• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • tezzi152
    Onyxia skrev 2009-11-21 19:45:27 följande:
    Såg att du har två ganska små barn och kör bugga. Har ni syskonvagn med eller hur har ni löst det? Kommer ha 2 år och 2 månader mellan mina är så osäker på om det räcker med buggan och åkbräda. Vad säger alla experter?
    Ja, vi har en P&T sport också! Köpte Buggan förra veckan! Har dock inte hunnit köpa en ståbräda än.. Inväntar lönen! Hoppas att det räcker med åkbräda iaf kortare sträckor (till och från dagis). Ska man ut o gå längre sträckor tar vi syskonvagnen!
    Det är 22 månader (1 år och 10 mån) emellan barnen.
    Egentligen så behövde vi inte en ny vagn men hittade ett superklipp - en cam 07a, brun bas och offwhite top, brun åkpåse, vinterhjul, voksiåkpåse, OiOi carry all skötväska, denim topset + varukorg, underhållset och nya swirvelhjul till en kostnad av 4500:- så då kunde jag inte låta bli!!
    (Har sålt allt extratillbehör typ förutom vinterhjulen och bruna åkpåsen så då blev priset bara 2500:- typ
    Måste skryta lite
  • tezzi152
    Suri skrev 2009-11-21 19:38:23 följande:
    Vad gulligt av dig! Snygg vagn och jättefin åkpåse. Fast det var hur den blir i sittdelen som jag undrade om. Men besvära dig absolut inte med att trixa till sittdelen för att visa, det är alldeles för jobbigt. Någon annan har säkert bild.
    Aha, nja, det pallar jag inte
    Men nu vet du hur det ser ut i liggdelen iaf till nästkommande barn, hehe!
  • modestyclara
    myHappiness skrev 2009-11-21 21:02:29 följande:
    På tal om syskonvagn; idag såg jag Bee a´la syskonvagn! Dvs en i sitsen och en i varukorgen! Det funkade toppen och båda barnen var glada.Tänkte själv på det när sonen klättrade i varukorgen och satt på fotstödet med benen i. Han satt ju jättebra!(Kanske inte nåt att rekomendera, men en nödlösning )
    *lägger på minnet för en regnig dag*
  • LR75
    Onyxia skrev 2009-11-21 19:45:27 följande:
    Såg att du har två ganska små barn och kör bugga. Har ni syskonvagn med eller hur har ni löst det? Kommer ha 2 år och 2 månader mellan mina är så osäker på om det räcker med buggan och åkbräda. Vad säger alla experter?
    Jag har 2 år och 2 månader mellan mina äldsta och vi var i behov av syskonvagn.
    Hade inte klarat oss utan den. Mellan de yngsta som är 1 år och 8 månader mellan så körde vi syskonvagn över sommaren sen sålde vi den. Nu gör vi mest saker tillsammans jag och maken så då tar vi två vagnar om det är så att 2,5 åringen behöver åka.
  • LR75
    tezzi152 skrev 2009-11-21 21:06:49 följande:
    Ja, vi har en P&T sport också! Köpte Buggan förra veckan! Har dock inte hunnit köpa en ståbräda än.. Inväntar lönen! Hoppas att det räcker med åkbräda iaf kortare sträckor (till och från dagis). Ska man ut o gå längre sträckor tar vi syskonvagnen! Det är 22 månader (1 år och 10 mån) emellan barnen. Egentligen så behövde vi inte en ny vagn men hittade ett superklipp - en cam 07a, brun bas och offwhite top, brun åkpåse, vinterhjul, voksiåkpåse, OiOi carry all skötväska, denim topset + varukorg, underhållset och nya swirvelhjul till en kostnad av 4500:- så då kunde jag inte låta bli!! (Har sålt allt extratillbehör typ förutom vinterhjulen och bruna åkpåsen så då blev priset bara 2500:- typ Måste skryta lite
    det var ett riktigt kap! Så skryt på för all del! {#lang_emotions_smile}

måste oxå få skryta då när vi ändå är i farten...fick mig en bugga ny i kartong för 5700:- och hade då sålt min uj singel för 5000:-. det kan man ju inte heller klaga på {#lang_emotions_wink}
  • Onyxia
    LR75 skrev 2009-11-21 21:29:00 följande:
    Jag har 2 år och 2 månader mellan mina äldsta och vi var i behov av syskonvagn. Hade inte klarat oss utan den. Mellan de yngsta som är 1 år och 8 månader mellan så körde vi syskonvagn över sommaren sen sålde vi den. Nu gör vi mest saker tillsammans jag och maken så då tar vi två vagnar om det är så att 2,5 åringen behöver åka.
    Vi har ju både Cam och bee så är både jag och gubben med så löser det saken. Värre dock när man är ensam. Älskar ju min bugga och vill så gärna få behålla den som huvudvagn. Finns liksom inga syskonvagnar som tilltalar mig riktigt.

Är super nyfiken på vad Bugaboo ska komma med nästa år men har väl oturen att det kommer dröja för länge innan den kommer :(
  • LR75
    Onyxia skrev 2009-11-21 21:36:14 följande:
    Vi har ju både Cam och bee så är både jag och gubben med så löser det saken. Värre dock när man är ensam. Älskar ju min bugga och vill så gärna få behålla den som huvudvagn. Finns liksom inga syskonvagnar som tilltalar mig riktigt. Är super nyfiken på vad Bugaboo ska komma med nästa år men har väl oturen att det kommer dröja för länge innan den kommer :(
    Jag förstår dig! Det beror ju helt och hållet på hur mycket ni brukar göra på dagarna, hur långt det är till lekpark osv...
    Jag hade inte körkort när vi fick mellantjejen så jag hade inte fixat det utan syskonvagn då vi ha långt till bussen, långt till dagis.
    Sen hade jag inte klarat av att handla utan syskonvagnen då äldsta tjejen inte kunde "föra" sig på ica utan hon löpte amok och då var enda alternativet att ha henne fastspänd i vagnen. Att ta sig hem från busshållsplatsen efter dagis hade inte heller funkat då hon ofta somnade på väg hem.
    Tog körkort ca 1 månad innan vi fick 3:an så nu klarar vi oss utan syskonvagnen, hade den kvar över sommaren men använde den inte så ofta. Nu anpassar vi oftast aktiviteterna efter hur mycket mellantjejen orkar gå.
    Annars får du hålla ut och köra med platta tills syskonbuggan kommer ut.
    Du hittar säkert en lösning som fungerar bra för er.
  • Onyxia
    LR75 skrev 2009-11-21 21:48:02 följande:
    Jag förstår dig! Det beror ju helt och hållet på hur mycket ni brukar göra på dagarna, hur långt det är till lekpark osv... Jag hade inte körkort när vi fick mellantjejen så jag hade inte fixat det utan syskonvagn då vi ha långt till bussen, långt till dagis. Sen hade jag inte klarat av att handla utan syskonvagnen då äldsta tjejen inte kunde "föra" sig på ica utan hon löpte amok och då var enda alternativet att ha henne fastspänd i vagnen. Att ta sig hem från busshållsplatsen efter dagis hade inte heller funkat då hon ofta somnade på väg hem. Tog körkort ca 1 månad innan vi fick 3:an så nu klarar vi oss utan syskonvagnen, hade den kvar över sommaren men använde den inte så ofta. Nu anpassar vi oftast aktiviteterna efter hur mycket mellantjejen orkar gå. Annars får du hålla ut och köra med platta tills syskonbuggan kommer ut. Du hittar säkert en lösning som fungerar bra för er.
    Vi har inte särskilt långt till vare sig buss, lekplats eller dagis så det är lugnt med bräda tror jag. Problemet är väl när man är iväg längre tid och stora fröken blir trött och så. Önskar så jag visste hur Buggas syskonvagn ser ut bara. Är lite anti syskonvagnar i bredd :( Så P&T är väl ett av få alternativ annars! :(
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19