• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • dinana

Fick precis höra att någon stulit lampor från vår bil.... grrrr.... fan vilket område man bor i... kan folk inte skilja på vad som är rätt och fel här eller????? Känns som det börjar bli dags att flytta härifrån. Någon som vet om något bra ställe att flytta till...

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • playmate86

helt jävla sjuk folk har verkligen svårt att skilja på ditt och mitt..... så himla irriterande... vart bor ni då....

dinana skrev 2009-09-19 20:56:23 följande:
    Fick precis höra att någon stulit lampor från vår bil.... grrrr.... fan vilket område man bor i... kan folk inte skilja på vad som är rätt och fel här eller????? Känns som det börjar bli dags att flytta härifrån. Någon som vet om något bra ställe att flytta till...
  • dinana
    playmate86 skrev 2009-09-19 21:03:53 följande:
    helt jävla sjuk folk har verkligen svårt att skilja på ditt och mitt..... så himla irriterande... vart bor ni då....
    skäggetorp, skattegården
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • MyPlace
    Noblesse skrev 2009-09-19 19:31:31 följande:
    Förstår att det måste vara jobbigt det där med vikten. Själv har jag haft turen att gå ner alla mina graviditetskilon innan denna graviditet (19 kg) men det stod ett bra tag på 5 kg+. Jag är inte överviktig men jag känner mig och är dessutom sjukt otränad och det känns denna graviditet, att bära runt på en snart ettåring med lite foglossning känns inte bra för ryggen. Måste verkligen göra nått för att bli starkare i ryggen. Vi har också ätit middag nyss, här blev det kyckling med pasta och örtsås med soltorkade tomater, väldigt gott kan jag säga
    Ja du, här är inte ryggen den bästa heller efter 4a grav, så måste försöka på nåt sätt att stärka den...

Det lätt inte dumt de heller
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-09-19 19:34:37 följande:
    Hej på er! Ser att ni startat en annan linköpingstråd! Jag kommer nog skriva lite smått här så får vi se vad som händer, ni vet ju hur det gick sist. Jag har fullt upp med mitt arbete och familjen. Arbetar just nu heltid men kommer gå ner till 75% eftersom Peter får vara kvar på jobbet Nathalie har nu gått på förskola i ca 1½ månad. Inskolningen gick inte som förväntat så hon går nu på en annan förskola. Anledningen till att vi bytte förskola vill jag inte tala om här. Hon trivs utmärkt på den förskola hon går på nu Ser att ni har pratat shopping, dags att börja köpa julklappar snart Vad ska ni pyssla med i helgen?
    Ja du, julklappar ska börja köpas lite smått nu, för de är 2 födelsedagar i november oxå ..

Så skönt att Nathalie trivs på den nya förskolan.. Här ska Alma börja dagis den 12 okober och hoppas hon kommer trivas , dock bara 8-11 tid, men ska fortfarande stå i kö till de andra dagiset där man får välja mer sj tider..
    Marayah skrev 2009-09-19 19:45:37 följande:
    Puhh!! Vilken kondis man har då. Har busat lite med vovvarna på baksidan. Men så har ju inte maten fått sjunka heller. Haha! Malin: Ska hälsa..

typ inte, fast man inte sitter stilla på dagarna alls ibland..
  • MyPlace
    men fy attans då, låter inte alls bra, tror stöld finns vart man än bor tyvärr.. hörde på p-radion när vi satt och åt att en 12 årig flicka vart jagad av en äldre dam på skattegården i skägget... förstår er oro för barnen när ni är ute... skulle aldrig klara ev att bo där..Hoppas du hittar nåt bättre snart
  • MyPlace

Nepp nu säger ja god natt för idag, imorgon är en ny dag.. har inte Arvid feber kanske han och ja ska ta bussen in till stan, men tror inte på de..

Magnus ska ta de större barnen till sviestad på barnens dag som är där ute i helgen..

nattnatti

• Marayah
    MyPlace skrev 2009-09-19 21:28:37 följande:
    men fy attans då, låter inte alls bra, tror stöld finns vart man än bor tyvärr.. hörde på p-radion när vi satt och åt att en 12 årig flicka vart jagad av en äldre dam på skattegården i skägget... förstår er oro för barnen när ni är ute... skulle aldrig klara ev att bo där..Hoppas du hittar nåt bättre snart
    Den där p-radion e bra skit minsann. Här är det minsann lugna gatan. De enda som är, är väl de eviga rånen på pressan. Annars så märker man inte alls av något. Men de lär väl vara ett jädrans liv imorgon i hela skägget då det är Bajram(fastan slutar, så alla muslimer har högtid).. Tror nog att det är så olika på tillfällen, olika platser på olika gator.
  • Familjetrollet

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-09-19 19:34:37 följande:

Hej på er!Ser att ni startat en annan linköpingstråd! Jag kommer nog skriva lite smått här så får vi se vad som händer, ni vet ju hur det gick sist. Jag har fullt upp med mitt arbete och familjen. Arbetar just nu heltid men kommer gå ner till 75% eftersom Peter får vara kvar på jobbet Nathalie har nu gått på förskola i ca 1½ månad. Inskolningen gick inte som förväntat så hon går nu på en annan förskola. Anledningen till att vi bytte förskola vill jag inte tala om här. Hon trivs utmärkt på den förskola hon går på nu Ser att ni har pratat shopping, dags att börja köpa julklappar snart Vad ska ni pyssla med i helgen?
    vad bra att du fann tråden.han inte länka dig igår.gisses så söt N är.
    här ska vi börja inhandla julklappa snart.
    idag ska jag tvätta fönstren,städa och sen blir det en sväng förbi ikano-huset igen
  • Familjetrollet
    stiglötsgatan så klart*skratt*testa annars lambohov
    MyPlace skrev 2009-09-19 21:28:37 följande:
    urk.jag bodde på skattegården på 80-talet.då var det lugnt.fast skattegården där diana bor var dock polibussen varje helg.
    MyPlace skrev 2009-09-19 21:37:02 följande:
    Nepp nu säger ja god natt för idag, imorgon är en ny dag.. har inte Arvid feber kanske han och ja ska ta bussen in till stan, men tror inte på de.. Magnus ska ta de större barnen till sviestad på barnens dag som är där ute i helgen..nattnatti
    sänder honom lite fler krya på dig kramar
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2009-09-19 19:45:37 följande:
    Puhh!! Vilken kondis man har då. Har busat lite med vovvarna på baksidan. Men så har ju inte maten fått sjunka heller. Haha! Malin: Ska hälsa..
    hundar är allt bra.man får ju motion på köpet
Svar på tråden vi i linköping 1