• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Stargirl
    Skrutt 83 skrev 2009-09-20 23:09:08 följande:
    En lite fråga.. Hur tycker ni bugaboos egen åkpåse håller måttet på vintern? Är den tillräckligt varm? Har min i redan nu. Funderar nämligen på nytt topset och vill då ha matchande åkpåse men funderar på om jag ska köpa bugaboos eller någon annan? Vilken annan åkpåse sitter bra och kan ni rekommendera som är riktigt varm och ombonad? Kan tillägga att jag ska ha den i sittdelen
    Vi har absolut tyckt att Bugga åkpåsen är bra. Den sitter BÄST, som gjuten. Sen kan man börja använda den redan nu och ha den tills april. Är det super kallt har jag kompletterat med en fleece filt. Jag tycker just att tjocka åkpåsar har så kort användnings tid att jag gillar Buggans.
  • Asereht

Nu harj ag en jättefin marinblå Frog i min hall. Nu är det bara bebis som fattas.

Visst var det någon som hade nåt knep för att få buggapåsen att passa bra i liggdelen?

Är det någon som haft P&T:s formklippta lammskinn i buggan och passade det bra isf?

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Sladdens Mamma ♥ Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • Preggie
    mollan nu skrev 2009-09-21 07:59:43 följande:
    Såg att nya ståbrädan finns för pree order på flera siter. Jag tycker den ser riktigt bra ut. Ska absolut vänta tills den kommer comfortfirst.com/images/PRODUCT/large/ZM22296...
    Den ser toppen ut!

Stargirl: tror du att den kan funka på UJ också?
  • Stargirl
    Preggie skrev 2009-09-21 08:34:02 följande:
    Den ser toppen ut! Stargirl: tror du att den kan funka på UJ också?
    Den har adaptrar som ska klickas fast på chassit. Ett set till Cam och ett set till Bee. De kan sedan sitta på. Så jag tror inte den passar på ngt annat märke. Men jag kan ka fel.
  • Senap
    Stargirl skrev 2009-09-21 08:42:26 följande:
    Den har adaptrar som ska klickas fast på chassit. Ett set till Cam och ett set till Bee. De kan sedan sitta på. Så jag tror inte den passar på ngt annat märke. Men jag kan ka fel.
    Strålande!
    Jag har ju en Bee och en Cam. Då kan jag alltså byta emellan med ett enkelt klick?
    My sugar is raw
  • Preggie
    Stargirl skrev 2009-09-21 08:42:26 följande:
    Ahaa, ok då får vi se hur jag gör. Tack för svar!
  • Stargirl
    Shoegirl skrev 2009-09-21 08:44:59 följande:
    Strålande!Jag har ju en Bee och en Cam. Då kan jag alltså byta emellan med ett enkelt klick?
    Jep, klick and go....det var barnsligt enkelt....Det enda som du kanske vill ha på båa är elastiska bandet som håller upp brädan då du inte använder den. Kanske kan du köpa ett extra?
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2009-09-21 08:25:10 följande:
    Nu harj ag en jättefin marinblå Frog i min hall. Nu är det bara bebis som fattas. Visst var det någon som hade nåt knep för att få buggapåsen att passa bra i liggdelen?Är det någon som haft P&T:s formklippta lammskinn i buggan och passade det bra isf?
    Man får vika den övre delen av undersidan som man viker ned en krage ungefär. Och så hamnar bebisen i den nedre delen av åkpåsen, med huvudet där rumpan hamnar på ett äldre barn, strax under "vecket". Hrmmm.... skall se om jag hittar någon bild som illustrerar... Känns som att det är svårt att följa min beskrivning
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19