Marayah skrev 2009-09-20 23:28:02 följande:
Känns nog lite så faktiskt. Men sen så målar man upp den bilden så brukar det ju oftast kännas så.
Tror du inte det bara är hjärnspöken? Vad tror du folk tänker om dig?
dinana skrev 2009-09-20 23:35:28 följande:
Jadu, jag är nog ingen rasist alls... men det som stör mig mest är nog att vissa människor inte kan anpassa sig till de nya platserna de kommer till och vägrar följa lagar med mera.Tror inte hudfärgen spelar någon större roll. Har alltför många vänner och släktingar som är adopterade/från främmande kulturer. Menade bara på att det skulle vara skönt att bo någonstans där man inte skall behöva känna sig rädd när man går ut om kvällarna. Vet inte hur alla andra här inne är uppväxta, men själv bodde jag ute i skogen med fyra mil till närmsta stad. Jag visste knappt vad en stad var förräns jag började skolan. Det var jag grannarna och djuren och sen hela världen (ja eller de närmaste kilometrarna hemma som var mitt liv då). Snacka om surprise när man började grundis och sen tog sitt pick och pack och flydde lanthålan och flyttade 15 mil till Kalmar ihop med sambon.
Lät lite knasigt i det inlägget där du skrev att du inte skulle trivas i ett område om det inte bodde "genuina svenskar".
Men nu är jag med och jag håller med dig.
Vi växte upp i ett invandrartätt område i södra delen av Sthlm där det var vanligt att invandrarna knaprade nötter och spottade ut skalen på gatorna, trängde sig före i kön, barnen var allmänt agressiva och män som inte respekterade kvinnors beslut. Mamma fick nog när jag var 10 så vi flyttade till ett radhus i ett "vitt" område. Då fick jag en chock när det var rent på gatorna !!