• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • playmate86

då skriver jag första inlägget. det finns ett annat forum för oss i linköping där det bara blir tjjafs så jag startade därför ett nytt. här är alla välkomna att läsa, skriva eller komentera.

inte alltid det finns ett samtalsämne som man kan komentera utan man läser bara och sen när man anser att det är något man kan skriva om är man extremt varm välkomen att skriva det med...

• LittleMee

Jag kan skriva här.

Efter att ha skrivit i den gamla tråden ang hur litet vårt badrum är var jag tvungen att övertala sambon att flytta. Nu funderar vi på vart man kan göra intresseanmälan med Stångåstaden. Några förslag?

• playmate86
    LittleMee skrev 2009-09-04 21:58:17 följande:
    Jag kan skriva här. Efter att ha skrivit i den gamla tråden ang hur litet vårt badrum är var jag tvungen att övertala sambon att flytta. Nu funderar vi på vart man kan göra intresseanmälan med Stångåstaden. Några förslag?
    kah bor i stångåstaden jag gick in på ett av deras kontor och listade mig som sökande dom har kontor i johannelund, ryd och i Tornet. jag tror även att det ska gå att göra en listning på deras hemsida stangastaden.se

felet med stångåstaden är att det tar en sån himla tid att få upp poäng så man får en lägenhet. har du kollat med graflunds för dom har först till kvarn som gäller och riktigt fina lägenheter likaså har riksbyggen.

hoppas det var till hjälp...
  • LittleMee
    playmate86 skrev 2009-09-04 22:02:29 följande:
    kah bor i stångåstaden jag gick in på ett av deras kontor och listade mig som sökande dom har kontor i johannelund, ryd och i Tornet. jag tror även att det ska gå att göra en listning på deras hemsida stangastaden.sefelet med stångåstaden är att det tar en sån himla tid att få upp poäng så man får en lägenhet. har du kollat med graflunds för dom har först till kvarn som gäller och riktigt fina lägenheter likaså har riksbyggen.hoppas det var till hjälp...
    Jag har stått i kö i över 1 år så liiite poäng har jag. Vet bara inte hur de olika områdena är. Bor i Johannelund. Det som jag vantrivs med här är just det lilla badrummet och att vi inte har hiss. Jätte jobbigt att konka med lillen upp och ner för 4 trappor varje gång man ska ut.

Blir nog lite jobbigt att kolla med de fastigheter som har först till kvarn då man inte vågar säga upp lägenheten förrän man har en lägenhet och inte heller råka ut för dubbla hyror... knepigt värre .

Ska kolla med riksbyggen. Tack för tipset.
  • playmate86

graflunds är kanon med... oftast inte så många våningar där heller max två tror jag.,...

• Fru T
    LittleMee skrev 2009-09-04 21:58:17 följande:
    Jag kan skriva här.Efter att ha skrivit i den gamla tråden ang hur litet vårt badrum är var jag tvungen att övertala sambon att flytta. Nu funderar vi på vart man kan göra intresseanmälan med Stångåstaden. Några förslag?
    stangastaden.se kan du logga in, kika på lägenheter och lämna inträsseanmälan
    Stolt mamma till underbaraste lilla Mathilda f.15/6-09
  • LittleMee
    Fru T skrev 2009-09-04 22:53:32 följande:
    stangastaden.se kan du logga in, kika på lägenheter och lämna inträsseanmälan
    Jo det vet jag men vet inte vilka områden som är bra. Finns ju tjugotals områden. Hemma i Norrtälje har vi typ bara 3, enkelt och bra att hålla reda på .
  • LittleMee
    playmate86 skrev 2009-09-04 22:24:10 följande:
    graflunds är kanon med... oftast inte så många våningar där heller max två tror jag.,...
    Uppskrivet. Tack
  • Leos och Vincents mamma
    LittleMee skrev 2009-09-04 22:56:42 följande:
    Jo det vet jag men vet inte vilka områden som är bra. Finns ju tjugotals områden. Hemma i Norrtälje har vi typ bara 3, enkelt och bra att hålla reda på .
    Här i Lambohov är det bra, väldigt mycket barnfamiljer, lugnt är det oxå.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • LittleMee

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-04 22:58:17 följande:

Här i Lambohov är det bra, väldigt mycket barnfamiljer, lugnt är det oxå.
    Jo har jobbat i Lambohov och sambon är uppvuxen där och det verkar lugnt och bra. Gjorde en intresseanmälan där tidigare så vi får se.
Svar på tråden vi i linköping 1