• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Suri
    Shoegirl skrev 2009-11-21 16:12:10 följande:
    Ja den är både tjockare, grövre i tyget och större. *låtsas jag är Nikas*
    Låter ju bra... Tack Nikas

Är "simple world" åkpåsarna varmare?
    Ingen som har en fårskinnsåkpåse i buggan?
    *frågvis och ger mig inte*
  • Suri

www.babyland.se/akpase-lammskinn-svart-arctic_x_SE601542.aspx

Jag funderar på denna. Inte den läckraste kanske, men behöver en varm som fungerar att sova ute i på vintern på förskolan och som även passar i Buggan. Tycker fårskinn ser så mysigt ut.
    Får väl åka till babyland och testa. Bara det att vi är sjuka nu och man vill ju veta på en gång!
    Ja, otålig.

• Senap
    Suri skrev 2009-11-21 18:17:56 följande:
    Låter ju bra... Tack Nikas Är "simple world" åkpåsarna varmare? Ingen som har en fårskinnsåkpåse i buggan? *frågvis och ger mig inte*
    Jo, någon här har en fårskinnspåse. MissBoring? eller...? *teflonhjärna*
    My sugar is raw
  • tezzi152
    Suri skrev 2009-11-21 18:17:56 följande:
    Låter ju bra... Tack Nikas Är "simple world" åkpåsarna varmare? Ingen som har en fårskinnsåkpåse i buggan? *frågvis och ger mig inte*
    Jag har ingen i nu, men har en liggandes i garderoben, kan testa om du vill.. Har iofs liggdelen på nu... Men det kanske är i den du undrar om?!
  • tezzi152
    tezzi152 skrev 2009-11-21 19:07:32 följande:
    Jag har ingen i nu, men har en liggandes i garderoben, kan testa om du vill.. Har iofs liggdelen på nu... Men det kanske är i den du undrar om?!
    Nu har jag en bild i mitt galleri..
    Det är iofs en gammal åkpåse som jag hade när jag var liten! Men det är väl typ samma storlek som dom som är nyproducerade i dagens läge..
  • Kavat

Fröken Småland skrev 2009-11-20 06:18:37 följande:

myHappiness och K Kavat: Det skiljer sex cm på ramen mellan Gecko och Cameleon
    Oj, var det så mycket! Upplevs inte som så mycket skillnad. Fast å andra sidan hade jag ju cam suflett (och bågar) förstås...
  • Suri
    tezzi152 skrev 2009-11-21 19:07:32 följande:
    Vad gulligt av dig!
    Snygg vagn och jättefin åkpåse. Fast det var hur den blir i sittdelen som jag undrade om. Men besvära dig absolut inte med att trixa till sittdelen för att visa, det är alldeles för jobbigt. Någon annan har säkert bild.
  • Onyxia
    tezzi152 skrev 2009-11-21 19:26:57 följande:
    Nu har jag en bild i mitt galleri.. Det är iofs en gammal åkpåse som jag hade när jag var liten! Men det är väl typ samma storlek som dom som är nyproducerade i dagens läge..
    Såg att du har två ganska små barn och kör bugga. Har ni syskonvagn med eller hur har ni löst det? Kommer ha 2 år och 2 månader mellan mina är så osäker på om det räcker med buggan och åkbräda.

Vad säger alla experter?
  • modestyclara
    Onyxia skrev 2009-11-21 19:45:27 följande:
    Såg att du har två ganska små barn och kör bugga. Har ni syskonvagn med eller hur har ni löst det? Kommer ha 2 år och 2 månader mellan mina är så osäker på om det räcker med buggan och åkbräda. Vad säger alla experter?
    jag har 15 mån mellan mina äldsta och då var syskonvagn ett måste.
    lite drygt två år mellan mina yngsta, går att klara sig utan syskonvagn om man bara ska kortare sträckor men jag vill känna mig fri att ta mig själv till ex junibacken eller heldagsutflykter och så länge mellankillen sover middag alt. blir trött i fötterna så är syskonvagn toppen. Jag har en uj dubbel, då kan största tjejen tjyvåka på fotstödet också
  • myHappiness

På tal om syskonvagn; idag såg jag Bee a´la syskonvagn! Dvs en i sitsen och en i varukorgen! Det funkade toppen och båda barnen var glada.

Tänkte själv på det när sonen klättrade i varukorgen och satt på fotstödet med benen i. Han satt ju jättebra!

(Kanske inte nåt att rekomendera, men en nödlösning {#lang_emotions_laughing})

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19