• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • Leos och Vincents mamma
    Firstandhappy skrev 2009-09-20 22:33:24 följande:
    samma här... fick till o med en snopp upptryckt i ansiktet en gång, mitt på perongen på blanka dagen, hur mycket människor som helst men ingen reagerade, o det va en utländsk kille... då svor man fina rasistiska fraser kan jag lova... finns folk till allt.. stör mig på folk som lever på att vara blåsta..
    Fy fan vad vidrigt!
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • LittleMee
    Firstandhappy skrev 2009-09-20 22:33:24 följande:
    samma här... fick till o med en snopp upptryckt i ansiktet en gång, mitt på perongen på blanka dagen, hur mycket människor som helst men ingen reagerade, o det va en utländsk kille... då svor man fina rasistiska fraser kan jag lova...

finns folk till allt.. stör mig på folk som lever på att vara blåsta..
    Fy vad äckligt !!!! Sitter här och kokar å dina vägnar.
  • Marayah

Jag har nog rätt lätt för invandrare på något vis faktiskt. Kanske för att jag har vart ihop med några och har barn med en(visserligen e ju han korkad som vägrar ha kontakt med sin son då).. Kanske för att jag som människa ser andra människors innre innna ja har uppfattning om dom. O de kan man ju inte få fram om man inte umgås typ... Och detta har nog mkt med att göra att folk inte ser mitt innre innna dom bestämmer vad dom tycker om mig. Har alltid vart så tyvärr. :(

• Marayah
    Marayah skrev 2009-09-20 23:10:41 följande:
    Jag har nog rätt lätt för invandrare på något vis faktiskt. Kanske för att jag har vart ihop med några och har barn med en(visserligen e ju han korkad som vägrar ha kontakt med sin son då).. Kanske för att jag som människa ser andra människors innre innna ja har uppfattning om dom. O de kan man ju inte få fram om man inte umgås typ... Och detta har nog mkt med att göra att folk inte ser mitt innre innna dom bestämmer vad dom tycker om mig. Har alltid vart så tyvärr. :(
    Lät kanske lite konstigt, men jag hoppas att ni förstår vad jag menar...
  • LittleMee
    Marayah skrev 2009-09-20 23:10:41 följande:
    Menar du att det är vanligt att folk dömer dig efter hur du ser ut?
  • Marayah
    LittleMee skrev 2009-09-20 23:25:00 följande:
    Menar du att det är vanligt att folk dömer dig efter hur du ser ut?
    Känns nog lite så faktiskt. Men sen så målar man upp den bilden så brukar det ju oftast kännas så.
  • dinana
    LittleMee skrev 2009-09-20 21:52:19 följande:
    Nu vet alla i tråden om det så jag antar att du inte längre är en smygis .

Menar du 100 % svenskar ? eller räknas ex adopterade eller andra generations svenskar som svenskar ?

På vilket sätt skulle du inte trivas om området var blandat med ja... allt möjligt ?
    Jadu, jag är nog ingen rasist alls... men det som stör mig mest är nog att vissa människor inte kan anpassa sig till de nya platserna de kommer till och vägrar följa lagar med mera.

Tror inte hudfärgen spelar någon större roll. Har alltför många vänner och släktingar som är adopterade/från främmande kulturer.

Menade bara på att det skulle vara skönt att bo någonstans där man inte skall behöva känna sig rädd när man går ut om kvällarna. Vet inte hur alla andra här inne är uppväxta, men själv bodde jag ute i skogen med fyra mil till närmsta stad. Jag visste knappt vad en stad var förräns jag började skolan. Det var jag grannarna och djuren och sen hela världen (ja eller de närmaste kilometrarna hemma som var mitt liv då). Snacka om surprise när man började grundis och sen tog sitt pick och pack och flydde lanthålan och flyttade 15 mil till Kalmar ihop med sambon.
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • LittleMee
    Marayah skrev 2009-09-20 23:28:02 följande:
    Känns nog lite så faktiskt. Men sen så målar man upp den bilden så brukar det ju oftast kännas så.
    Tror du inte det bara är hjärnspöken? Vad tror du folk tänker om dig?
    dinana skrev 2009-09-20 23:35:28 följande:
    Jadu, jag är nog ingen rasist alls... men det som stör mig mest är nog att vissa människor inte kan anpassa sig till de nya platserna de kommer till och vägrar följa lagar med mera.Tror inte hudfärgen spelar någon större roll. Har alltför många vänner och släktingar som är adopterade/från främmande kulturer. Menade bara på att det skulle vara skönt att bo någonstans där man inte skall behöva känna sig rädd när man går ut om kvällarna. Vet inte hur alla andra här inne är uppväxta, men själv bodde jag ute i skogen med fyra mil till närmsta stad. Jag visste knappt vad en stad var förräns jag började skolan. Det var jag grannarna och djuren och sen hela världen (ja eller de närmaste kilometrarna hemma som var mitt liv då). Snacka om surprise när man började grundis och sen tog sitt pick och pack och flydde lanthålan och flyttade 15 mil till Kalmar ihop med sambon.
    Lät lite knasigt i det inlägget där du skrev att du inte skulle trivas i ett område om det inte bodde "genuina svenskar".

Men nu är jag med och jag håller med dig.

Vi växte upp i ett invandrartätt område i södra delen av Sthlm där det var vanligt att invandrarna knaprade nötter och spottade ut skalen på gatorna, trängde sig före i kön, barnen var allmänt agressiva och män som inte respekterade kvinnors beslut. Mamma fick nog när jag var 10 så vi flyttade till ett radhus i ett "vitt" område. Då fick jag en chock när det var rent på gatorna !!
  • Familjetrollet
    MyPlace skrev 2009-09-20 19:47:55 följande:
    men fy då.,. tur de gick och lösa med maten iallafall.. ring och säg till leveratören så kan ni får ut nåt på de..Här har vi ja och la familja haft besök av goa vänner .. färgat om håret igen och ätit mat tillsammans, så mysigt alltså...Barnen ville inte vara kvar i stan så länge så de kom hem straxr förre halv 2..Nu sitter de i soffan och tittar på Boot och Eliot innan de är lägdags..
    ja det ska jag nog allt göra.vad för färg blev det på håret?
    dinana skrev 2009-09-20 20:39:58 följande:
    du kanske kan fixa mina mammabyxor då?
    hej det kan jag göra
  • Familjetrollet

här var det heta diskutioner.själv blev jag kallad för invandrarälskaren/svartskalleälskaren i skolan då jag hade invandrarkompisar och killar som var invandrare.

jag vart mobbad hela skoltiden och tyvärr visar det sig att invandrare är bra mycket bättre som vänner då de inte är är mycket måna om sina vänner.

visst det finns röttägg inom alla hudfärger och sk raser.det finns ju lika många rasister oavsett de är svenskar eller invandrare.i ryd fick inte ens våra barn vara ute i lekparken för det var svartskallarnas område enligt barnen själva som hade invandrarföräldrar.tom vissa av deras föräldrar var likadana*chockad*
    nä flyttar man till ett annat land så ska man banne mig kunna bete sig normalt och sluta köra med.du är rasit för att jag inte får det och det...de kör ju rätt ofta med att pruta,säger man nej eller är emot så är man rasist direkt

själv vill både maken och jag bo i blandat område.jag skulle aldrig orka bo i ett svenneområde.våra barn får leka med villka barn de vill så länge barnen är skötsamma och har bra väderingar.jag har ett blandbarn med en mörk pappa som är adopterad

vi har haft flera grannar som är invandrare som är jättebra grannar.dock har vi haft många respektlösa svenska grannar.

Svar på tråden vi i linköping 1