• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • AsfaltsBlomma

Någon här som vet om axelskydden till selen på Cameleon går att köpa separat? Kanske t o m någon butik som har såna inne?

• Stargirl
    AsfaltsBlomma skrev 2009-09-29 13:53:39 följande:
    Någon här som vet om axelskydden till selen på Cameleon går att köpa separat? Kanske t o m någon butik som har såna inne?
    Tror inte ngn har dem på lager men allt kan man köpa som en reservdel.
  • Miss Boring
    SeriousGangBang skrev 2009-09-29 13:24:01 följande:
    ja hade en brio happy med compakt chassi.. och det va verkligen compakt... jösses, ungen fick ju nästan hjärnskakning och wipflash där nere bara man gick över en liten sten..
    Jag har fortfarande kvar en Brio Relaxie -01. Vanlig sittvagn med vändbar insats, men från före den tiden de började bli så tunga och klumpiga...
    Vore jag (hemska tanke) tvungen att välja EN vagn för hela vagnsperioden så skulle det bli den! Faktiskt!
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • AsfaltsBlomma
    Stargirl skrev 2009-09-29 14:15:35 följande:
    Tror inte ngn har dem på lager men allt kan man köpa som en reservdel.
    Ok, tack.
    Jag hörde med en butik som säljer Bugaboo och informationen jag fick av dem var att jag ska maila direkt till Bugaboo och uppge serial.nr och var/när jag köpt vagnen. Tyckte detta lät lite väl invecklat för en sån liten reservdel och dessutom har jag gamla modellen och köpt den begagnad. Men får väl slänga iväg ett mail till dem.

Tycker mig ha läst här innan om en mailadress dit man kan skriva på svenska. Någon som har den?
  • Stargirl
    AsfaltsBlomma skrev 2009-09-29 14:23:16 följande:
    Ok, tack. Jag hörde med en butik som säljer Bugaboo och informationen jag fick av dem var att jag ska maila direkt till Bugaboo och uppge serial.nr och var/när jag köpt vagnen. Tyckte detta lät lite väl invecklat för en sån liten reservdel och dessutom har jag gamla modellen och köpt den begagnad. Men får väl slänga iväg ett mail till dem. Tycker mig ha läst här innan om en mailadress dit man kan skriva på svenska. Någon som har den?
    Näe, det är när man behöver reklamera man gör så. Du kan inte köpa reservdelar direkt från Bugaboo. Det får du göra genom en butik. En som brukar inte ha ngt emot att göra det är kidzshop.se kolla med dem.
  • Fröken Småland
    Miss Boring skrev 2009-09-29 14:20:39 följande:
    Jag har fortfarande kvar en Brio Relaxie -01. Vanlig sittvagn med vändbar insats, men från före den tiden de började bli så tunga och klumpiga...Vore jag (hemska tanke) tvungen att välja EN vagn för hela vagnsperioden så skulle det bli den! Faktiskt!
    *gör korstecken och väser*
  • Bellbox
    SeriousGangBang skrev 2009-09-29 13:24:01 följande:
    ja hade en brio happy med compakt chassi.. och det va verkligen compakt... jösses, ungen fick ju nästan hjärnskakning och wipflash där nere bara man gick över en liten sten..
    Nja... jag tyckte allt det var den BÄSTA vagnen sett ur fjädringssynpunkt (och jag har då barn med KOLIK så jag vet vad jag talar om och provat ett antal vagnar ) men i övrigt var den ju kass; bred, tung och svårkörd
    *I love my Bugga*
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • AsfaltsBlomma
    Stargirl skrev 2009-09-29 14:31:04 följande:
    Näe, det är när man behöver reklamera man gör så. Du kan inte köpa reservdelar direkt från Bugaboo. Det får du göra genom en butik. En som brukar inte ha ngt emot att göra det är kidzshop.se kolla med dem.
    Aha, då har nog inte den butiken full koll. Hör med Kidzshop. Tack för hjälpen!
  • Senap
    Bellbox skrev 2009-09-29 14:45:07 följande:
    Nja... jag tyckte allt det var den BÄSTA vagnen sett ur fjädringssynpunkt (och jag har då barn med KOLIK så jag vet vad jag talar om och provat ett antal vagnar ) men i övrigt var den ju kass; bred, tung och svårkörd *I love my Bugga*
    Ni kan båda ha rätt. Brios fjädring ska gå att ställa in.
    My sugar is raw
  • Fröken Småland
    Shoegirl skrev 2009-09-29 14:50:22 följande:
    Ni kan båda ha rätt. Brios fjädring ska gå att ställa in.
    Nope, det är Emmaljunga som har ställbar fjädring. Brio med Compaktchassi är jättestum och stötig och tuuuung. Samma Brio med Reversiblechassi är liten, lätt och med jättehärligt gung i.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19