• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • note to self
    Jossanjo skrev 2009-09-25 18:10:53 följande:
    Halloj, måste berätta..Var på Nk idag för lite shopping då vi är i storstan.Släpar med mig sambo upp till nyöppnade barndelen på våning fyra för att han skall få klämma och känna på Buggorna.Så vi står där och kikar på en som vi kör lite frma å tilbaks..Har bara sett en bugga förut i en butik som stod som skyltex.Plötsligt kommer det en söt tjej fram och frågar om vi vill ha hjälp, vi säger att vi vill klämma på Buggan.Kvinnan/Tjejen tar av sig sin jacka och lägger sin väska på golvet och kör stora demonstarationsgrejen. Hon är helt fantastisk... Hon byter till snöhjul, hämtar skyltexet med liggdel, låter oss fälla ihop och öppna. Jag stälelr massa frågor om reklamationer, chassifel ja allt möjligt. Sen undrar jag om dom säljer Red-vagnen här.Skall kolla det säger hon, jag jobbar inte här, vi ser lite frågande ut, då berättar hon att hon jobbar för Bugaboo. Och att hon var på NK dagen innan för invigningen av ny avd. Idag skulle hon bara hämta någon grej hon glömt och såg oss. Hon var så kunnig, man kände man kunde diskutera fram fördelar och nackdelar osv.När vi står där och pratar kommer en kvinna fram och vill fråga om en åkpåse, sedan säger hon till oos, jag köpde denna vagn när min dotter var 1½, hade två andra innan, bla en UJ.Detta är den bästa vagnen utan tvekan. Så sa hon sina åsikter osv.Min kille är nu helt inställd på en bugga. Vi kom på oss själva med att spana barnvagnar resten av dagen i Sthlm.Frågade oxå om Red. Och om det svarta var så speciellt.Hon ansåg att det är den snyggaste buggan. Denimen, den röda bromsen osv. Skulle vi köpa nu tyckte hon vi skulle välja den före de andra.Ville bara dela med mig då jag är helt exalterad nu, vill ha Juliusåkpåsen till denimen. Riktigt snyggt tillsammans.Dock måste jag säga, ALLA i sthlm har grå bas...Har nog lätt sett 30 st idag. I den här stan är bugga vanligt, lite trist att alla har grå dock.Ha en bra helg, nu skall vi bada på hotellet...
    Men vad roligt!! Jag måste säga att den upplevelsen tycker _jag_ sammanfattar ägandet av en Bugaboo Jag är fortfarande, efter våra nära på 4 år tillsammans, fortfarande KÄR varendaste gång jag är ute med vagnen! Det är tamejsjutton pure joy. Har helt ärligt ALDRIG ångrat detta köp en endaste sekund.

Haha, alla har grått - nejmen tycker du? Jag har grå bas, men jag brukar tycka att alla har sandbas eller röd bas Fast jag skulle inte sträcka mig så långt att kalla vagnen för en kista, haha, vi är färgglada upptill istället! Rött och orange är störtkul
  • modestyclara

note to self skrev 2009-09-25 19:50:09 följande:

Men vad roligt!! Jag måste säga att den upplevelsen tycker _jag_ sammanfattar ägandet av en Bugaboo Jag är fortfarande, efter våra nära på 4 år tillsammans, fortfarande KÄR varendaste gång jag är ute med vagnen! Det är tamejsjutton pure joy. Har helt ärligt ALDRIG ångrat detta köp en endaste sekund.Haha, alla har grått - nejmen tycker du? Jag har grå bas, men jag brukar tycka att alla har sandbas eller röd bas Fast jag skulle inte sträcka mig så långt att kalla vagnen för en kista, haha, vi är färgglada upptill istället! Rött och orange är störtkul
    nä likkista är bara de grå med svart topp
  • note to self

Just ja, jag skulle ju fråga - de här åkpåsarna ni pratar om, med figurer och PH eller vad det var..... vad är det?? Länka gärna, för jag är nyfiken och ringrostig!

• note to self
    modestyclara skrev 2009-09-25 19:51:54 följande:
    note to self skrev 2009-09-25 19:50:09 följande:
    nä likkista är bara de grå med svart topp
    *fniss* det köpte jag från början - tur att man vet hur man shoppar
  • note to self

HAHA, jasså var det Paul Frank! Ja det borde jag ju fattat - att det var klass på tillbehören Tack för länken, ska genast kolla!
    Huh, tänk om man behöver en ny åkpåse nu.......... :-O

• Senap
    modestyclara skrev 2009-09-25 19:51:54 följande:
    note to self skrev 2009-09-25 19:50:09 följande: nä likkista är bara de grå med svart topp
    och #stockholms vinter" är grå med sand topp {#lang_emotions_dreamer}
    My sugar is raw
  • Lonse

Hej!
    Måste bara fråga.

Köpte en bugga till min 1åring så har aldrig använt liggdelen. Nu när det börjar bli kallt så vill man ju ha lite mer skydd och började titta efter vindskydd som alltid brukar finnas till kombinerad ligg-sittvagn men hittade inte det. Finns det kanske i min ouppackade liggdel? Hade tänkt ha den obruten eftersom jag ska sälja vagnen sen när sonen vuxit ur den.

Så frågan är- finns det nåt vindskydd till sittdelen till bugaboo cameleon?

• Senap
    modestyclara skrev 2009-09-25 19:56:02 följande:
    note to self skrev 2009-09-25 19:52:35 följande: här har du bilder på pul frank colourblocks topp och paul frank giraff åkpåse familjenkidz.blogg.se/2009/september/hanna-th...#comment
    fint! Ännu finare till marinbas.
    My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19