• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Bellbox
    Fröken Småland skrev 2009-09-29 15:09:39 följande:
    Nope, det är Emmaljunga som har ställbar fjädring. Brio med Compaktchassi är jättestum och stötig och tuuuung. Samma Brio med Reversiblechassi är liten, lätt och med jättehärligt gung i.
    Hmmm missade biten om compact; det fanns 3 (!) olika chassin vill jag minnas och jag hade en av dem som var "reversible" men den hette inte så och var storleksmässigt mellan compact och Reversible.
    *ursäkta ot, blev nostalgisk*
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • LR75

Fröken Småland skrev 2009-09-29 10:44:58 följande:

JuliaochNelly:
    i like! så ser min ut också!!! helbrunt är bra!
  • Fröken Småland
    Bellbox skrev 2009-09-29 15:12:19 följande:
    Hmmm missade biten om compact; det fanns 3 (!) olika chassin vill jag minnas och jag hade en av dem som var "reversible" men den hette inte så och var storleksmässigt mellan compact och Reversible.*ursäkta ot, blev nostalgisk*
    Tror den hette rätt och slätt "teleskop" *försöker tvätta bort BRIO-nördstämpeln*
  • LR75

Hej tjejer!
    En fråga kring Bugaboo´s åkpåse.
    Har en brun, är helnöjd men jag gillar inte materialet på utsidan, det drar ju till sig all skit som finns här hemma...(läs virvlande damm. små skitiga barnfingrar och annat smått och gott).

Så min fråga är nu, äldre påsar, har de ett annat material på utsidan.
    Vet inte om det är rent önsketänkande eller om jag har drömt det men förr, runt 2005 när jag rullade en hemsk Knorr Nizza så hade en bekants bekant en Bugga (gissa om hon var hipp?) (vi trodde det var ett rymdskepp hon körde runt med så spacead var vagnen) och jag vill minnas att hennes åkpåse var "glattare" i materialet.
    Är jag ute och cyklar nu eller kan det ha varit så?

Tackar och niger på förhand!

• Fröken Småland
    LR75 skrev 2009-09-29 15:44:03 följande:
    Hej tjejer! En fråga kring Bugaboo´s åkpåse. Har en brun, är helnöjd men jag gillar inte materialet på utsidan, det drar ju till sig all skit som finns här hemma...(läs virvlande damm. små skitiga barnfingrar och annat smått och gott).Så min fråga är nu, äldre påsar, har de ett annat material på utsidan.Vet inte om det är rent önsketänkande eller om jag har drömt det men förr, runt 2005 när jag rullade en hemsk Knorr Nizza så hade en bekants bekant en Bugga (gissa om hon var hipp?) (vi trodde det var ett rymdskepp hon körde runt med så spacead var vagnen) och jag vill minnas att hennes åkpåse var "glattare" i materialet.Är jag ute och cyklar nu eller kan det ha varit så?Tackar och niger på förhand!
    Jag har åkpåsar av varierad ålder och alla är av samma material, även de äldre Frogåkpåsarna. Tyvärr...
  • LR75

Fröken Småland skrev 2009-09-29 15:46:12 följande:

Jag har åkpåsar av varierad ålder och alla är av samma material, även de äldre Frogåkpåsarna. Tyvärr...
    Tack Fröken Småland! Då kan jag lägga denna tanke åt sidan.
  • Noiis

Fröken Småland skrev 2009-09-29 15:38:57 följande:

På begäran av Noas mamma:
    åh *gråter* nu ångrar jag att jag köpte denim
  • Fröken Småland
    Noas mamma skrev 2009-09-29 16:25:10 följande:
    Fröken Småland skrev 2009-09-29 15:38:57 följande: åh *gråter* nu ångrar jag att jag köpte denim
    Fast denim/rosa är väl lika snyggt/inte snyggt som marin/rosa, tror du inte? *tröstar*
  • Senap
    Noas mamma skrev 2009-09-29 16:25:10 följande:
    Fröken Småland skrev 2009-09-29 15:38:57 följande: åh *gråter* nu ångrar jag att jag köpte denim
    *tror mer på denim*
    My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19