• Emmiez

100+?????? Del 4

Finns det fler som ligger på en vikt över hundrakilosstrecket?

Tidigare trådar.
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m1743271.html Del 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m2585271.html Del 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m3610837.html Del 3

Här inne här disskuterar vi hur vi skall göra för att komma under 100 sträcket..
    Och även dom som är under 100 hur vi ska komma till målvikten.
    Vi peppar varandra och ger varandra tips och ideer.
    Vi försöker helt enkelt tillsammans bli av med alla dessa kilon.

Välkommen och Lycka till!

Lägg gärna till er på våran lista, ta senaste listan, skriv in dig där du hör hemma,
    över 100, under 100, eller på vilade / gravida
    Namn: start vikt / vikt nu / längd / start BMI / BMI nu (skillnad: kg BMI:)

www.bmi.se kan du räkna ut ditt bmi.

• Svar på tråden 100+?????? Del 4
  • Theorese

och det är därför man äter utan att vara hungrig, det är andra ämnen kroppen vill åt...

• gyro

jamboochjag
    jag fick en remiss till ätstörningenheten men jag vet inte om jag blev skickad vidare dit eller till ångestenheten av läkaren jag träffade.. antar det visar sig inom några veckor..
    sen ska jag ju göra en gastric bypass om något år

kram

• Theorese

Men det är ju jättebra!!! Tänk om jag hade fått det när jag mådde som sämst..fick träffa en psykiatrisk sjuksköterska på Öppenvårdsmottagningen till att börje med innan min pappa ordnade hjälp inom den privata vården! Om du sen har planerat in en gastric bypass så är det ju bara att hoppas på att du mår bra då. Jag har fortfarande kvar mina kilon, men jag mår kanonbra!! De ska bort, men det får ta den tid det tar vill inte sätta krav på mig, en av de sakerna jag lärt mig att inte göra.

• gyro

jambochjag
    tyvärr får man inte så mycket hjälp om man inte ber om den.. ätstörningspsykologen bad jag bara om att få gå till just för operationens skull så det går bra efter den och jag inte fortsätter äta fel mat

kram

• Theorese

Visst är det så att man måste be om det...men många gånger lyssnar de inte ens då

• Cyndee

Fler människor med ätstörningar borde prova Atkins.
    Jag har inget behov av att hetsäta längre då sockerbegäret helt upphört.
    Dessutom blir man inte hungrig. Undrar varför inte läkarna tagit till sig denna diet mer.
    Det kan absolut vara en väg ut. Nu har jag svårt att förstå hur jag kunde trycka i mig 2 liter glass utan att blinka.
    Hm...
    - 15.5 kg i min egen takt. Gött som fan!

• Vallie

jag har verkligen ätstörningar... hetsäter, överäter, smygäter, ljuger om vad jag äter m.m. listan kan göras lång...

vet inte vart jag ska vända mig, jag har prövat ALLT känns det som, pulverdieter som nutrillette, herbalife, både xenical och reductil, jag har gått hos en psykolog som inte gjorde nån nytta alls, har varit hos läkare men de säger att de inte hjälper för att jag är så ung (23)
    hur ska man kunna bli fri från sina problem om ingen vill hjälpa en?

• gyro

Vallie
    ojdå... du har inte kollat upp om ditt närmsta sjukhus har en ätstörningsenhet dom psykologerna arbetar ju mycket med det

cyndee
    att läkarna inte är väldigt intresserade i atkins beror väl mest på att det kan bli problem med organen när man äter så efter ett tag då man behöver kolhydrater men jag tycker det är en av de bästa dieterna som finns
    kram

• Theorese

Det var den värsta förklaringen jag har hört från en läkare...att du skulle vara för ung. Fråga läkaren nästa gång vad han tror att det får för konsekvenser när de inte ger dig hjälp nu!! Det där med att gå till en psykolog hjälper inte om man inte samtidigt får hjälp med själva ätandet. Är så arg på läkarvården, det finns ju hjälp att ge till patienter som oss!!

• Vallie

gyro:
    hur kollar man det? bor ju i sthlm så här finns ju massor med sjukhus... men man har väl tappat hoppet lite om att få hjälp...

Svar på tråden 100+?????? Del 4