• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • Familjetrollet
    MyPlace skrev 2009-09-19 17:53:16 följande:
    ser att n pratar om den eviga vikten här väger man då typ 35 kg mer än vad man ska göra, men har ingen ork att bry mig... får på mig de kläder ja trivs i och har en man som älskar mig för den jag är.. och har fått 4 underbara barn.. vad mer kan man begära liksom,, är ute och går varje dag sitter typ aldrig stilla så har tröttnat skapligt på de här med vikt..Kommit hem från mormor och morfar för en stund,med en febrig Arvid igen *suck* inget annat fel på honom i stort sätt så blir att söka vc på måndag om de inte ger med sig.. Liam hade de jätte kul på kalaset, och sj råkade ja på klähuset och fixade ett par gympaskor till Arvid för halva priset.. ibland kan man göra kapp där...Nu är snart maten färdig här, blir kykling ,ris och b-sås gud så gott, efter de blir de mys med barnen , ska titta på en film har de betsämt
    mums.kyckling är så gott
    ang vikten så måste jag ner i vikt.är livrädd för att få diabetes 2.både min avlidna farmor och min pappa hade/har det.
    men fy vad svårt det är att få bort 10 kg.
  • MyPlace
    Marayah skrev 2009-09-19 18:11:41 följande:
    Jag har med ledsnat nu för det funkar inte ändå.. Men de e sant, man har ju sitt på det torra redan. Här ligger det en stek inne i ugnen. Ska till o fixa lite pommes och vitkålssallad med. Ikväll ska vi spela kort med Lina och Sandi. Hoppas alla får en härlig kväll.
    mm, ingen man gör får ju kg ner i vikt.. synd att vi inte bodde grannar för då kunde vi peppa varandra...

låter gott med stek hälsa kortspelarna
    playmate86 skrev 2009-09-19 18:27:30 följande:
    här är det china mat som gäller i kväll har stek nudlar och håller på att fritera kyckling och räkor....

mm, tyvärr ingen som ja gläda åt är för kräsen i maten.. hoppas allt är bra med er och bebis
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-19 18:35:37 följande:
    Här blev det tacos.. Jag har 10 kg för mycket (15 enligt mig för jag vill väga som jag gjorde när jag var 15). Har inte orkat ta tag i det under sommaren eftersom då vill man ju njuta av mat o sånt. Men ska börja nu..tycker att jag är alldelles för tjock. Visst, jag har oxå mitt på det torra o två underbara barn, men vill för min egen skull gå ner i vikt så jag kan må bättre psykiskt.
    ja ja skulle göra allt för mitt egna självförtroende och komma ner i vikt, men mår bara dåligt av de så tar de som ja kommer ställer mig på vågen när ja känner för de...typ
    Familjetrollet skrev 2009-09-19 18:46:28 följande:
    mums.kyckling är så gott ang vikten så måste jag ner i vikt.är livrädd för att få diabetes 2.både min avlidna farmor och min pappa hade/har det. men fy vad svårt det är att få bort 10 kg.
    Ja de är ju inget man vill ha, kan göra 2 saker åt de el ja fler men äta sunt och motionera mkt så funkar de nog..

hihi kyckling har vi välldigt ofta för då de är karls favorit
  • Familjetrollet
    MyPlace skrev 2009-09-19 18:53:13 följande:
    mm, ingen man gör får ju kg ner i vikt.. synd att vi inte bodde grannar för då kunde vi peppa varandra...låter gott med stek hälsa kortspelarna

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-19 18:35:37 följande:
    Ja de är ju inget man vill ha, kan göra 2 saker åt de el ja fler men äta sunt och motionera mkt så funkar de nog..hihi kyckling har vi välldigt ofta för då de är karls favorit
    ja motion får jag varje dag när barn ska hämtas och hundarna ska på promenad.kyckling är bra,men maken gillar det inte

nä nu ska jag nog lägga mig.mår superilla denna gång nu när mensen har kommit

ni får ha en bra kväll allesammans
  • Noblesse

Förstår att det måste vara jobbigt det där med vikten. Själv har jag haft turen att gå ner alla mina graviditetskilon innan denna graviditet (19 kg) men det stod ett bra tag på 5 kg+. Jag är inte överviktig men jag känner mig och är dessutom sjukt otränad och det känns denna graviditet, att bära runt på en snart ettåring med lite foglossning känns inte bra för ryggen. Måste verkligen göra nått för att bli starkare i ryggen.

Vi har också ätit middag nyss, här blev det kyckling med pasta och örtsås med soltorkade tomater, väldigt gott kan jag säga

♥Hugo 2/10-2008♥~♥bebis i magen bf 31/3-2010♥~sandrasj.blogg.se
  • Stolt Enbarnsmamma

Hej på er!

Ser att ni startat en annan linköpingstråd! Jag kommer nog skriva lite smått här så får vi se vad som händer, ni vet ju hur det gick sist.
    Jag har fullt upp med mitt arbete och familjen. Arbetar just nu heltid men kommer gå ner till 75% eftersom Peter får vara kvar på jobbet

Nathalie har nu gått på förskola i ca 1½ månad. Inskolningen gick inte som förväntat så hon går nu på en annan förskola. Anledningen till att vi bytte förskola vill jag inte tala om här. Hon trivs utmärkt på den förskola hon går på nu

Ser att ni har pratat shopping, dags att börja köpa julklappar snart

Vad ska ni pyssla med i helgen?

• Marayah

Puhh!! Vilken kondis man har då. Har busat lite med vovvarna på baksidan. Men så har ju inte maten fått sjunka heller. Haha!
    Malin: Ska hälsa..

• dinana
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-09-19 19:34:37 följande:
    Hej på er! Ser att ni startat en annan linköpingstråd! Jag kommer nog skriva lite smått här så får vi se vad som händer, ni vet ju hur det gick sist. Jag har fullt upp med mitt arbete och familjen. Arbetar just nu heltid men kommer gå ner till 75% eftersom Peter får vara kvar på jobbet Nathalie har nu gått på förskola i ca 1½ månad. Inskolningen gick inte som förväntat så hon går nu på en annan förskola. Anledningen till att vi bytte förskola vill jag inte tala om här. Hon trivs utmärkt på den förskola hon går på nu Ser att ni har pratat shopping, dags att börja köpa julklappar snart Vad ska ni pyssla med i helgen?
    Vad roligt att se dig här! Ja, vissa av oss tror jag tröttnade på att hänga i den gamla tråden då det var mest skitsnack där.

Kul att Nathalie trivs nu. Förskolan är inte alltid så rolig men Molly verkar trivas som fisken i vattnet... hon vill inte följa med mamma hem när jag skall hämta henne. Eller så beror det på att hon inte tycker om att vara hemma med mamma... *humm*

Japp, julshoppingen har man redan påbörjat.... Men sååå svårt att lista ut vad man skall köpa för något utan att avslöja det. Gaaah. I år skall vi fira julen med mina föräldrar.
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • Leos och Vincents mamma
    Noblesse skrev 2009-09-19 19:31:31 följande:
    Förstår att det måste vara jobbigt det där med vikten. Själv har jag haft turen att gå ner alla mina graviditetskilon innan denna graviditet (19 kg) men det stod ett bra tag på 5 kg+. Jag är inte överviktig men jag känner mig och är dessutom sjukt otränad och det känns denna graviditet, att bära runt på en snart ettåring med lite foglossning känns inte bra för ryggen. Måste verkligen göra nått för att bli starkare i ryggen.Vi har också ätit middag nyss, här blev det kyckling med pasta och örtsås med soltorkade tomater, väldigt gott kan jag säga
    Jag gick ner mina graviditetskg på 1 vecka efter förlossningen båda ggr (men så var det mest vätska oxå på ädsta iaf, då gick jag upp 12 kg under grav, andra gången gick jag upp 8 kg).
    De här 10 kg jag har beror alltså inte på grav, utan på att jag ätit för mycket skräp Är ett stort godistroll..
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Leos och Vincents mamma
    Hej på er!Ser att ni startat en annan linköpingstråd! Jag kommer nog skriva lite smått här så får vi se vad som händer, ni vet ju hur det gick sist. Jag har fullt upp med mitt arbete och familjen. Arbetar just nu heltid men kommer gå ner till 75% eftersom Peter får vara kvar på jobbet Nathalie har nu gått på förskola i ca 1½ månad. Inskolningen gick inte som förväntat så hon går nu på en annan förskola. Anledningen till att vi bytte förskola vill jag inte tala om här. Hon trivs utmärkt på den förskola hon går på nu Ser att ni har pratat shopping, dags att börja köpa julklappar snart Vad ska ni pyssla med i helgen?
    Vad kul att se dig här, välkommen hit

Nu ska jag o sambon mysa o se film, imorgon ska vi till ikea o shoppa lite..
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Marayah

Hej på er!Ser att ni startat en annan linköpingstråd! Jag kommer nog skriva lite smått här så får vi se vad som händer, ni vet ju hur det gick sist. Jag har fullt upp med mitt arbete och familjen. Arbetar just nu heltid men kommer gå ner till 75% eftersom Peter får vara kvar på jobbet Nathalie har nu gått på förskola i ca 1½ månad. Inskolningen gick inte som förväntat så hon går nu på en annan förskola. Anledningen till att vi bytte förskola vill jag inte tala om här. Hon trivs utmärkt på den förskola hon går på nu Ser att ni har pratat shopping, dags att börja köpa julklappar snart Vad ska ni pyssla med i helgen?
    Hej tjejjen!
    Va roligt att se dig. Grattis till Peter!!! Va skönt att Nathalie trivs nu. Här har vi det lugna gatan i helgen. Har hundarna. Dom ska sova hos oss inatt. Får se hur det gå då dom är vana att sova i sängen där hemma. Men här blir det soffan. Kanske man ev vaknar med två hundar i sängen inatt/imorgon.
Svar på tråden vi i linköping 1