• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • MammatillO

Tycker det ser ut som att ungen kan ramla ut utan vingarna .

Eleora skrev 2009-09-19 22:23:29 följande:
    Jag som gillade att den var utan vingar, tycker de kan vara lite ivägen ibland...
  • Joddan

Tycker du? Hur då?
    Jo iofs måste man flytta ut dem ibland men inget som stör. Jag tycker dem skyddar liksom mot vind och så, Känns det som iaf

Eleora skrev 2009-09-19 22:23:29 följande:
    Jag som gillade att den var utan vingar, tycker de kan vara lite ivägen ibland...
  • Eleora
    MammatillO skrev 2009-09-19 22:24:07 följande:
    Tycker det ser ut som att ungen kan ramla ut utan vingarna . Eleora skrev 2009-09-19 22:23:29 följande:
    Tur att det finns sele då.. men förstår vad du menar. Jag hade föredragit med vingar, men att de på något vis var stelare så de inte behövdes hållas undan när man sätter barnet i...om du förstår hur jag menar.
    ~ ~ LIV 080325 ~ ~ Mammas busunge!
  • MammatillO

Min son sitter alltid fast iaf då han är med mig men då har vi en gammelmormor som tycker det är hemskt att spänna fast barnet också men jag gör ju det för att undvika att han trillar ur .

tur att du fattade hur jag menar iaf och jag fattar hur du menar

Eleora skrev 2009-09-19 22:25:33 följande:
    Tur att det finns sele då.. men förstår vad du menar. Jag hade föredragit med vingar, men att de på något vis var stelare så de inte behövdes hållas undan när man sätter barnet i...om du förstår hur jag menar.
  • Eleora
    MammatillO skrev 2009-09-19 22:32:32 följande:
    Min son sitter alltid fast iaf då han är med mig men då har vi en gammelmormor som tycker det är hemskt att spänna fast barnet också men jag gör ju det för att undvika att han trillar ur . tur att du fattade hur jag menar iaf och jag fattar hur du menar Eleora skrev 2009-09-19 22:25:33 följande:

Min flicka sitter alltid fast runt magen iaf, men hennes senaste hobby är att ta och krångla sig ur selen med armarna och sedan krångla sig i. Däremellan vill hon gärna hänga ut på sidorna, särskilt i affärer där hon kan ta tagi fiiiina saker på hyllorna. *phu* tänk vilka saker som är kul när man är 18 månader. Men himla tur att selen håller kvar henne så pass bra även när den bara är på nertill.
  • Fröken Småland
    Stargirl skrev 2009-09-20 09:19:13 följande:
    Jag har lite fler bilder på Bee i bloggen.Där kan man se och jämföra med den gamla. Den nya är mycket bättre tycker jag.www.minmolly.se
    *slänger Voodoo-dockan och drar tillbaka Interpolefterlysningen*

Går det att skjuta in sitsen som gamla Bee? Den ser lite lång ut. Är Beenästet nytt eller gamla? Fin ståbräda och snygga Bee-hjul
  • Eleora
    Stargirl skrev 2009-09-20 09:19:13 följande:
    Jag har lite fler bilder på Bee i bloggen. Där kan man se och jämföra med den gamla. Den nya är mycket bättre tycker jag. www.minmolly.se
    Ja, jag håller med!
  • Stargirl
    Fröken Småland skrev 2009-09-20 09:24:57 följande:
    *slänger Voodoo-dockan och drar tillbaka Interpolefterlysningen*Går det att skjuta in sitsen som gamla Bee? Den ser lite lång ut. Är Beenästet nytt eller gamla? Fin ståbräda och snygga Bee-hjul
    Ja den går att skjuta in precis som på den gamla. Samt justera i höjd på ryggen. Ståbrädan är suuuuuper enkel att klicka av och på. Klick and go.
  • Fröken Småland
    Stargirl skrev 2009-09-20 09:26:14 följande:
    Ja den går att skjuta in precis som på den gamla. Samt justera i höjd på ryggen. Ståbrädan är suuuuuper enkel att klicka av och på. Klick and go.
    Samma klick and go-system på Cameleon också?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19