• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Lille Mammsen

Någon här som vet vad en Travelbag utan hjul e värd? Ingen annons!!

Akut hjälp önskas oxå om info om Didriksons vinterkläder är i stl.?? Vet ej vart jag ska/kan vända mig ang denna fråga! Undrar om dottern som drar ca 110 i vanliga kläder kan ha didriksonss stl.100 i vinterset??

• Asereht
    Lille Mammsen skrev 2009-11-19 23:05:39 följande:
    Någon här som vet vad en Travelbag utan hjul e värd? Ingen annons!! Akut hjälp önskas oxå om info om Didriksons vinterkläder är i stl.?? Vet ej vart jag ska/kan vända mig ang denna fråga! Undrar om dottern som drar ca 110 i vanliga kläder kan ha didriksonss stl.100 i vinterset??
    Vi har Didriksson till våra killar. Jag tycker att de är rätt normala i strl. Min mellankille hade strl 100 när han hade 98 i övriga kläder. Det var rymligt men inte för stort och räckte hela vintern. Stora killen hade 120 när han drog 110 i vanliga kläder.

I år har vi strl 100 till lillkillen som drar 98/104. Strl 120 till mellan som drar 110 och strl 140 till storkillen som drar 128, 140 är lite stort i byxorna men det är bättre än för korta 120.

Så jag skulle satsa på 120 till en som är runt 110 lång.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & snart lilla Sladdens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    annlu748 skrev 2009-11-19 21:56:32 följande:
    Jag har köpt ett mönster på trader=) lite dyrt kanske...men nu kanske jag kan börja sy själv. Men visst är det härligt med kreativitet, snacka om enkla pengar. hahahah
    Jag har en solblekt sufflett här hemma som jag tänkte slakta. Den ser inte kul ut alls så man skulle ändå inte få något för den. Inte vill jag använda den heller. Den fick jag med vagnen så den var "gratis".

Får se om jag får till något av det sen. Det lär väl ta ett par försök kan jag tänka. *s*
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & snart lilla Sladdens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Senap
    Lille Mammsen skrev 2009-11-19 23:05:39 följande:
    Någon här som vet vad en Travelbag utan hjul e värd? Ingen annons!! Akut hjälp önskas oxå om info om Didriksons vinterkläder är i stl.?? Vet ej vart jag ska/kan vända mig ang denna fråga! Undrar om dottern som drar ca 110 i vanliga kläder kan ha didriksonss stl.100 i vinterset??
    Jag håller inte med Asereth alls.
    Jag tycker Didrickssons vinterkläder är stora i storlekarna. Galonen är hyffsat normal dock.
    My sugar is raw
  • Lille Mammsen

Tack för tips o råd men vet att stl. 120 e galet förstort då denna stl. har storebror i sit Didriksons set! Asereht skrev 2009-11-20 07:58:40 följande:

Vi har Didriksson till våra killar. Jag tycker att de är rätt normala i strl. Min mellankille hade strl 100 när han hade 98 i övriga kläder. Det var rymligt men inte för stort och räckte hela vintern. Stora killen hade 120 när han drog 110 i vanliga kläder. I år har vi strl 100 till lillkillen som drar 98/104. Strl 120 till mellan som drar 110 och strl 140 till storkillen som drar 128, 140 är lite stort i byxorna men det är bättre än för korta 120. Så jag skulle satsa på 120 till en som är runt 110 lång.
  • Lille Mammsen

så?? stl. till min tös rek du??

Shoegirl skrev 2009-11-20 08:16:39 följande:
    Jag håller inte med Asereth alls. Jag tycker Didrickssons vinterkläder är stora i storlekarna. Galonen är hyffsat normal dock.
  • Senap
    Lille Mammsen skrev 2009-11-20 08:22:51 följande:
    så?? stl. till min tös rek du??
    Jag skulle köpt 110.
    Men jag köper alltid stort. Min kille som är 96 lång har 100 - och den är stor på honom men funkar. Om det blir en lång vår så kommer ju han växa som ett skott *vet* så då vill jag inte behöva köpa nytt.
    My sugar is raw
  • Asereht
    Lille Mammsen skrev 2009-11-20 08:22:03 följande:
    Tack för tips o råd men vet att stl. 120 e galet förstort då denna stl. har storebror i sit Didriksons set! Asereht skrev 2009-11-20 07:58:40 följande:
    Tja, mina grabbar är halvsmå till växten och galet stora tycker jag inte att de är. 90.an som mini hade förra årets vinter är för litet nu då han ligger runt 98 cm i längd. Men så har det funkat för oss. Vi kör iofs tvådelat om det gör någon skillnad (ingen aning).
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19