• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2009-10-06 10:40:10 följande:
    Varför inte marin till din marin-Frog?
    Men om man byter till annan färg så kanske inte marin är så kul längre....nä, jag vill ha avbrytande färg på åkpåsen känner jag.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Sladdens Mamma ♥ Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • Stargirl
    Miss Boring skrev 2009-10-06 10:37:19 följande:
    Fast det där har väl blivit bättre ändå på senare år? Vet inte hur det är med Brio och Emmaljunga dock. Teutonia har ju gått att tvätta väldigt länge iaf! Verkligen är fördel om man ska köpa begagnat!
    Näe jag vet inte heller. Har inte haft så många vagnar sedan jag började med Buggorna. Men då mina pojkar var små gick varken Emmaljunga, Brio, UJ, Hartan, Gesslein eller Teutonia tygerna att ta loss.
  • Asereht
    Miss Boring skrev 2009-10-06 10:37:19 följande:
    Fast det där har väl blivit bättre ändå på senare år? Vet inte hur det är med Brio och Emmaljunga dock. Teutonia har ju gått att tvätta väldigt länge iaf! Verkligen är fördel om man ska köpa begagnat!
    Teutonias klädslar har varit helt avtagbara sedan -00 iaf, åtminstone om man vet hur man gör. På 90-talet däremot gick det inte. Har ett vagnsglapp mellan 95 och 00 ungefär där jag har total nollkoll. Men som sagt Teutonia har länge kört med tvättbart klädselsystem vilket var en av de stora fördelarna med dem.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Sladdens Mamma ♥ Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • Stargirl
    Asereht skrev 2009-10-06 11:03:47 följande:
    Teutonias klädslar har varit helt avtagbara sedan -00 iaf, åtminstone om man vet hur man gör. På 90-talet däremot gick det inte. Har ett vagnsglapp mellan 95 och 00 ungefär där jag har total nollkoll. Men som sagt Teutonia har länge kört med tvättbart klädselsystem vilket var en av de stora fördelarna med dem.
    Isåfall visste jag inte hur man gjorde. Det var iaf för krångligt för mig. Inte för att jag hade vagnarna så länge. Sålde dem ganska snabbt.
  • Mamma Kråkan
    Aj , linkar ut i hallen & klär av vagnen {#lang_emotions_wink} 
    Nu bloggar jag här igen :)
  • Miss Boring
    Passar de två marina ihop? Samma?
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • Stargirl
    Miss Boring skrev 2009-10-06 11:20:18 följande:
    Passar de två marina ihop? Samma?
    Näe det är inte samma denier på tygerna. Tror även att Cam marin är mer glansig och djup i färgen och Frog marin är mer matt. Men som sagt är det en annan denier på tyget så då är nyansen svår att jämföra.
  • Miss Boring
    Fröken Småland skrev 2009-10-06 11:49:32 följande:
    Kom och fika hos mig och jämför?
    Ja, det vore trevligt...! Om ett tag, lite mycket just nu. Ska åka med store pojken och lämna urinprov, Lillan är supersnorig, föräldramöte ikväll, BVC på torsdag, Liseberg på lördag + tusen saker som borde göras.
    Annars är jag rätt förtjust i att åka bil så kommer gärna även om det är en bit. Nästa vecka kanske är lugnare?
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • vinterkatt

Är det den gamla orangea fleecen? Måste ha i så fall!
    Har någon bild på nya orange-bas och gamla orange-top?
    Miss Boring skrev 2009-10-05 13:56:17 följande:

Mina små grodisar!!! Lägg märke till att ena froggen lutar lite bakåt pga Cameleonhjulensvivelhjulen som är lite högre.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19