• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Stargirl
    MammatillO skrev 2009-09-21 16:34:15 följande:
    Då kanske UJn är bättre här i norrland ändå än buggan
    Vill du sätta din 5 månader gamla bebis framåtvänd? Tror inte det :-d
  • Ia 70
    Fröken Småland : tack du e en ängel. Kommer jag på ngt så vill jag fixa med en gång så tack tack
    Barn födda 96/07/09
  • Pemman
    Stargirl skrev 2009-09-21 16:24:04 följande:
    Blöjorna läcker sällan så det blir en pöl utanför kläderna. Kläderna kan ju bli lite blöta men då är det oftast en allt för full blöja.
    Toppen, då vågar jag köpa en åkpåse. Får väl lära mig att sätta på blöjan ordentligt också.
    AnniPanni skrev 2009-09-21 16:24:05 följande:
    Buggas egna åkpåse är grym men jag använde inte den i liggdelen. Jag bor i sthlm. Emma fldd jan 08 hade en WS fleeceoverall ifrån PoP, en kudde och vagnstäcke - det räckte gott o väl Hade en tunnare fårskinn under. Jag lånade ett par vinterhjul men använde de aldrig, mest för att de dagar då det var snö ute så var det kramsnö o då valde jag att köra UJ istället .Jag tycker fortfarande att Buggan är rätt så kass i kramsnö. Vänder man o kör med de stora hjulen fram så har man all fjädring i bak o det är svårt att få upp vagnen på trottoaren men det är lite speciell teknik bakom som man iof lär sig fort.
    Ok, men använde du åkpåsen i sittdelen då, eller?
  • MammatillO

5 månader ????

han är snart 2

Stargirl skrev 2009-09-21 16:38:04 följande:
    Vill du sätta din 5 månader gamla bebis framåtvänd? Tror inte det :-d
  • AnniPanni
    kakana skrev 2009-09-21 16:37:12 följande:
    exakt! vi körde UJ-liggvagn och har nu bytt till buggan och sittdel. vi tänkte sälja UJ först men det blir nog så att vi behåller. så har vi båda de allra bästa vagnarna ha ha!
    Emma är 20 månader nu, UJn har vi kvar po den rullar på promenader och så. Till dagis åker hon Race och Buggan ja den samlar damm . Hon väger nu ca 16kg och Buggan blir svårtstyrd vänd framåt så den bara står. Har inte hjärta att låta den åka - än
  • Stargirl
    MammatillO skrev 2009-09-21 16:40:28 följande:
    5 månader ????han är snart 2
    Aaaaah...jag trodde du ville köpa till en nyfödd.
  • MammatillO

Ja , jag ska då inte ha några fler barn på flera år så då passar UJn bättre åt sonen

Stargirl skrev 2009-09-21 16:41:14 följande:
    Aaaaah...jag trodde du ville köpa till en nyfödd.
  • malinkaunitz
    Jossanjo skrev 2009-09-21 14:39:57 följande:
    Ja, precis, eller jag bor i Vibble.P18 -spåret, milspåret går nästan där vi bor, smågrusigt men jämt underlag, det är svirvelhjulen jag funderar mest på.
    Jaha okej.. Jag brukar gå nere vid lassarettet inne i stan ovanför hotell tott om du vet var det är.. lite grus och rötter från träd men går utmärkt ändå :)
  • Jossanjo
    AnniPanni skrev 2009-09-21 16:26:02 följande:
    Njae Urban Jungle fungerar iof inte klockrent men bättre än buggan i både kramsnö och sand Därför jag envisas med att den perfekta barnvagnen är en bugga OCH en UJ
    Jag gillar inte UJ då den är så lång iom hjulet som sticker ut fram, sen är jag inte alls örtjust i att ha barnet framåtvänt. Gillar inte det alls. Man kan ju inte kommunicera, men jag vill ju kunna ha valmöjligheten till båda. Å UJ är det ju bara frmåtvänd som gäller.
    Här på Gotland säljs brio, emmaljunga billigt på blocket så jag kommer nog investera i en begagnad som komplement som man kan ta de ggr Buggan inte passar. Sällan andra vagnsmärken som finns här, jo babytravel, men den uppfattas av mig bara som en UJ kopia. Har en vän som hade den till sin dotter först, men hon bytte då hon ville börja sitta ganska tidigt.
  • AnniPanni
    Pemman skrev 2009-09-21 16:38:49 följande:
    Toppen, då vågar jag köpa en åkpåse. Får väl lära mig att sätta på blöjan ordentligt också.

Ok, men använde du åkpåsen i sittdelen då, eller?
    Ja åkpåsen är super i sittdelen! Och den sitter himla bra i UJn också
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19