• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • yrväder

jo en sak till, vad är vettigt att ge för ett beggat frogchassi som är ca 6 månader? Fint skick enligt säljaren.
    Ta med i beräkningen att det inte finns så mkt begagnat här, men å andra sidan är väl inte efterfrågan fullt lika stor.

• Stargirl
    yrväder skrev 2009-09-20 20:11:13 följande:
    Jag har lite beslutsångest. Jag bor ju liksom i landets norra delar, och det finns inte så mkt begagnade buggor/buggadelar häruppe. Nu kommer det mest troligt att säljas ett frogchassi häruppe inom snar framtid och jag är kluven. Vi ska inte ha barn ännu, utan kommer väl vänta ca 1 år till, men jag är ju som rädd att frogchassit kommer ta slut på det holländska lagret tills dess. Innan jag visste att det skulle komma nya modeller så var planen att köpa ett frogchassi och göra en hybrid. Mest för att jag inte vill köpa en ny cam med strulchassi. Jag är sugen på att ta chansen och köpa frogchassit (som är från maj 09) men sambon tycker (såklart, karlar ) att jag ska vänta, det kan ju komma nån ny bra, och fin modell.Jag gillar ju liksom camen, och är rädd att om jag väntar, så finns det inga frogchassin att få tag på, och så kanske jag inte gillar nya modellen.....Jag gillar ju tex inte alls been, tycker både gamla och nya är ful som stryk Åh, beslutsångest deluxe
    Jag skulle köpa en Cameleon. Du  har ju rätt att reklamera om ngt skulle hända men glöm inte bort att de som inte bytt sitt chassi inte hörs och de som gjort det skriver ofta och frågar om råd. Så det är nog inte så stor procent som representeras i denna tråden.
  • Noiis
    Jag har lite beslutsångest. Jag bor ju liksom i landets norra delar, och det finns inte så mkt begagnade buggor/buggadelar häruppe. Nu kommer det mest troligt att säljas ett frogchassi häruppe inom snar framtid och jag är kluven. Vi ska inte ha barn ännu, utan kommer väl vänta ca 1 år till, men jag är ju som rädd att frogchassit kommer ta slut på det holländska lagret tills dess. Innan jag visste att det skulle komma nya modeller så var planen att köpa ett frogchassi och göra en hybrid. Mest för att jag inte vill köpa en ny cam med strulchassi. Jag är sugen på att ta chansen och köpa frogchassit (som är från maj 09) men sambon tycker (såklart, karlar ) att jag ska vänta, det kan ju komma nån ny bra, och fin modell. Jag gillar ju liksom camen, och är rädd att om jag väntar, så finns det inga frogchassin att få tag på, och så kanske jag inte gillar nya modellen..... Jag gillar ju tex inte alls been, tycker både gamla och nya är ful som stryk Åh, beslutsångest deluxe
    jag skulle ta chansen! bara chassit e ju svårt att få tag på oavsätt vart man bor. annars går de ju att sälja om du ångrar dig.
  • yrväder
    Stargirl skrev 2009-09-20 20:14:11 följande:
    Jag skulle köpa en Cameleon. Du  har ju rätt att reklamera om ngt skulle hända men glöm inte bort att de som inte bytt sitt chassi inte hörs och de som gjort det skriver ofta och frågar om råd. Så det är nog inte så stor procent som representeras i denna tråden.
    Det har du iof rätt i Visst gick det att popnita ihop handtaget också om man ville det?

Jag gillar liksom inte förändringar Iof tyckte jag faktiskt att camen var skitful första gången jag såg den Nu kan jag inte tänka mig nån annan vagn den dagen vi skaffar barn. Men det tog väl ett år eller så innan jag vande mig vid tanken.
  • modestyclara
    Jag har lite beslutsångest. Jag bor ju liksom i landets norra delar, och det finns inte så mkt begagnade buggor/buggadelar häruppe. Nu kommer det mest troligt att säljas ett frogchassi häruppe inom snar framtid och jag är kluven. Vi ska inte ha barn ännu, utan kommer väl vänta ca 1 år till, men jag är ju som rädd att frogchassit kommer ta slut på det holländska lagret tills dess. Innan jag visste att det skulle komma nya modeller så var planen att köpa ett frogchassi och göra en hybrid. Mest för att jag inte vill köpa en ny cam med strulchassi. Jag är sugen på att ta chansen och köpa frogchassit (som är från maj 09) men sambon tycker (såklart, karlar ) att jag ska vänta, det kan ju komma nån ny bra, och fin modell.Jag gillar ju liksom camen, och är rädd att om jag väntar, så finns det inga frogchassin att få tag på, och så kanske jag inte gillar nya modellen.....Jag gillar ju tex inte alls been, tycker både gamla och nya är ful som stryk Åh, beslutsångest deluxe
    men det går ju alltid att skicka med bussgods och efterkrav (typ som postförskott)...jag kan trösta dig med att jag har ett ny frog och den kommer jag ju sälja när min dotter slutar använda den och det kan dröja flera år...så det kommer att fortsätta dyka upp fina frog flera år framöver

OBS ingen annons
  • Stargirl
    yrväder skrev 2009-09-20 20:20:26 följande:
    Det har du iof rätt i Visst gick det att popnita ihop handtaget också om man ville det? Jag gillar liksom inte förändringar Iof tyckte jag faktiskt att camen var skitful första gången jag såg den Nu kan jag inte tänka mig nån annan vagn den dagen vi skaffar barn. Men det tog väl ett år eller så innan jag vande mig vid tanken.
    Det går väl att popnita men jag tror att Bugaboo redan fixat problemet. Men att det fortfarande finns vagnar med "problem" på marknaden.  Det kanske tar ett par månader till och sedan hr man inget mer om det.
  • yrväder
    modestyclara skrev 2009-09-20 20:21:36 följande:
    men det går ju alltid att skicka med bussgods och efterkrav (typ som postförskott)...jag kan trösta dig med att jag har ett ny frog och den kommer jag ju sälja när min dotter slutar använda den och det kan dröja flera år...så det kommer att fortsätta dyka upp fina frog flera år framöver OBS ingen annons
    Ja fast jag vill ju inte ha en ren frog, utan jag vill ha en hybrid isåfall.
  • Joddan

Jag kan ju säga att jag har INGA problem med mitt chassi från Nov-08 (utagen i mars). So far i alla fall

Däemot har jag reklamerat ett swirvelhjul....

• modestyclara
    yrväder skrev 2009-09-20 20:25:48 följande:
    Ja fast jag vill ju inte ha en ren frog, utan jag vill ha en hybrid isåfall.
    jag har ren frog och extra cam-ram...så ibland hybrid ibland inte.. du kan ju slakta om du köpe ren hel frog Vad jag menar är bara att du bör avvakta tills du är gravid iaf...
  • Skrutt 83

En lite fråga.. Hur tycker ni bugaboos egen åkpåse håller måttet på vintern? Är den tillräckligt varm? Har min i redan nu. Funderar nämligen på nytt topset och vill då ha matchande åkpåse men funderar på om jag ska köpa bugaboos eller någon annan? Vilken annan åkpåse sitter bra och kan ni rekommendera som är riktigt varm och ombonad? Kan tillägga att jag ska ha den i sittdelen

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19