• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-09-21 12:02:33 följande:
    Usch, blir ledsen bara jag läser detta. Fan vilka människor det finns...funderar faktiskt på att skaffa sådant där överfallslarm (som är förbjudet i sverige) med elchock... jag menar blir man överfallen så skall de ju fan få igen.
    jag var bara 16 när det hände.det finns folk till allt...som tur var fick jag hjälp -98 att bryta med alla mina vänner som inte var några bra vänner pga deras handlingar.

nu har man familj och make.så det som har hänt har jag förträngt.vill inte prata om det heller
  • Familjetrollet
    LittleMee skrev 2009-09-21 10:13:55 följande:
    Även fast många svenskar har som några av oss i tråden, lite fördomar om invandrare så tror jag det främst handlar om kulturkrock. Vi är helt enkelt inte vana vid att man nästan skriker åt varandra när man pratar, att man skräpar ner eller att vi kvinnor är i lägre rang.
    precis,och jämt nått händer så får invandrarna skulden,fast det även är svenskar som begår nått brott.som alla hedersmord.gisses hur många sådana gör inte svenskarna?nä det skrivs det aldrig om direkt i några tidningar
  • Leos och Vincents mamma

Jag var bara 15 när de där killarna gjorde allt hemskt mot mig så visst sätter det sina spår.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Marayah

Sen kan de ju vara den man minst anar som kommer och trackaserar och gör övergrepp på en oxå... Som tex mitt första sex var inte att ja ville. Var min granne som kom in och ville ha de när ja typ var 11-13 eller nått... Vägrade låta mig använda telefonen, vägrade låta mig gå ut. Så de finns närmre än man tror tyvärr....

• Familjetrollet
    Marayah skrev 2009-09-21 13:45:17 följande:
    Sen kan de ju vara den man minst anar som kommer och trackaserar och gör övergrepp på en oxå... Som tex mitt första sex var inte att ja ville. Var min granne som kom in och ville ha de när ja typ var 11-13 eller nått... Vägrade låta mig använda telefonen, vägrade låta mig gå ut. Så de finns närmre än man tror tyvärr....
    ush vad tragiskt.jag hade en pojkvän som tjatade hela tiden att jag snart skulle bli byxmyndig.jag totalvägrade ha sex.det skulle vara med rätt kille.hade sen 2 till pojkvänner efter det som försökte övertala mig.men tji fick de

jag kände mig mogen först vid 17 år.

här är man extra rädd för ens egna töser ska råka ut för liknande.så jag har stenhård koll på vart de går och leker osv
  • MyPlace

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-21 09:16:44 följande:

Alltså, har man varit utsatt för en viss folkgrupp så tror jag det är lätt att tro det värsta om alla i den gruppen, sen spelar det ingen roll om det är svenskar, jugoslaver, kineser eller vad det nu kan vara. Att jag blev utsatt för nåt så hemskt av invandrare har satt sina spår, så är det bara. Innan det så hade jag inte ett dugg emot invandrare överhuvudtaget! Men det är ändå inte alla som jag är emot, min sambo har flera kompisar som kommer från andra länder som han växte upp med o som vi umgås mycket med. De är supertrevliga! Men det jag har svårt för är de där sliskiga invandrarna som verkligen inte respekterar kvinnor, det finns ju svenskar oxå givetvis, men de jag har träffat på är invandrare. Det är ju likdant detta med finnar (alltså finländare), jag är halvfinne, min pappa är född i finland så jag har massa släkt där, min farmor o farfar bor här i sverige, men kan inte superbra svenska trots att de har bott här i nästan 50 år. Jag kan bli lite ledsen när folk tycker illa om finnar, finns ju hur mycket fördomar som helst om finnar, att de super mycket, alltid bär kniv, bråkar mycket osv..visst finns det säkert de oxå..men jag känner inte en enda finne som är så! Men det jag blir lite irriterad på att det verkar som att det är HELT OK att tycka illa om finnar av nån anledning, men så fort man tycker illa om en med mörkt hår så är man rasist o det är verkligen märkligt, vart går gränsen?
    Där ser man, här har man oxå lite finskt i blodet, min mormor kom därifrån och har endel släkt där, hur stor el liten vet ja inte.. bara att de finns släkt där...
  • MyPlace

Fy så illa ni har blivit bemöta, inte konstigt en annan inte vill vara ute på nätterna el gå ensam hem sj..

Här gick man till en kompis på fm så Alma fick leka lite, kan säga att hon är mottligt rastlös hela tiden och de är faan bara ja som ska hitta på saker med barnen. Karl kan ju för fann inte har egen fantasi och ta med barnen ut utan att ja säger till morr är lite ur balans nu känner ja.. fick tvinga honom ut med Alma nu och hur kul känns det.. inte ett dugg

Arvid ligger och sover middag efter lunch ,se hur länge han vill koppla av

• Familjetrollet
    MyPlace skrev 2009-09-21 14:22:11 följande:
    Fy så illa ni har blivit bemöta, inte konstigt en annan inte vill vara ute på nätterna el gå ensam hem sj..Här gick man till en kompis på fm så Alma fick leka lite, kan säga att hon är mottligt rastlös hela tiden och de är faan bara ja som ska hitta på saker med barnen. Karl kan ju för fann inte har egen fantasi och ta med barnen ut utan att ja säger till morr är lite ur balans nu känner ja.. fick tvinga honom ut med Alma nu och hur kul känns det.. inte ett duggArvid ligger och sover middag efter lunch ,se hur länge han vill koppla av
    je se män.de är bra på mycket och ibland är de hopplösa.hoppas han får ett jobb snart.kan ju bli lite jobbigt i längden när båda är hemma
  • MyPlace
    Familjetrollet skrev 2009-09-21 14:47:31 följande:
    je se män.de är bra på mycket och ibland är de hopplösa.hoppas han får ett jobb snart.kan ju bli lite jobbigt i längden när båda är hemma
    Mm skojar du, men nu börjar ja känna mig rastlös så ska gå till af nån dag har ja tänkt och se om de ville ge mig en praktik nånstans..
  • MyPlace

Faan sån otur man har ibland då, ja som är vagngalen såg en jättefins scooter på blocket 700 kr inte mkt och så var den redan såld morr tänk och försäljare kunde lära sig att ta bort anonnserna så man slipper bli glad över att man hittar nåt och sen redan är såld..

Svar på tråden vi i linköping 1