• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • Noblesse
    LittleMee skrev 2009-09-22 11:28:45 följande:
    300 kr är ju billigt. Brukar annars ligga nämnare 400 kr.Var du på brännpunkt för att klippa topparna eller för helt nya frisyrer ? har du vid dessa tillfällen gluttat på andra kunder ? vad är din uppfattning om vad salongen har för åldersmålgrupp? Många frågar . Men jag vill inte bli besviken igen.
    Jo jag har förstått att det är ganska billigt med 300 här, i Eskilstuna klipper man sig under 300 nästan överallt. Jag har ju som sagt bara varit där två gånger och det har varit två olika frisörer jag varit hos. Men när jag var där sist och satt och väntade så var det bara unga där, någon tonårstjej och en kille i 20-års åldern så jag tycker nog de verkar rikta sig till unga och då borde de ju vara duktiga på det också

När jag klippte mig första gången så klippte jag topparna och lugg till det. Andra gången klippte jag av ganska mycket på längden samt klippte upp håret rätt mycket, så lite olika har det ju varit Om jag inte hittar något annat ställe runt den prisklassen (mest för att testa lite olika) så kommer jag nog gå dit igen. Känns inte värt att betala mycket mer för klippning, åtminstone inte om man inte ska klippa något särskilt vågat utan mest topparna.
    ♥Hugo 2/10-2008♥~♥bebis i magen bf 31/3-2010♥~sandrasj.blogg.se
  • Marayah
    Noblesse skrev 2009-09-22 12:18:23 följande:
    Jo jag har förstått att det är ganska billigt med 300 här, i Eskilstuna klipper man sig under 300 nästan överallt. Jag har ju som sagt bara varit där två gånger och det har varit två olika frisörer jag varit hos. Men när jag var där sist och satt och väntade så var det bara unga där, någon tonårstjej och en kille i 20-års åldern så jag tycker nog de verkar rikta sig till unga och då borde de ju vara duktiga på det också När jag klippte mig första gången så klippte jag topparna och lugg till det. Andra gången klippte jag av ganska mycket på längden samt klippte upp håret rätt mycket, så lite olika har det ju varit Om jag inte hittar något annat ställe runt den prisklassen (mest för att testa lite olika) så kommer jag nog gå dit igen. Känns inte värt att betala mycket mer för klippning, åtminstone inte om man inte ska klippa något särskilt vågat utan mest topparna.
    Jag har vart till Åbylund och klippt mej en gång med, blev riktigt nöjd. Är två karlar som klipper och dom tar 150 eller liknande.
  • Leos och Vincents mamma
    LittleMee skrev 2009-09-22 11:16:06 följande:
    Hej,Då var det dags för klippning igen. Har hittills inte hittat en frisör jag är nöjd med här i stan så jag vill ha tips. Inte någon som är van vid att klippa tanter utan det ska helst vara en yngre sak som vågar lite mer.
    Jag går till en kvinna i hejdegården, hon är urtrevlig, jätteduktig o billig! Kostar 200 kr bara. Hon är väl kanske i 50 års åldern, men hon åker jämt på kurser o är uppdaterad på det senaste modet, jag har alltid blivit nöjd när jag varit där.
    Gerds damfrisering heter det.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • dinana

Jag har klippt mmig på Brännpunkt två gånger, men nte har det kostat 300 kr någongång då, kanske om jag gjort färgning av ögonbryn och sånt också... tror jag betalade 225 kr sist för klippning.

----

Är det Anna ni snackar om???

Marayah skrev 2009-09-22 11:33:21 följande:
    Hobbyfrisör, men hon har hållt på med det i typ 10 år tror ja det var.
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • MyPlace

Hemma från stan igen och de suger fett, hitta ett par gympa skor till Liam på maxi för 300 kr.. fatta att redan som barn märks de skillnad på pojkar och flickor, pojkar fanns de typ inga skor till medans tjejskor fanns de hur mkt som helst att välja på morr morr.. men men nu är de dags för att laga middag..

• Velour

Hej grannar! Här är en till Linköpingsbo! Titta på det här:

• Leos och Vincents mamma
    MyPlace skrev 2009-09-22 16:36:31 följande:
    Hemma från stan igen och de suger fett, hitta ett par gympa skor till Liam på maxi för 300 kr.. fatta att redan som barn märks de skillnad på pojkar och flickor, pojkar fanns de typ inga skor till medans tjejskor fanns de hur mkt som helst att välja på morr morr.. men men nu är de dags för att laga middag..
    Vet hur du menar! Tycker det är skittrist ibland att det inte finns lika mycket till killar.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Lucille

Ang frisörer så har jag varit hos några stycken. Var jättenöjd med en kvinna som jobbade på Hår & Sånt, men hon slutade. Sen gick jag till Studio Unique, en tjej som hette Therese, och jag fick faktiskt en väldigt fin frisyr, för 350kr. Det finns även en kille där som heter Roger som är duktig (sett på andras frisyrer). Jag har svårfixat hår, för det är ömsom jättelockigt (självlockligt), och ömsom ganska rakt, och man vet aldrig riktigt vart håret vill böja sig. Men jag är nöjd. :) Jag vågar mig inte på billigare frisörer...

♥ Knyttet BF 3/2/2010! ♥ sisterrose.blogg.se
  • MyPlace
    Velour skrev 2009-09-22 16:48:44 följande:
    Hej grannar! Här är en till Linköpingsbo! Titta på det här:

Hej och välkommen
  • MyPlace

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-22 17:35:14 följande:

Vet hur du menar! Tycker det är skittrist ibland att det inte finns lika mycket till killar.
    Mm, verkligen skit trist.. Hoppas ni hade de trevligt på er lunch..

Här har vi just ätit och är hur mätt som helst.. blir snart mys med barnen framför bolibompa.. kikar in lite senare när de somnat
Svar på tråden vi i linköping 1