• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • vinterkatt

Fröken Småland skrev 2009-10-06 15:24:48 följande:

Nej, jag tycker inte att det passar *f'låt*. Kan försöka ta en bild på det senare om barnen samarbetar - påminn mig! Slänger in en karamell att fresta med så länge
    Ja, den bilden är en "klassiker" för mig, kommer ihåg den från nån bildtråd lååång innan jag ens började tänka på att beställa vagn. Men visst är det den "gamla" basen?
    Nä, du har rätt, det ser inget vidare ut med båda nyanserna tillsammans. Tack för fotot! (gillar förresten den gamla orangea bättre men den går går ju inte att beställa längre :(
    Det blev en orange bas ändå, tycker den nya ser helt ok ut på basen dock inte på toppen, konstigt egentligen...
    Ska få en rosa fleecesuflett med vagnen så nu behöver jag bara gul sittdelsöverdgrag.
    Eller röd top, som jassanjo säger. Fast den nya orangea är ju väldigt nära rött så det kanske inte är någon hit heller. Svårt med såna färger, man lyckas ju aldrig se någon sån live här i gråa Gbg...
  • Fröken Småland
    K Kavat: Tja, lagom sådär Så de hänger löst men ändå någorlunda tätt

Jossanjo: Har ingen bild men jag har satt piprensare i swivelhjulen för att förhindra en massa otäcka vänner där. Typ långa hårstrån {#lang_emotions_throwup}

vinterkatt: Orange bas finns bara en variant, ingen ny och gammal. Men den är ganska ny *fniss*. Orange fleece kommer ut på Tradera och Blocket hela tiden, ofta nya i förpackning. När man köper vagn så får man ju ett gratis fleeceset på köpet så många säljer dem när färgen inte riktigt faller dem i smaken.
  • Jossanjo

Återkommer när jag fått min vagn och vet hur hjulen ser ut :)
    Å kanske har lite följdfrågor...

• modestyclara

Fröken Småland skrev 2009-10-06 12:05:08 följande:

Marin är svår att matcha tycker jag, gillar egentligen bara (alla tre) blå, brun och colorblocks.
    orange och rosa lägger jag till
  • modestyclara

Miss Boring skrev 2009-10-06 12:12:14 följande:

Och jag tycker grönt är fint till Offwhite kanske funkar? Om man skippar Frogsuffla?
    just det, har jag i paket på affären återkommer med bild imorgon...
  • modestyclara
    Stargirl skrev 2009-10-06 15:57:13 följande:
    Näe du behöver inget underhållskit. Det räcker med siliconspray.
    joho man vill ju putsa upp knapparna med vaselin också ju *nörd*
  • Jossanjo

Så om man köper vaselin och silicon behöver man inte köpa kitet?

Vilka knappar förresten?

Irriterad över att min bugga inte levererades idag, den skickade i fredags..

• Bellbox

Ingen med åsikt om vinterhjuls vara eller icke-vara?

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • modestyclara
    Jossanjo skrev 2009-10-06 18:51:21 följande:
    Så om man köper vaselin och silicon behöver man inte köpa kitet?Vilka knappar förresten?Irriterad över att min bugga inte levererades idag, den skickade i fredags..
    alla krom-detaljer man vill ju glänsa...nä men allvarligt så skyddar man väl kromet med vaselin? jag gillar underhållskitet eftersom man får två putsdukar och en bruksanvisning hur man servar. Var perfekt när man satt där med gecko, frog och cam och skulle hålla isär vem som skulle smörjas var
  • Jossanjo
    modestyclara skrev 2009-10-06 18:57:36 följande:
    alla krom-detaljer man vill ju glänsa...nä men allvarligt så skyddar man väl kromet med vaselin? jag gillar underhållskitet eftersom man får två putsdukar och en bruksanvisning hur man servar. Var perfekt när man satt där med gecko, frog och cam och skulle hålla isär vem som skulle smörjas var
    Har faktiskt tänkt på det oxå, att anvisningar kan vara bra, sen är det ju inte direkt dyrt...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19