• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • modestyclara
    Nanook skrev 2009-12-05 23:39:38 följande:
    Tack för ditt snabba svar! =) Då tror jag att det får bli en sådan. 
    *gömmer min frog*
  • Mamisita
    Shoegirl skrev 2009-12-05 23:23:36 följande:
    Jag vet inte om frågan gäller Bugaboo-ståbrädan eftersom jag är för lat för att läsa tillbaka mer än en sida. Men om det är det så: den nya tar man lätta av med ett litet klick och den gamla måste man lägga vagnen ned för att få av.
    Kollade upp lite och såg ju på bilden på nya ståbrädan att den såg annorlunda ut så detta var då äldre versionen.

Men då ytterligare en följdfråga, då måste hon ha monterat den fel för när hon visade mig den så klickade hon liksom bara av och på två svarta fästen på var sida av brädan (som i sin tur var fästa på stången). Hur ska man egentligen göra då???
  • Stargirl
    Mamisita skrev 2009-12-06 00:00:23 följande:
    Kollade upp lite och såg ju på bilden på nya ståbrädan att den såg annorlunda ut så detta var då äldre versionen. Men då ytterligare en följdfråga, då måste hon ha monterat den fel för när hon visade mig den så klickade hon liksom bara av och på två svarta fästen på var sida av brädan (som i sin tur var fästa på stången). Hur ska man egentligen göra då???
    Det är två set med adaptrar med i paketet på den nya brädan. De sätter man ihop på stången nertill A+B A+B och sedan kiclar av och på med brädan. Adaptrarna kan sitta kvar och man ser dem inte alls.
  • AnniPanni
    Nanook skrev 2009-12-05 23:27:58 följande:
    Har gått och förälskat mig i Bugaboo Frog, men innan jag köper en så skulle jag gärna  veta hur stora/långa barn kan åka i den? Har en 1-åring som är 8kg/72cm. Är det meningsfullt att köpa en eller kommer hon att växa ur den jätte fort?  
    och jag hävdar att det går att växa ur en bugaboo men ska man köpa en till ett lite större barn så är Frogen enklast att köra med tungt barn i

Min 2åring är 94cm lång o 16,5 kg och njae hon har faktiskt växt ur camen på både längden o bredden. Fötterna hänger hon utanför ramen o sen är camen stört omöjlig att köra framåtvänd tyvärr med tungt barn i, ett helt projekt att få upp hjulen över trottoarkanten.
  • modestyclara
    AnniPanni skrev 2009-12-06 19:11:52 följande:
    och jag hävdar att det går att växa ur en bugaboo men ska man köpa en till ett lite större barn så är Frogen enklast att köra med tungt barn i Min 2åring är 94cm lång o 16,5 kg och njae hon har faktiskt växt ur camen på både längden o bredden. Fötterna hänger hon utanför ramen o sen är camen stört omöjlig att köra framåtvänd tyvärr med tungt barn i, ett helt projekt att få upp hjulen över trottoarkanten.
    jag kör mina barn vända mot mig
  • Miss Boring
    modestyclara skrev 2009-12-05 17:44:17 följande:
    Jag planerar att köpa en orange frog-klädsel och en bee-åkpåse jag MEn jag vill ju ha en röd adored sufflett så att jag kan ha en röd bee-åkpåse...annars vet jag inte vilken färg på åkpåse jag ska ha...
    Finns det fortfarande Frogklädslar att köpa?
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • modestyclara

Miss Boring skrev 2009-12-06 19:27:09 följande:

Finns det fortfarande Frogklädslar att köpa?
    om man frågar rätt butik så verkar det gå att fixa *älskar kidzshop*
  • Miss Boring
    modestyclara skrev 2009-12-06 19:53:39 följande:
    Miss Boring skrev 2009-12-06 19:27:09 följande: om man frågar rätt butik så verkar det gå att fixa *älskar kidzshop*
    Just dem jag har pratat med för ett antal veckor sen och då fanns inga orangea... Bara en halv sandklädsel tror jag :) Men den är köpt nu av en jag "känner"
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • modestyclara

Miss Boring skrev 2009-12-06 21:45:27 följande:

Just dem jag har pratat med för ett antal veckor sen och då fanns inga orangea... Bara en halv sandklädsel tror jag :) Men den är köpt nu av en jag "känner"
    nä, de hade inga då och inte nu heller men en på g till moi
  • Senap

Jaha, då stänger vi tråden och flyttar till den nya sprillans skinande tråden då.

Välkomna!

{#lang_emotions_sunny}{#lang_emotions_sunny}{#lang_emotions_sunny}{#lang_emotions_sunny}{#lang_emotions_sunny}{#lang_emotions_sunny}

NY TRÅD

{#lang_emotions_sunny}{#lang_emotions_sunny}{#lang_emotions_sunny}{#lang_emotions_sunny}{#lang_emotions_sunny}{#lang_emotions_sunny}
    *flyttstädar*
    My sugar is raw
  • miljarden

Har fått min bugaboo bee för nån vecka sedan, men det vita ryggstödsreglaget fastnar liksom. Måste jag reklamera det eller är det något som går att fixa? Just nu kan jag inte röra det så vagnen går inte att fälla ihop.

• Överbandsfürern
    Senap skrev 2009-12-06 22:49:24 följande:
    Jaha, då stänger vi tråden och flyttar till den nya sprillans skinande tråden då.
    Välkomna!

NY TRÅD

*flyttstädar*
    Hamnar i en tråd från 2009 Obestämd
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19