• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Candra
    modestyclara skrev 2009-11-07 20:42:36 följande:
    jag gillar den med öron men hade velat ha utan det fåniga nallebandet
    Står att man kan ta loss =P
  • Vickan I

Hello!

Ang buggans transportväska, är den bra när man flyger med vagnen? Alltså skyddar den bra tror ni? Har aldrig sett en IRL så att säga så vet inte hur hårda de är och hur de skyddar. Är det ngn skillnad mellan den med hjul och den utan hjul, förutom just det med hjulen då ? Vill inte paja nya chassit och funderar på att skaffa ett beg annars? vad tror ni allvetande ?

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • SeriousGangBang

ang ståbrädan. vet att jag har frågat förut, men orkar ärligt inte leta tillbaka alla sidor och se om nån svarat

iaf, liten ligger ju i liggdelen, hur stor är risken att vagnen blir sned om ja låter sonen stå på en ståbräda, ja menar, om han står och håller i sig under färden så tynger han ju ner.
    har ju sett hur andra vagnar blir efter att ett barn har stått på ståbräda.

• Stargirl
    SeriousGangBang skrev 2009-11-08 10:48:01 följande:
    ang ståbrädan. vet att jag har frågat förut, men orkar ärligt inte leta tillbaka alla sidor och se om nån svarat iaf, liten ligger ju i liggdelen, hur stor är risken att vagnen blir sned om ja låter sonen stå på en ståbräda, ja menar, om han står och håller i sig under färden så tynger han ju ner.har ju sett hur andra vagnar blir efter att ett barn har stått på ståbräda.
    Nej inte alls. Ingen risk att brädan tyngder ner. Den är konstruerad på det sättet att den har tryck på samma ställe på varje sida och den mesta tyngden hamnar på hjulet.
    Du kan med gott samvete köpa en ståbräda och ha på.
  • malinkaunitz
    Stargirl skrev 2009-11-08 12:17:14 följande:
    Nej inte alls. Ingen risk att brädan tyngder ner. Den är konstruerad på det sättet att den har tryck på samma ställe på varje sida och den mesta tyngden hamnar på hjulet.Du kan med gott samvete köpa en ståbräda och ha på.
    Ja men jag tror hon menar att han hänger på liggdelen.. så att ramen blir sne? Eller jag som förstår fel?
  • modestyclara
    Candra skrev 2009-11-08 08:43:50 följande:
    va kan man?! *sugen* oj vad skoflickan kommer skämmas om hon tvingas gå nrevid mig då
  • modestyclara
    Candra skrev 2009-11-08 08:43:50 följande:
    vart står det förresten? *hittar inte*
  • Tippex

Finns det något annat genomskinligt regnskydd som funkar på camen? Det som följer med tycker jag inte funkar bra alls nu när jag har sittdelen på. Det går ju när sonen sover och jag fällt ner, men när han är vaken och sitter upp vill han kunna se ut och regnskyddet sitter inte så bra + att det blir för instängt.

• redfox

Vickan I skrev 2009-11-08 10:25:52 följande:

Hello! Ang buggans transportväska, är den bra när man flyger med vagnen? Alltså skyddar den bra tror ni? Har aldrig sett en IRL så att säga så vet inte hur hårda de är och hur de skyddar. Är det ngn skillnad mellan den med hjul och den utan hjul, förutom just det med hjulen då ? Vill inte paja nya chassit och funderar på att skaffa ett beg annars? vad tror ni allvetande ?
    Jag har buggans transportväska och jag tycker att den fungerar bra. Det går inte att jämföra med en hård resväska, utan den är mer som en vadderad resväska. Kan tillägga att vi reser väldigt mycket och än har inte vagnen tagit någon skada i resväskan.
  • Stargirl
    Vickan I skrev 2009-11-08 10:25:52 följande:
    Hello!Ang buggans transportväska, är den bra när man flyger med vagnen? Alltså skyddar den bra tror ni? Har aldrig sett en IRL så att säga så vet inte hur hårda de är och hur de skyddar. Är det ngn skillnad mellan den med hjul och den utan hjul, förutom just det med hjulen då ? Vill inte paja nya chassit och funderar på att skaffa ett beg annars? vad tror ni allvetande ?
    Vi har oxå rest med våran transporväska åde långt och många ggr. Alla gånger har vagnen kommit fram och tillbax hel och utan skavanker. Jag tycker att det är en bra investering!!
    Det är ingen större skillnad på den med och utan hjul annat än att den med hjul är mer praktisk. Jag skulle köpa en transportväska faktiskt.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19