• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Me2

Knäpp loss bak i chassit i ryggen bara. På min satt axelbanden ganska löst medans midjebandet fick jag ta i för kung och fosterland för att få bort.
    Kanske finns något trix för att få bort dem ?? Har ingen instruktionsbok så jag vet inte.... (tryckte in de vita piggarna och raktbakåt bara)

• Lalalong

Det blev en Frog igår
    Är mycket nöjd.

När jag kom hem så tyckte min man att ja okej, den var väl inte sååå ful då

• Asereht
    Lalalong skrev 2009-09-11 14:13:22 följande:
    Det blev en Frog igår Är mycket nöjd. När jag kom hem så tyckte min man att ja okej, den var väl inte sååå ful då
    Vad kul! Jag väntar på att min Frog ska komma hem till oss.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Sladdens Mamma ♥ Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • BamMyMan

Har läst att det är lite annorlunda sele på vagnarna från USA, men är det ändå ok? Eller sitter den sämre på barnet?
    Någon med erfarenhet från att köpa från USA?

Har en kompis som bor i NY som ska hem i jul och skulle kunna tänka sig att plocka med en vagn åt mig, för då slipper jag tullningen också va?

• Stargirl
    BamMyMan skrev 2009-09-11 15:25:12 följande:
    Har läst att det är lite annorlunda sele på vagnarna från USA, men är det ändå ok? Eller sitter den sämre på barnet? Någon med erfarenhet från att köpa från USA? Har en kompis som bor i NY som ska hem i jul och skulle kunna tänka sig att plocka med en vagn åt mig, för då slipper jag tullningen också va?
    Inte alls sämre för barnet! Men det kan skilja på delar på vagnen så reservdelar lagerhålls inte i Europa. Så på det sättet kan det bli svårt.
  • Kavat
    Padmé Amidala skrev 2009-09-10 22:26:09 följande:
    Sy sittdel? Det intressant! Har ni någon hemlig tråd där ni diskuterar sånt här?
    Ja, alltså nu hade jag tänkt sy sufletter först. Men har haft funderingar på att släkta/klä över en befintlig sits. Det är ju lite smått och gått som sele, stålpinnarna och sådant man behöver ha för att få det att funka.
  • Padmé Amidala
    Kavat skrev 2009-09-11 16:04:06 följande:
    Ja, alltså nu hade jag tänkt sy sufletter först. Men har haft funderingar på att släkta/klä över en befintlig sits. Det är ju lite smått och gått som sele, stålpinnarna och sådant man behöver ha för att få det att funka.
    Ja det har du rätt i. Låter smidigare att "bara" klä över.
  • Det ljuva livet
    BamMyMan skrev 2009-09-11 15:25:12 följande:
    Har läst att det är lite annorlunda sele på vagnarna från USA, men är det ändå ok? Eller sitter den sämre på barnet? Någon med erfarenhet från att köpa från USA? Har en kompis som bor i NY som ska hem i jul och skulle kunna tänka sig att plocka med en vagn åt mig, för då slipper jag tullningen också va?
    Det är samma funktion, men olika placering på höftbältet. Vill du byta topset till ett europeiskt så får du göra hål för bältet själv

Jag har köpt vagn i Usa. Funkade kanon, det enda som det blev lite bekymmer med var att kartongen var ett par cm för stor för att kunna checkas in utan att betala. (150$)
  • Joddan
    Stargirl skrev 2009-09-11 10:41:22 följande:
    Ja det beror ju på vilken typ av terräng? Ska du rakt in i skogen så tvivlar jag på att det funkar utan vinterhjulen, men med dom på ska det inte vara några problem. Men eljuspår, parker och liknande är ju inga problem även med de vanliga hjulen. För mig har Bugaboo alltid upplevts som mycket mer stabil än UJ då jag tyckte att den välte lätt.
    Min Cam kan jag inte ens köra i gruset vid lekparken...
    Så jag brukar dra den i stället, rätt jobbigt. Been kommer till och med fram bättre där...
  • BamMyMan

Det ljuva livet skrev 2009-09-11 16:21:40 följande:

Det är samma funktion, men olika placering på höftbältet. Vill du byta topset till ett europeiskt så får du göra hål för bältet självJag har köpt vagn i Usa. Funkade kanon, det enda som det blev lite bekymmer med var att kartongen var ett par cm för stor för att kunna checkas in utan att betala. (150$)
    Nej? Är den för stor? *tusan* Med det kostar typ 1000 kr att checka in den...?
    Vart köpte du din vagn?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19