• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Vickan I
    Stargirl skrev 2009-09-27 11:08:42 följande:
    Ja fast Skip*Hop tillverkar inga vagnar. De gör bara väskor. De är inte ansvariga om en vagn tippar pga väskan. Barnvagnstillverkaren är ansvarig för sina egna orginaltillbehör och för sin produkt. Skip*Hop är ansvariga för sin produkt. Inte för vagnen den hängs på.
    Nä jag kom på det precis när jag skickat iväg
    (¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Stargirl
    Vickan I skrev 2009-09-27 11:14:30 följande:
    Nä jag kom på det precis när jag skickat iväg
    Du vet, helt insatt i paragrafer Så barnvagnstillverkare gör inga väskor som man SKA fästa på handtaget. Om man hänger väskan på handtaget är ju ens eget val och det gör ju jag oxå. Men inser att det är mitt ansvar. Buggans nya skötväska hänger finemang med sitt breda gummerade axelband.
  • idacathrine

Det har du rätt i! Dock hoppas jag inte på att jag lessnar på Pt'n ;)
    Men frogen är ju bra att ha till den lilla.... särskilt när selma börjar på förskola. Då behöver jag alltså en Bee också.

modestyclara skrev 2009-09-26 20:45:59 följande:
    behåll frog! bee är en bättre paraplyvagn...phil&teds kommer du ledsna på och då är frog bra att ha kvar...
  • FruA77

Har precis bytt till sittdelen på vår Cameleon... Åkpåsen passar ju perfekt, men den är ju inte vattentät. Letar därför efter en vattentät åkpåse. Vet ngn om 7.A.M-åkpåsar passar Bugaboo Cameleon?

• Stargirl
    FruA77 skrev 2009-09-27 12:22:33 följande:
    Har precis bytt till sittdelen på vår Cameleon... Åkpåsen passar ju perfekt, men den är ju inte vattentät. Letar därför efter en vattentät åkpåse. Vet ngn om 7.A.M-åkpåsar passar Bugaboo Cameleon?
    Åkpåsen är vattentålig. Men när det regnar så tar ju du på regnskyddet annars blir ju bebin blöt. Om det duggar  eller snöar lite så räcker Buggans påse gott och väl.
  • FruA77

Shit, jag har precis sålt den på Tradera.

Stargirl skrev 2009-09-27 12:25:06 följande:
    Åkpåsen är vattentålig. Men när det regnar så tar ju du på regnskyddet annars blir ju bebin blöt. Om det duggar  eller snöar lite så räcker Buggans påse gott och väl.
  • Stargirl
    FruA77 skrev 2009-09-27 12:27:11 följande:
    Shit, jag har precis sålt den på Tradera.
    *s* Synd.... Vattnet går absolut inte igenom. Det kom en störtskur på 10 minuter en gång och vattnet var inte ens på väg att gå igenom åkpåsen. Vi hade inte regnskyddet med oss nämligen.
  • FruA77

Ja, lite bittert. Men jag fick åkpåsen på köpet när jag köpte vagn+extra klädsel på samma gång... Och denna bugga-åkpåse var mörkgrå, och jag skulle nog köpt en off-white i dag.

Stargirl skrev 2009-09-27 12:29:12 följande:
    *s* Synd.... Vattnet går absolut inte igenom. Det kom en störtskur på 10 minuter en gång och vattnet var inte ens på väg att gå igenom åkpåsen. Vi hade inte regnskyddet med oss nämligen.
  • Bellbox
    Vickan I skrev 2009-09-27 11:01:32 följande:
    Fast som skip hop tex...de har ju sådana fasta remmar i väskan för att den "ska" hängas på vagnen också....eller? Ngn som vet om jujube finns att titta på i butik i Sthlm eller är det bara nätet som gäller .
    JuJuBe kan jag varmt rekomendera!
    Köpte min via nätet; har en BeAll men det finns mindre också (jag tycker dock bäst om BeAll)

Köp "BeConnected" så kan du hänga väskan på styret
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Stargirl
    FruA77 skrev 2009-09-27 12:58:01 följande:
    Ja, lite bittert. Men jag fick åkpåsen på köpet när jag köpte vagn+extra klädsel på samma gång... Och denna bugga-åkpåse var mörkgrå, och jag skulle nog köpt en off-white i dag.
    Ok, då är det ju roligare att köpa den färgen man själv vill ha.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19