• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Fröken Småland
    LR75 skrev 2009-10-05 23:38:18 följande:
    Fröken Småland skrev 2009-10-05 18:34:17 följande: och så måste jag säga att smutsranden på locket till liggdelen inte är alltför snygg den heller...
    Tänkte jag också på! Hur hinner man smutsa ned den så undrar man???
  • Fröken Småland
    jippy skrev 2009-10-05 21:10:02 följande:
    Phuuuuh...! Kollade instruktionsboken och de sitter rätt. Men jag förstår liksom inte hur man kan göra fel?! Ser inte på bilden hur hans fästen sitter. 
    Jo, alltså sufflettfästena sätter man ju fast runt ramen från utsidan så att krokarna hamnar på utsidan och på insidan blir det ett litet bart stycke där "benen" på sufflettfästena inte möts (den är ju C-formad kan man säga). Sen fäster man suffletten med öglorna på krokarna som hamnar på vagnens utsida. Om man däremot skulle försöka klämma fast sufflettfästena på insidan så går det ju också (uppenbarligen ) men då hamnar krokarna på insidan av vagnen, inne hos barnet och då skall man dra sufflettöglorna in dit och fästa dem där.

Så det är ett ganska "stort" fel, inte som om man råkat klämma dit dem för högt eller för lågt (vilket man inte heller kan eftersom det bara är en liten bit på ramen med "midja" där fästena får plats).
  • Miss Boring
    Fröken Småland skrev 2009-10-06 06:09:38 följande:
    Tänkte jag också på! Hur hinner man smutsa ned den så undrar man???
    Syntes ju på en annan bild att de lägger tidningen där, så är nog trycksvärta!!!
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • Stargirl
    Miss Boring skrev 2009-10-06 08:15:26 följande:
    Syntes ju på en annan bild att de lägger tidningen där, så är nog trycksvärta!!!
    kan dock tänka mig att just där kan det bli smutsigt om man har en offwhite. Men jag förstår inte heller varför de inte tvättar den eller byter till ngt annat tyg.
  • Asereht

En prisfråga, vad ska man sätta för pris på en klarblå (nya blå) bugaboo åkpåse i mkt fint skick (knappt använd) om man skulle sälja?

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Sladdens Mamma ♥ Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • straw2008
    Sundri skrev 2009-10-05 20:45:33 följande:
    Min son hatar vagnen jag älskar, "min" cam... Han sitter som ett ljus i andra vagnar men så fort jag sätter honom i camen så skriker han och krånglar... Nån som har förslag på vad jag kan göra eller är det bara att lyssan på honom och köpa en annan vagn??Provade bee idag och den skrek han också i så jag tröttnade och satt honom i en race, det blev tyst...hur kan han inte gilla bugaboo?? Är den för trång eller vad kan det vara?Förslag?Känns så hopplöst...
    Vår son hatade tyvärr oxå buggisen, gallskrek o ålade sig hela tiden till mammas o pappas förtret!

Vå sålde o köpte en bee som han faktiskt älskar!
  • Stargirl
    Jossanjo skrev 2009-10-06 08:40:18 följande:
    Idag får jag nog min RED-vagn, spännande!
    Åååååh spännande första vagnen för dig eller hur? Jag minns hur det var. Så spännande.

Min första vagn till sonen var dock en Quinny trehjuling i hemsk blå färg......
  • Bellbox
    Asereht skrev 2009-10-06 08:42:56 följande:
    En prisfråga, vad ska man sätta för pris på en klarblå (nya blå) bugaboo åkpåse i mkt fint skick (knappt använd) om man skulle sälja?
    Har inte sålt själv, men tyvärr tror jag du får landa runt 650kr; har för mig att jag sett detta ungefärliga pris på säljsajter...
    Kanske en aning mer om du betonar att den är helt ny?
    Vad tror ni andra?
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Miss Boring
    Asereht skrev 2009-10-06 08:42:56 följande:
    Jag har sålt en gamla blå och en nya rosa och fick ca 600kr. Gråa, bruna och sand verkar gå bäst? I synnerhet gråa! Jag sålde en sådan och fick typ 710 eller nåt? Nästan alla verkar faktiskt vara i toppskick även beg. Iaf de jag köpt och sålt!
    Nu har jag bara tre buggapåsar kvar...

Jag hade satt utgång 500 och köp-nu till 675 tror jag?
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19