• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Stargirl
    Mammatilltretroll skrev 2009-09-29 09:12:47 följande:
    Hej hopp!Missades eller ignorerades mitt inlägg tidigare? Tråden rullar så snabbt så man kanske missar lätt..?Jag har en skötväska som jag älskar och vill behålla, kommer inte ihåg märket, men det är som en lång axelrem man hänger över styret och den glider liksom ner hela tiden..Finns det några krokar att köpa till som man kan hänga väskor på?Och var köper man vinterhjul billigast?Jag betalade 7500 för en Cam som är köpt för 3 månader sen, garanti och kvitto kvar, grå bas och rosa canvas som var använd bara de få veckor vagnen var rullad ute. Ingick gjorde sittdel som alltså var använd typ 5 gånger, oanvänd och inplastad liggdel med madrass, oanvänd Denomsuflett, rött fleecetopset i superskick och en ny rosa Bugga åkpåse.Visst var väl det ett kap för 7500?Nu funderar jag bara på var jag säljer det jag inte vill ha bäst? Och vad är rimligt i pris för? Och hur länge brukar man få ligga ute med annons innan någon nappar?Bugaboo rosa åkpåse använd 1 gångRött topset i fleece i superskickDenimsuflett oanvänd
    Snöhjulen kostar lika överallt. Så där kan du nog inte göra ngt kap.....om du inte hittar på Tradera.
    Varför lägger du inte upp grejerna på Tradera med reservationspris?
    Åkpåsen kan du ju få runt 700-800 för (tror jag)
    Rött Fleece set kanske runt 400-600
    Denimsuffla kanske 300-400 kr?

Jag är ingen expert på priser men detta är vad jag tror.
  • Vickan I

Clara - Låter näääääästan som du fiskar köpare . Akta så vi inte varnas i tråden!
    Men jag röstar på Tradera eller Blocket. Kollar du andra annonser där så ser du ungefär vad sakerna brukar läggas ut och gå för.

Jag tycker absolut att du gjorde dig ett bra kap. Alla som skaffar sig en bugga gör ett kap iofs ! På tradera ligger det vinterhjul ute nu . Annars rek jag att beställa från Kidszshop. Jättetrevlig och bra personal där.

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Men hur stavar jag då Kidzshop menar jag ju !

• Fröken Småland
    Mammatilltretroll skrev 2009-09-29 09:12:47 följande:
    Hej hopp!Missades eller ignorerades mitt inlägg tidigare? Tråden rullar så snabbt så man kanske missar lätt..?Jag har en skötväska som jag älskar och vill behålla, kommer inte ihåg märket, men det är som en lång axelrem man hänger över styret och den glider liksom ner hela tiden..Finns det några krokar att köpa till som man kan hänga väskor på?Och var köper man vinterhjul billigast?Jag betalade 7500 för en Cam som är köpt för 3 månader sen, garanti och kvitto kvar, grå bas och rosa canvas som var använd bara de få veckor vagnen var rullad ute. Ingick gjorde sittdel som alltså var använd typ 5 gånger, oanvänd och inplastad liggdel med madrass, oanvänd Denomsuflett, rött fleecetopset i superskick och en ny rosa Bugga åkpåse.Visst var väl det ett kap för 7500?Nu funderar jag bara på var jag säljer det jag inte vill ha bäst? Och vad är rimligt i pris för? Och hur länge brukar man få ligga ute med annons innan någon nappar?Bugaboo rosa åkpåse använd 1 gångRött topset i fleece i superskickDenimsuflett oanvänd
    Det var en miss, varmt välkommen till tråden!

Låter som ett jättebra pris, grattis till en kanonvagn!
  • Mamma Kråkan

hej hej behöver lite smakråd av er exsperter då sambon bara suckar åt mig {#lang_emotions_wink}

Jag har brun bas med sandtopp från början, till vintern är det tänkt PF skury med den olivgröna åkpåsen till....men nu funderar jag på en åkpåse till & byta med är det super trist med en brun åkpåse till sandtoppen eller ska jag köpa en brun topp & en rödåkpåse {#lang_emotions_dreamer}

Nu bloggar jag här igen :)
  • Vickan I

Jag har brun bas med scurvy topset+påse. Jättefint tycker jag iaf . Men har haft det ett tag nu så börjat tröttna lite och ska byta nu tänkte jag.

Jag hade nog hellre kört helbrun bugga med röd påse än brun påse till sandtoppen faktiskt.

• Stargirl
    JuliaochNelly skrev 2009-09-29 09:29:51 följande:
    hej hej behöver lite smakråd av er exsperter då sambon bara suckar åt mig Jag har brun bas med sandtopp från början, till vintern är det tänkt PF skury med den olivgröna åkpåsen till....men nu funderar jag på en åkpåse till & byta med är det super trist med en brun åkpåse till sandtoppen eller ska jag köpa en brun topp & en rödåkpåse
    Brun topp och en röd åkpåse!!! Det är snyggt! Eller brun topp och klarblå åkpåse *slurp* Eller brun topp och giraff åkpåse hahahaaa
  • Fröken Småland
    JuliaochNelly skrev 2009-09-29 09:29:51 följande:
    hej hej behöver lite smakråd av er exsperter då sambon bara suckar åt mig Jag har brun bas med sandtopp från början, till vintern är det tänkt PF skury med den olivgröna åkpåsen till....men nu funderar jag på en åkpåse till & byta med är det super trist med en brun åkpåse till sandtoppen eller ska jag köpa en brun topp & en rödåkpåse
    Brun åkpåse tycker jag är jättefint, men sand kommer aldrig att bli en favorit. Så jag röstar på en brun topp och röd åkpåse eller ännu hellre brun åkpåse om du kan tänka dig en helt enfärgad vagn (min favorit).

Nu blev jag sugen på att svida om min bugga {#lang_emotions_tongue_out} Funderar på enfärgad marin. Får dock vänta tills mannen kommer hem med bilen...
  • Mamma Kråkan
    Vickan I skrev 2009-09-29 09:35:43 följande:
    Jag har brun bas med scurvy topset+påse. Jättefint tycker jag iaf . Men har haft det ett tag nu så börjat tröttna lite och ska byta nu tänkte jag.Jag hade nog hellre kört helbrun bugga med röd påse än brun påse till sandtoppen faktiskt.
    Hehe jo jag har haft skury sittdel med brun sommar suflett nu hela sommarn så jag är nästan lite trött på mönstret nu. Helbrun låter ju med fint.
    Stargirl skrev 2009-09-29 09:36:05 följande:
    Brun topp och en röd åkpåse!!! Det är snyggt! Eller brun topp och klarblå åkpåse *slurp* Eller brun topp och giraff åkpåse hahahaaa
    haha ja det gjorde det ju lättare{#lang_emotions_wink} klarblå har jag inte en funderat på{#lang_emotions_dreamer} Fast matchnings freak som jag är så vill jag helst att det kan  passa med någon av lillemans overaller.{#lang_emotions_embarassed}
    Fröken Småland skrev 2009-09-29 09:38:34 följande:
    Brun åkpåse tycker jag är jättefint, men sand kommer aldrig att bli en favorit. Så jag röstar på en brun topp och röd åkpåse eller ännu hellre brun åkpåse om du kan tänka dig en helt enfärgad vagn (min favorit).Nu blev jag sugen på att svida om min bugga  Funderar på enfärgad marin. Får dock vänta tills mannen kommer hem med bilen...
    Jo jag har haft sanden på 2 dagar tror jag max jag vet i sjutton varför jag valde den för den är lite trist {#lang_emotions_undecided} hmm helbrunt skulle nog bli super fint till hans overaller nu när jag tänker efter. Hehe det kan jag tänka mig att du blev{#lang_emotions_wink} finns det möjligtvis en bild på helbrun hos dig?
    Nu bloggar jag här igen :)
  • Mammatilltretroll

Vickan I skrev 2009-09-29 09:22:30 följande:

Clara - Låter näääääästan som du fiskar köpare . Akta så vi inte varnas i tråden!Men jag röstar på Tradera eller Blocket. Kollar du andra annonser där så ser du ungefär vad sakerna brukar läggas ut och gå för.Jag tycker absolut att du gjorde dig ett bra kap. Alla som skaffar sig en bugga gör ett kap iofs ! På tradera ligger det vinterhjul ute nu . Annars rek jag att beställa från Kidszshop. Jättetrevlig och bra personal där.
    Förlåt, det var inte alls menat att fiska köpare.. :(
    Jag ville bara ha en prisvisning om hur jag skulle lägga mig på blocket eller tradera ungefär.. :)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19