• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Stargirl
    Fröken Småland skrev 2009-09-20 16:03:28 följande:
    Och jag adopterar tvillingar.
    Jag köper två små hundar!
  • Diana och Thea

Vi som planerar ett tredje barn Max kommer ju åka vagn ett tag till så hoppas Bugga kommer med en dubbel innan dess.

• yrväder
    Stargirl skrev 2009-09-20 14:08:21 följande:
    Ja spännande......på mässan avslöjades även att om ett år ska två nya vagn modeller presenteras dock inget om exakt vad det blir.
    Vad menas med att dom presenteras då? Kommer vagnarna då, eller kommer man bara få veta mer om dom då?
  • Stargirl
    yrväder skrev 2009-09-20 19:39:16 följande:
    Vad menas med att dom presenteras då? Kommer vagnarna då, eller kommer man bara få veta mer om dom då?
    Nu repsenteras ju nya Bee. Den kommer till butik i Feb. Man presenterar nyheter två ggr per år hos Bugaboo. September och Mars. Sedan kommer nyheterna ofta 5-6 månader efter att de presenterats.
  • yrväder
    Stargirl skrev 2009-09-20 19:42:27 följande:
    Nu repsenteras ju nya Bee. Den kommer till butik i Feb. Man presenterar nyheter två ggr per år hos Bugaboo. September och Mars. Sedan kommer nyheterna ofta 5-6 månader efter att de presenterats.
    Ok, vad tros om möjligheten att det kommer ett nytt chassi? Det känns ju rätt troligt att dom är less på alla reklamationer. Men å andra sidan gillar jag camen rätt mkt i modellen, så jag hoppas dom inte gör en alltför olik. Förvisso är ju både geckon, frogen och camen rätt lika varann så dom kanske inte gör några drastiska förändringar?
  • Stargirl
    yrväder skrev 2009-09-20 19:45:09 följande:
    Ok, vad tros om möjligheten att det kommer ett nytt chassi? Det känns ju rätt troligt att dom är less på alla reklamationer. Men å andra sidan gillar jag camen rätt mkt i modellen, så jag hoppas dom inte gör en alltför olik. Förvisso är ju både geckon, frogen och camen rätt lika varann så dom kanske inte gör några drastiska förändringar?
    Näe, Cameleon förblir den samma, Bee likaså. Det kommer två NYA modeller. Inte en uppdatering på Cameleon eller Bee.
  • Joddan
    Stargirl skrev 2009-09-20 19:55:00 följande:
    Näe, Cameleon förblir den samma, Bee likaså. Det kommer två NYA modeller. Inte en uppdatering på Cameleon eller Bee.
    Syskonvagn syskonvagn syskonvagn!!! Då kommer den lagom till nästa bebis!!! ÄNTLIGEN BUGABOO!!!
  • yrväder
    Stargirl skrev 2009-09-20 19:55:00 följande:
    Jo det fattar jag, men med tanke på att dom tre tidigare modellerna liknar varann ganska mycket så kanske dom nya inte blir så annorlunda. Egentligen vill jag ju ha en cam med gamla chassit, men det finns ju liksom inte att få tag på nytt.

Men en av dom nya modellerna lär ju vara syskonvagnen misstänker jag....
  • Stargirl
    yrväder skrev 2009-09-20 20:04:48 följande:
    Jo det fattar jag, men med tanke på att dom tre tidigare modellerna liknar varann ganska mycket så kanske dom nya inte blir så annorlunda. Egentligen vill jag ju ha en cam med gamla chassit, men det finns ju liksom inte att få tag på nytt.Men en av dom nya modellerna lär ju vara syskonvagnen misstänker jag....
    Näe, de var tydliga med att Bee och Cameleon förblir och det kommer två NYA modeller. Dvs inget som liknar de som redan finns.
  • yrväder

Jag har lite beslutsångest.

Jag bor ju liksom i landets norra delar, och det finns inte så mkt begagnade buggor/buggadelar häruppe.
    Nu kommer det mest troligt att säljas ett frogchassi häruppe inom snar framtid och jag är kluven.

Vi ska inte ha barn ännu, utan kommer väl vänta ca 1 år till, men jag är ju som rädd att frogchassit kommer ta slut på det holländska lagret tills dess.

Innan jag visste att det skulle komma nya modeller så var planen att köpa ett frogchassi och göra en hybrid. Mest för att jag inte vill köpa en ny cam med strulchassi.

Jag är sugen på att ta chansen och köpa frogchassit (som är från maj 09) men sambon tycker (såklart, karlar ) att jag ska vänta, det kan ju komma nån ny bra, och fin modell.

Jag gillar ju liksom camen, och är rädd att om jag väntar, så finns det inga frogchassin att få tag på, och så kanske jag inte gillar nya modellen.....

Jag gillar ju tex inte alls been, tycker både gamla och nya är ful som stryk

Åh, beslutsångest deluxe

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19