• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • myHappiness
    Fröken Småland skrev 2009-11-20 06:18:37 följande:
    myHappiness och K Kavat: Det skiljer sex cm på ramen mellan Gecko och Cameleon
    tack!
  • aqua77
    Shoegirl skrev 2009-11-19 22:02:45 följande:
    Om det är en Autobaby II så funkar det. (Med Acta Graco adapter så klart)
    Tack för svaret! Det är en Logico, så då skall det väl inte vara några problem. Vägrar kånka omkring på ett tungt babyskydd ännu en gång när jag kan klicka fast det på vagnen. Adaptern är ju klumpigare än Maxi Cosi, men å andra sidan så får man ju med en bas. Får se vad det blir i slutändan...
  • Senap
    aqua77 skrev 2009-11-20 11:06:52 följande:
    Tack för svaret! Det är en Logico, så då skall det väl inte vara några problem. Vägrar kånka omkring på ett tungt babyskydd ännu en gång när jag kan klicka fast det på vagnen. Adaptern är ju klumpigare än Maxi Cosi, men å andra sidan så får man ju med en bas. Får se vad det blir i slutändan...
    Ja, precis som jag skrivit i FAQ
    My sugar is raw
  • Suri

Hej buggamaniacs

Funderar på att köpa en varmare åkpåse till camen (sittdelen). Är det någon som har något att rekommendera (förutom bugaboos egna, för sådana har jag)?
    Kan man ha en "vanlig" modell eller blir det knöligt?
    Hur har ni gjort?
    Vill gärna ha dun eller fårskinn.

• ami
    Suri skrev 2009-11-20 12:59:34 följande:
    Hej buggamaniacsFunderar på att köpa en varmare åkpåse till camen (sittdelen). Är det någon som har något att rekommendera (förutom bugaboos egna, för sådana har jag)? Kan man ha en "vanlig" modell eller blir det knöligt? Hur har ni gjort?Vill gärna ha dun eller fårskinn.
    Vi har en 7 AM enfan, supervarm som funkar bra eftersom man kan knyta fast den så den inte glider.

Nån som haft en buggysnuggle i sittdelen? Isf HUR sätter man fast den?
  • annlu748
    Asereht skrev 2009-11-20 08:04:10 följande:
    Jag har en solblekt sufflett här hemma som jag tänkte slakta. Den ser inte kul ut alls så man skulle ändå inte få något för den. Inte vill jag använda den heller. Den fick jag med vagnen så den var "gratis". Får se om jag får till något av det sen. Det lär väl ta ett par försök kan jag tänka. *s*
    Ja det var ju ett jättebra tips. Men min vagn är alldeles sprillan =) så detta blev en nödlösning för mig som har tummen mitt i handen. Min man skulle nog bli tokig om jag köpte en ny suffla...så det blir till att sy
  • tezzi152
    Hej buggamaniacs Funderar på att köpa en varmare åkpåse till camen (sittdelen). Är det någon som har något att rekommendera (förutom bugaboos egna, för sådana har jag)? Kan man ha en "vanlig" modell eller blir det knöligt? Hur har ni gjort? Vill gärna ha dun eller fårskinn.
    Vi har en Elodie åkpåse. i liggdelen passar den PERFEKT, i sitdelen så glider den lite.. Men man kan ju vika runt den vid huvudänden..
  • Nikas
    Hej buggamaniacsFunderar på att köpa en varmare åkpåse till camen (sittdelen). Är det någon som har något att rekommendera (förutom bugaboos egna, för sådana har jag)? Kan man ha en "vanlig" modell eller blir det knöligt? Hur har ni gjort?Vill gärna ha dun eller fårskinn.
    Jag har: Buggysnuggle, Elodie, Buppabrand, Lodger Bunker.

Buggysnuggle: tunn åkpåse, passar vår och höst. Funkar bra att knyta fast i RAMEN.

Elodie: passar bra, dock glider den rätt ordentligt, vilket gör den knölig i sittdelen, dock jäkligt snygga hehe. Sedan så är det galet vad liten den verkar vara?? Köpte den till min bebis förra vinter, men nu är han 14 månader och får typ knappt plats där! Ska sälja den helt klart.

Buppabrand: Har BARA gott att säga om denna, den är skapt så att den går att sätta runt sittdelen där uppe, den är lagom stor så att min 14 månaders Lätt kan ha den minst hela denna vinter. Snygga mönster, bra ytmaterial, bra konstruktion. Rekommenderar!

Lodger Bunker: Min favvo. Stor, skitsnygga olika färger/mönster, stora, med innerfoder som är lätt att ta ur. I Love them!
  • ami
    Nikas skrev 2009-11-20 18:24:32 följande:
    Jag har: Buggysnuggle, Elodie, Buppabrand, Lodger Bunker.Buggysnuggle: tunn åkpåse, passar vår och höst. Funkar bra att knyta fast i RAMEN.Elodie: passar bra, dock glider den rätt ordentligt, vilket gör den knölig i sittdelen, dock jäkligt snygga hehe. Sedan så är det galet vad liten den verkar vara?? Köpte den till min bebis förra vinter, men nu är han 14 månader och får typ knappt plats där! Ska sälja den helt klart.Buppabrand: Har BARA gott att säga om denna, den är skapt så att den går att sätta runt sittdelen där uppe, den är lagom stor så att min 14 månaders Lätt kan ha den minst hela denna vinter. Snygga mönster, bra ytmaterial, bra konstruktion. Rekommenderar!Lodger Bunker: Min favvo. Stor, skitsnygga olika färger/mönster, stora, med innerfoder som är lätt att ta ur. I Love them!
    Vart på ramen fäster du Buggusnuggeln? Det är ju tyg + suflett liksom upptill.. eller tänker jag fel..?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19