• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • daphniamagna
    3småttingar skrev 2009-11-08 21:10:29 följande:
    Men gud vad konstigt att jag inte fick de då?? Den borde dom väl ha satt på innan dom satte på åkpåsen isåfall.. Eller vart kan dom ha lagt den då? Very strange
    det är lättare att sätta dit åkpåsen utan det extratyget, så det är kanske därför..

vilka delar fick du med? det som syns på bilden?
    regnskydd, myggnät? dvd?
  • 3småttingar

Ja det som är på bilden, dvd, myggnät i varukorgen, regnskydd och liggdelen som var inplastad.. Då är det bara att gå tillbaka och hoppas på att dom har kvar en då?

• modestyclara
    3småttingar skrev 2009-11-08 21:10:29 följande:
    Men gud vad konstigt att jag inte fick de då?? Den borde dom väl ha satt på innan dom satte på åkpåsen isåfall.. Eller vart kan dom ha lagt den då? Very strange
    nä, man har inte det tyget på undet åkpåsen, det blir bara trångt. däremot borde det ligga i samma påse som syns på bilden som länkades till ovan, där liggdelslocket ligger...
  • modestyclara
    Stargirl skrev 2009-11-08 21:11:01 följande:
    Via din kommentar. Den länken var lite överkurs med suddgummin och block som man ska skicka osv. Detta var precis vad jag är bra på.....klicka hem saker i en webshop. Vi ska göra det i veckan tillsammans med barnen. De får detta ist för en advenskalander från lego.
    Kul att du hittade nåt som passar er Fast det var hårt att ersätta deras adventkalendrar :-O Jag låter de inte försaka nåt själva utan bara hjälpa till att köpa grejjorna och slå in paket till behövande barn *mjukis* Men det kanske är mer pedagogikst korrekt att de får ge istället för att få? *klurar*
  • Stargirl
    modestyclara skrev 2009-11-08 21:19:57 följande:
    Kul att du hittade nåt som passar er Fast det var hårt att ersätta deras adventkalendrar :-O Jag låter de inte försaka nåt själva utan bara hjälpa till att köpa grejjorna och slå in paket till behövande barn *mjukis* Men det kanske är mer pedagogikst korrekt att de får ge istället för att få? *klurar*
    Aaaaah, jag tycker de ska avstå från ngt eget. Då känns det allra bäst för en sälv. De får sina vanliga choklad kalendrar som vi redan köpt. Men inte de från Lego som vi brukar köpa. Inte omöjligt att farmor köper dem iaf. Men sönerna fattar och kan avstå dem, dottern fattar inte det men hon fattar inte heller att hon skulle fått en sådan. *s*

Så nu får de glädjen att välja ngt för 200-300 kr i webshoppen ist. Kanske kycklingar eller en skoluniform. Kul att se vad de väljer.

Jag rycker ju inget ur händerna på dem. Vi har inte köpt dem ännu. Barnen kommer att förstå och jag ska se till att de får lite "feel good" i olka situationer om detta valet. Ex nämna det till sönernas lärare, mor och farföräldrar osv. Då tycker de garanterat att det var värt det!! Vi har även pratat om Karma alldeles nydligen....de kan säga till varandra saker som. L -Det där var väl ingen bra Karma, S- Jag tror inmte på Karma iaf.....nej säg inte till ngn att jag sa det. L - Gud har redan hört dig och han styr all Karma nu har du minus på Karmakontot. S.- VA har man ett konto??? Är den på minus???

*asg* är det inte roligt...... Hahhahaha
  • modestyclara
    Stargirl skrev 2009-11-08 21:31:19 följande:
    Aaaaah, jag tycker de ska avstå från ngt eget. Då känns det allra bäst för en sälv. De får sina vanliga choklad kalendrar som vi redan köpt. Men inte de från Lego som vi brukar köpa. Inte omöjligt att farmor köper dem iaf. Men sönerna fattar och kan avstå dem, dottern fattar inte det men hon fattar inte heller att hon skulle fått en sådan. *s*Så nu får de glädjen att välja ngt för 200-300 kr i webshoppen ist. Kanske kycklingar eller en skoluniform. Kul att se vad de väljer. Jag rycker ju inget ur händerna på dem. Vi har inte köpt dem ännu. Barnen kommer att förstå och jag ska se till att de får lite "feel good" i olka situationer om detta valet. Ex nämna det till sönernas lärare, mor och farföräldrar osv. Då tycker de garanterat att det var värt det!! Vi har även pratat om Karma alldeles nydligen....de kan säga till varandra saker som. L -Det där var väl ingen bra Karma, S- Jag tror inmte på Karma iaf.....nej säg inte till ngn att jag sa det. L - Gud har redan hört dig och han styr all Karma nu har du minus på Karmakontot. S.- VA har man ett konto??? Är den på minus??? *asg* är det inte roligt...... Hahhahaha
    låter klokt min äldsta är ju bara fyra år så det kanske är nåt vi inför när de är äldre...
  • Stargirl
    modestyclara skrev 2009-11-08 21:44:31 följande:
    låter klokt min äldsta är ju bara fyra år så det kanske är nåt vi inför när de är äldre...
    Ja 4 åringar fattar nog inte det hela. Mina är ju 6 och 8. Den lilla fattar ju knappast. Hon är inte ens 3 år fyllda.
  • Dithaa

Hej!
    Finns det någon som vill sälja ett Bugaboo Cameleon chassi??? Eller någon som vet var man kan köpa begangnade sådana? Har försökt Blocket och Tradera med det kommer nästan aldrig in bara chassit oftast är det hela vagnar.... =( Min broms har pajjat och då jag köpt vagnen begangnad hjälper inte garantin mig....
    Någon som vet???
    Bästa hälsningar från mig!!

• daphniamagna
    Dithaa skrev 2009-11-08 22:57:45 följande:
    Hej! Finns det någon som vill sälja ett Bugaboo Cameleon chassi??? Eller någon som vet var man kan köpa begangnade sådana? Har försökt Blocket och Tradera med det kommer nästan aldrig in bara chassit oftast är det hela vagnar.... =( Min broms har pajjat och då jag köpt vagnen begangnad hjälper inte garantin mig.... Någon som vet??? Bästa hälsningar från mig!!
    www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_chassi_och_topset_offwhite_canvas_24542064.htm&w=3
  • Fröken Småland
    Dithaa skrev 2009-11-08 22:57:45 följande:
    Hej!Finns det någon som vill sälja ett Bugaboo Cameleon chassi??? Eller någon som vet var man kan köpa begangnade sådana? Har försökt Blocket och Tradera med det kommer nästan aldrig in bara chassit oftast är det hela vagnar.... =( Min broms har pajjat och då jag köpt vagnen begangnad hjälper inte garantin mig....Någon som vet???Bästa hälsningar från mig!!
    Du får inte efterlysa saker i tråden, det gillas inte av FL:s regler. Men för att svara på din fråga så tycker jag absolut inte att du behöver köpa nytt chassi för att bromsen gått sönder. Kontakta [email protected] och beskriv problemet. De kan antagligen hjälpa dig med reservdelar och/eller hänvisa till någon butik i närheten som utför reparationer. Tyvärr får du ju pröjsa för reparationen eftersom du saknar garanti på vagnen men jag tror inte att det blir så himla dyrt, definitivt inte dyrare än att köpa ett nytt chassi

Lycka till och berätta gärna hur det gick!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19