen.. Så mkt som jag var ute igår och gick var de länge sen jag gick. Så skönt!!

Marko är lite ledsen nu. Han höll i ena hunden på morgonpromenaden. Så sknep vovven en fågel som den dödade. Marko blev lite rädd, så vi har förklarat att det är sånt som e livet och att hundar jagar fåglar.... Han klandrar sig själv att han inte kunde hålla i hunden.....
  • playmate86

god morgon... här är det trötthet som dominerar.. grannarna hade fest till två i natt fick ringa både störningsjour (4gånger) och sen även polisen en gång inte klokt att folk inte kan visa hänsyn... de stod i trappen och skrek som fan och hade fönster öppna så det hördes rejält utanför med så grannar i trapphuset brevid och runt om stördes och ja var allmänt respektlösa...

är skapligt trött just nu ska till min praktik och jobba mellan 14,00-21,00 så det kommer bli väldigt väldigt spännande,,,,

• MyPlace
    Marayah skrev 2009-09-19 22:59:33 följande:
    Den där p-radion e bra skit minsann. Här är det minsann lugna gatan. De enda som är, är väl de eviga rånen på pressan. Annars så märker man inte alls av något. Men de lär väl vara ett jädrans liv imorgon i hela skägget då det är Bajram(fastan slutar, så alla muslimer har högtid).. Tror nog att det är så olika på tillfällen, olika platser på olika gator.
    HIHI, nej då inte.. man hör de mesta och inne i stan med .. kalas bra..
    Familjetrollet skrev 2009-09-20 08:19:09 följande:
    sänder honom lite fler krya på dig kramar
    Kan behövas, tempen stod på 38, 2 nu på fm.. Så imorgon blir de ringa vc
    playmate86 skrev 2009-09-20 09:45:35 följande:
    god morgon... här är det trötthet som dominerar.. grannarna hade fest till två i natt fick ringa både störningsjour (4gånger) och sen även polisen en gång inte klokt att folk inte kan visa hänsyn... de stod i trappen och skrek som fan och hade fönster öppna så det hördes rejält utanför med så grannar i trapphuset brevid och runt om stördes och ja var allmänt respektlösa... är skapligt trött just nu ska till min praktik och jobba mellan 14,00-21,00 så det kommer bli väldigt väldigt spännande,,,,
    Ger dig styrkekramar så du orkar med jobbet ikväll, får se till att vila mkt tills dess. måste tänka på lille wincent..
  • MyPlace

Fy faan vad skönt... idag är de ingen måste dag...har bara Arvid hemma just nu sovande igen.. ja lyssnar på musik och surfar faan ibland är livet härligt. Olivia är med syrran på folkrace.. Magnus är i stan på barnen dag på sviestad..

Så får se vad Arvid och jag ska hitta på blir väll en mysar dag då han har feber fortfarande.. så imorgon ska vc allt få veta vad dom lever för

• dinana
    Familjetrollet skrev 2009-09-20 08:19:09 följande:
    stiglötsgatan så klart*skratt*testa annars lambohov
    haha, nej tack, vi skall långt bort från skäggetorp. Lambohov, nja, är lite tveksam till det... men det blir ju nära till jobbet för sambon dock. Han jobbar ju i Mjärdevi. Tittade på en lägenhet där för ett tag sedan, i Mjärdevi då alltså... fast sambon var inte glad i att flytta dit.
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • MyPlace
    dinana skrev 2009-09-20 10:15:01 följande:
    haha, nej tack, vi skall långt bort från skäggetorp. Lambohov, nja, är lite tveksam till det... men det blir ju nära till jobbet för sambon dock. Han jobbar ju i Mjärdevi. Tittade på en lägenhet där för ett tag sedan, i Mjärdevi då alltså... fast sambon var inte glad i att flytta dit.
    Om du inte vill bo kvar o skägget och han i mjärdevi, så är ju mitt emellan Lambohov ,valla och T1
  • Firstandhappy
    dinana skrev 2009-09-19 08:38:24 följande:
    Jag köpte ett par fix-jeans till sonen, de passar till allt. Sen lite mjukisbyxor det räcker... funkar till allt =) Så varför skall man har fler byxor. Det som däremot går åt massor är bodysar och jumprar. Har nog 20 stycken, men känns som de alltid hamnar i tvätten. Har börjat handla in i storlek 74 nu då 62 börjar bli för litet. Han använder bara 68 nu. Skall skicka det jag hittar i 62 till behövande....
    för att man handlar till första barnet, sen handlar syster till sin son sen har man mamma som handlar till båda o sen alla släktingar som handlar kläder till alla 3... så därför har man så mycket byxor o strumpor o kläder i allmänhet, hur många tröjor o bodysar de har vill jag inte ens börja fundera på... lätt över 100 st iallafall..
  • Leos och Vincents mamma

Båda mina barn har så mycket kläder så jag nästan skäms. Är ju för att jag är så shoppingtokig! Så fort jag är på stan så måste jag köpa nåt iaf o det ska ju vara rättvist så då får båda barnen en ny tröja eller byxor eller vad det nu är. Leos garderob är så full så det inte går att stänga dörren ordentligt o Vincents byrålådor är såå fulla så de har gått sönder flera ggr o man får verkligen ta till våld för att kunna stänga. Shit alltså, sen finns de som inte ens har några kläder alls på kroppen, då skäms man lite över sitt shoppingbehov..

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • MyPlace

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-20 10:43:43 följande:

Båda mina barn har så mycket kläder så jag nästan skäms. Är ju för att jag är så shoppingtokig! Så fort jag är på stan så måste jag köpa nåt iaf o det ska ju vara rättvist så då får båda barnen en ny tröja eller byxor eller vad det nu är. Leos garderob är så full så det inte går att stänga dörren ordentligt o Vincents byrålådor är såå fulla så de har gått sönder flera ggr o man får verkligen ta till våld för att kunna stänga. Shit alltså, sen finns de som inte ens har några kläder alls på kroppen, då skäms man lite över sitt shoppingbehov..
    Ja synd var att Arvid växte ikapp så fort, annars hade ja fortsatt köpt av dig..
  • Firstandhappy

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-20 10:43:43 följande:

nja nog för att jag gillar att shoppa, men jag handlar inte alltid kläder till nån av dom, dom får det dom behöver..
Svar på tråden vi i linköping 1