• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • modestyclara

*pustar ut* nu har jag fotat min gecko i alla klädslar...det är lite svettigt att byta sittdelsbas även när man kan

• Bellbox

Är det någon annan som har en strulande SELE??
    Axelremmarna bara GLIDER vilket irriterar mig, likaså höftremmarna egentligen, men det blir inte lika påtagligt som att axelremmarna flyttar sig konstant
    -gjort sen dag 1 men har ignorerat det {#lang_emotions_innocent} *funkar inte längre*
    Suck; inte bra med en halvvild unge ibland
    Så; känns det igen eller ska jag ta upp det med affären??
    *vad göra?*

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Hannah74

Hej Pixter.
    Jaså gör dina det med? Blir galen på mina! Använmder ju mest magrepen(...heter det så) och får spänna åt dem heela tiden för det blir för stort så Lina kanar ner mer och mer.
    För det är så du menar väl?

Vårt mirakel JOHN 080226, Vårt under LINA 090503
  • Vickan I

Så är det med selen på min bugga också {#lang_emotions_yell}. Inte tänkt på det innan då sonen inte behövt sitta fastspänd, men nu är han snart 9 månader och behöver sitta fast då han är som en mask och ålar sig i mellanåt .

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Bellbox
    Hannah74 skrev 2009-09-26 17:08:30 följande:
    Hej Pixter. Jaså gör dina det med? Blir galen på mina! Använmder ju mest magrepen(...heter det så) och får spänna åt dem heela tiden för det blir för stort så Lina kanar ner mer och mer. För det är så du menar väl?
    Hej Hannah74
    Ja det är precis så jag menar! Galen blir man...
    Då är vi två i alla fall med samma problem
    Men blev det inte så med axelremmarna för din del när sonen satt och var äldre än lillasyster är nu?
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Hannah74

Vi använde inte axelremmarna på honom ju, han gillade ju inte att sitta så fastspänd och han är inte så ålig när han väl  är i vagn att det behövs
    och vi hade nog på största runt magen, lr oxå var dte nåt jag kanske inte tänkte på?

Vårt mirakel JOHN 080226, Vårt under LINA 090503
  • idacathrine

Idag har jag provkört dottern i en Bugaboo Bee och insett att en sån måste jag ju ha...den var ju underbar!

har kollat på blocket idag men hittade inte många begagnade, men Om jag köper en begagnad, finns det några speciella fel jag bör titta efter?

Det står en sprillans ny phil & ted här i rummet också haha jamen ni om några förstår ju ;). Maken vill att vi säljer frogen om vi ska köpa en Bee.
    Tycker ni att Been funkar bra som komplement till en syskonvagn?
    Känns ju positivt att phil & teds lift funkar i, och att det är så enkelt att byta plats på vem som ska sitta där!
    Men bör jag kanske vänta tills den lilla börjar sitta?
    Eller funkar been till en nyfödd?

• modestyclara
    idacathrine skrev 2009-09-26 20:43:54 följande:
    Idag har jag provkört dottern i en Bugaboo Bee och insett att en sån måste jag ju ha...den var ju underbar!har kollat på blocket idag men hittade inte många begagnade, men Om jag köper en begagnad, finns det några speciella fel jag bör titta efter?Det står en sprillans ny phil & ted här i rummet också haha jamen ni om några förstår ju ;). Maken vill att vi säljer frogen om vi ska köpa en Bee. Tycker ni att Been funkar bra som komplement till en syskonvagn? Känns ju positivt att phil & teds lift funkar i, och att det är så enkelt att byta plats på vem som ska sitta där! Men bör jag kanske vänta tills den lilla börjar sitta?Eller funkar been till en nyfödd?
    behåll frog! bee är en bättre paraplyvagn...phil&teds kommer du ledsna på och då är frog bra att ha kvar...
  • Anni 85

Hej

Hur sätter man på åkpåsen ordentligt, seratt de e nån ficka under å tänkte att sittplattan skulle in där, men de gick inte, ska den bara ligga löst på el?

• Pemman

Någon som har testat om en Cameleon går in i en Ford Fiesta. Vi håller på att kolla på en andra bil och funderar på en Fiesta men jag är lite orolig för att vagnen inte ska få plats. Tyvärr har vi inte fått vagnen ännu så vi kan inte ta med den och kolla...

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19