• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • note to self

Åh, jag är så GLAD över att jag inte klarat att skiljas från några vagnsprylar Nu kan jag välja och vraka, hihi!
    Fast det är klart..... vi kommer kanske se omoderna ut när vi kommer rullande i mars Kan man ha SkipHop fortfarande eller är det hopplöst ute?
    Lodger Bunker - finns de fortfarande??
    *garv*

Ääääh.... jag pimpar lite bara, sen får det vara bra! *lätt att säga med 6 månader kvar - inser jag*

Nåt som jag absolut inte kommer byta ut mot annat är iallafall BBs åkpåse och L Bunkern. Inte en chans. Alldeles för bra.

• Pemman

Hej Bugaboo experter! Jag har köpt en Cameleon till mitt första barn som kommer om ca 2 månader och undrar över två saker som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med:

- Åkpåse - behöver man det eller är det bättre med filtar/täcken när det är kallt? Hur gör ni som har åkpåse om barnet kissar i påsen - har ni flera stycken som ni bytter mellan? Har ni något madrasskydd? Ja, helt enkelt, hur bäddar ni vagnen?
    - Vinterdäcken - vi var helt inne på att köpa vinterdäck men nu har jag fått höra att de inte behövs, man kan ju vända vagnen och köra med de större hjulen fram. Alltså, hur har ni gjort med vinterdäcken, köpa eller inte köpa? Ska tilläggas att jag bor i Stockholm.

Stort tack om ni kan hjälpa mig med mina funderingar!

• Jossanjo
    kakana skrev 2009-09-21 13:05:01 följande:
    halloj! jag ställde en fråga härom dagen om att köra bugga på skogsvägar. tack för de svar jag fick! köpte en cam på blocket i förra veckan och är helnöjd! lillkillen älskar den också såklart! :D dessutom kör den över vilket underlag som helst verkar det som!! älskarn!!! nu ser jag att ni pratar åkpåsar så då måste jag passa på att fråga vad skillnaden är mellan bees åkpåsar och camens? nån som vet? finns ju flera bee-åkpåsar på tradera nu såg jag....
    Då måste jag be dig utveckla lite, jag tvekar av bara en endaste lite anledning och det är hur den fungerar på skogsvägar och annan terräng än asfalt, inte mitt i skogen menar jag nu utan grusvägar och lite bredare stigar?
    Vi bor jättenära ett löparspår med grus, perfekt för promenader men funderar hur det skulle fungera med svirvelhjulen fram?
    Någon annan som vet?
  • Stargirl
    Pemman skrev 2009-09-21 13:59:00 följande:
    Hej Bugaboo experter! Jag har köpt en Cameleon till mitt första barn som kommer om ca 2 månader och undrar över två saker som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med:- Åkpåse - behöver man det eller är det bättre med filtar/täcken när det är kallt? Hur gör ni som har åkpåse om barnet kissar i påsen - har ni flera stycken som ni bytter mellan? Har ni något madrasskydd? Ja, helt enkelt, hur bäddar ni vagnen?- Vinterdäcken - vi var helt inne på att köpa vinterdäck men nu har jag fått höra att de inte behövs, man kan ju vända vagnen och köra med de större hjulen fram. Alltså, hur har ni gjort med vinterdäcken, köpa eller inte köpa? Ska tilläggas att jag bor i Stockholm.Stort tack om ni kan hjälpa mig med mina funderingar!
    Kissar i påsen? Du tänker väl ha blöja på barnet iaf? Varför skulle barnet kissa i påsen? Ska du lägga i bebin utan kläder?
    Om du behöver tvätta åkpåsen så är det snabbt gjort och den torkar på ett par timmar. Men det behövs generellt inte när bebin är liten. Mer när de är stora och äter och har smutsiga skor.
    Jag tycker Bugga påsen är perfekt och inte för tjock. Du kan dock oxå ha en filt eller täcke. Me jag föredrar åkpåsen faktiskt.
    Vinterhjulen är väldigt olika. Vi bor i sthlm och behöver dem inte. Men vissa håller inte med mig. Beror helt på.
  • Stargirl
    Jossanjo skrev 2009-09-21 14:04:01 följande:
    Då måste jag be dig utveckla lite, jag tvekar av bara en endaste lite anledning och det är hur den fungerar på skogsvägar och annan terräng än asfalt, inte mitt i skogen menar jag nu utan grusvägar och lite bredare stigar?Vi bor jättenära ett löparspår med grus, perfekt för promenader men funderar hur det skulle fungera med svirvelhjulen fram? Någon annan som vet?
    Vi bor nära löparspår med både grus och bark (?) funkar finemang på båda underlagen. Samt på gräs och allt annat vi har där vi bor. Kramsnö och sandstrand är svårt dock.
  • Senap
    Stargirl skrev 2009-09-21 14:07:31 följande:
    Vi bor nära löparspår med både grus och bark (?) funkar finemang på båda underlagen. Samt på gräs och allt annat vi har där vi bor. Kramsnö och sandstrand är svårt dock.
    *håller med*
    Kramsnö och tjockt med lösgrus är jobbigt - men då var det ett helvete att ta sig fram med pansarvagnen (Brio) också.
    My sugar is raw
  • Pemman
    Stargirl skrev 2009-09-21 14:06:21 följande:
    [citat]
    Kissar i påsen? Du tänker väl ha blöja på barnet
  • Pemman

Hmmm, konstigt det blev när jag skulle citera Stargirl... Vi ska absolut ha blöja på men jag tänkte att det kanske läcker, bra att veta att åkpåsen torkar snabbt om man behöver tvätta. Bra input kring hjulen, tack!

• Jossanjo
    Stargirl skrev 2009-09-21 14:07:31 följande:
    Okej, vad skönt, känns som sand och kramsnö är lika jobbigt oavsett vagn.
    Men skönt att äntligen få någon klarhet i sådana här världsproblem. =)
  • malinkaunitz
    Jossanjo skrev 2009-09-21 14:04:01 följande:
    Då måste jag be dig utveckla lite, jag tvekar av bara en endaste lite anledning och det är hur den fungerar på skogsvägar och annan terräng än asfalt, inte mitt i skogen menar jag nu utan grusvägar och lite bredare stigar?Vi bor jättenära ett löparspår med grus, perfekt för promenader men funderar hur det skulle fungera med svirvelhjulen fram? Någon annan som vet?
    Visst var det du som bodde i visby? Vilket spår menar du så kanske jag vet?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19