Lalalong skrev 2009-09-10 07:59:14 följande:
Fröken Småland skrev 2009-09-10 07:52:27 följande: Tack igen för värdefulla råd! En sista fråga nu då, sen ska jag inte vara jobbig mer.
www.blocket.se/eslov/Bugaboo_Frog_23338530.ht...Det är denna vagn jag ska kika på. Vad tycker ni om prisläget? Är det okej, eller bör jag pruta lite till. Jag tycker som sagt det är ett bra pris med tanke på att man får ståbräda till (som vi ändå måste köpa) och så där. Men jag har ju ingen aning egentligen...
Jag tycker den är alldeles för dyr (men du ser ju på mitt nick varifrån jag kommer

). En naken Frog skall helst inte kosta mer än 2.500:- tycker jag, max 3.000:- om den är i superskick. Det ser ju "din" ut att vara, verkligen fin. Däremot så är ju varken skötväskan eller ståbrädan original så jag har dålig koll på andrahandsvärdet på dem och det behöver man ju veta för att kunna räkna ut "nettopriset". Skötväskan är nog en gr8x va?
Sen undrar jag om åkpåse där, det finns ingen åkpåse på bilden, möjligen avses det lilla fåniga madrasskyddet som syns på bilden. Det knäpps fast med dragkedja på madrassen och jag har inte lyckats luska ut vem som använder den funktionen

Alltså noll kronor värt om du frågar mig. Alternativet är också att det finns en åkpåse som inte finns på bilden och då skall du vara uppmärksam på om det är en Frogpåse (ljusgrått foder, alla andra åkpåsar har färgmatchat foder). Andrahandsvärdet är lägre på en Frogpåse och påverkar vad den här vagnen är värd.
Summa sumarum: För det på bilden (max) 3.000:- plus vad ståbräda och skötväska kan vara värt (300:- ? *gissar)
Om det ingår en Frogpåse dessutom kan du ge 200:- till. Om det ingår en Cameleonåkpåse 500:- till.