• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • imsa

den är SJUKT SNYGG ;)

du råkar inte sitta inne på vilka de utvalda butikerna är? och kanske ett capris?

Stargirl skrev 2009-09-10 13:41:38 följande:
    Ja, leverans till utvalda butiker i slutet av September. Visst är den SNYGG
  • imaj
    imsa skrev 2009-09-10 20:50:57 följande:
    den är SJUKT SNYGG ;) du råkar inte sitta inne på vilka de utvalda butikerna är? och kanske ett capris?
    Den kommer att kosta som gamla denim kostade, d.v.s. lite högre än den vanliga camen.
  • imsa

den är SJUKT SNYGG ;)

du råkar inte sitta inne på vilka de utvalda butikerna är? och kanske ett capris?

Stargirl skrev 2009-09-10 13:41:38 följande:
    Ja, leverans till utvalda butiker i slutet av September. Visst är den SNYGG
  • Padmé Amidala
    Kavat skrev 2009-09-10 16:05:51 följande:
    Japp! Men jag borde också sy först. Har utklippta delar till och med! I och för sig tanken till Geckon fast modifierad Cam-suflett. Än så länge går det ju att sy suflett som passar Cam också. Fast sittdel är svårare att sy.. Vi får se vart det slutar. Intressant med denimklädsel till Bugaboo Red. Då slutar de ju inte att tillverkas...
    Sy sittdel? Det intressant!
    Har ni någon hemlig tråd där ni diskuterar sånt här?
  • Lille Mammsen

så var/är min!

Preggie skrev 2009-09-10 19:57:10 följande:
    Vad var det för fel? Mitt kärvar liksom på ena sidan när jag drar upp det fullt.
  • Preggie
    Lille Mammsen skrev 2009-09-11 08:57:53 följande:
    så var/är min!
    Ahaa, jag kanske ska ta mig ett snack med butiken och se vad de säger. Det är inte så det stör men det verkar ju helt knasigt och minskar ju andrahandsvärdet också.
  • kakana

hej buggaproffsen! :D

jag har en fråga kring hur cameleon funkar i skog på stigar med rötter och stenar. jag kör nu en UJ liggvagn men behöver byta till sittdel nu när lillkillen vägrar ligga ner :) vill ha honom vänd mot mig ett bra tag till så sittdelen till UJ känns inte aktuell trots att det är en underbar vagn!

jag tänker mig att jag kan köra cameleon med terräng/vinterhjulen i skogen men funderar på om buggan får en hög tyngpunkt med sittdelen och därför riskerar att välta på ojämt underlag. hur känner ni som har erfarenhet?

det är ju lite svårt att testköra innan köp liksom :D

jag vill ju inte skaffa en tung traktorvagn ju!

tacksam för svar!

• Stargirl
    kakana skrev 2009-09-11 10:22:01 följande:
    hej buggaproffsen! :Djag har en fråga kring hur cameleon funkar i skog på stigar med rötter och stenar. jag kör nu en UJ liggvagn men behöver byta till sittdel nu när lillkillen vägrar ligga ner :) vill ha honom vänd mot mig ett bra tag till så sittdelen till UJ känns inte aktuell trots att det är en underbar vagn!jag tänker mig att jag kan köra cameleon med terräng/vinterhjulen i skogen men funderar på om buggan får en hög tyngpunkt med sittdelen och därför riskerar att välta på ojämt underlag. hur känner ni som har erfarenhet? det är ju lite svårt att testköra innan köp liksom :Djag vill ju inte skaffa en tung traktorvagn ju! tacksam för svar!
    Ja det beror ju på vilken typ av terräng? Ska du rakt in i skogen så tvivlar jag på att det funkar utan vinterhjulen, men med dom på ska det inte vara några problem. Men eljuspår, parker och liknande är ju inga problem även med de vanliga hjulen. För mig har Bugaboo alltid upplevts som mycket mer stabil än UJ då jag tyckte att den välte lätt.
  • branca

Hej!

Jag har en fråga som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Har en Bee och ska sätta i en åkpåse i sittdelen, men har inte lyckats lista ut hur jag delar säkerhetsbältet så att jag kan fästa åkpåsen...

Nån som vet hur man gör?????

Tack!!!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19