• Emmiez

100+?????? Del 4

Finns det fler som ligger på en vikt över hundrakilosstrecket?

Tidigare trådar.
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m1743271.html Del 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m2585271.html Del 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m3610837.html Del 3

Här inne här disskuterar vi hur vi skall göra för att komma under 100 sträcket..
    Och även dom som är under 100 hur vi ska komma till målvikten.
    Vi peppar varandra och ger varandra tips och ideer.
    Vi försöker helt enkelt tillsammans bli av med alla dessa kilon.

Välkommen och Lycka till!

Lägg gärna till er på våran lista, ta senaste listan, skriv in dig där du hör hemma,
    över 100, under 100, eller på vilade / gravida
    Namn: start vikt / vikt nu / längd / start BMI / BMI nu (skillnad: kg BMI:)

www.bmi.se kan du räkna ut ditt bmi.

• Svar på tråden 100+?????? Del 4
  • Theorese

Vad irriterad jag blir... ska få privat pensionsförsäkring och livförsäkring och så via jobbet. nu ringer han från försäkringsförmedlaren och meddelar att jag måste göra en läkarundersökning antagligen för att jag väger så mycket så att de måste kolla mina blodfetter och så... Känns så diskriminerande, bara för att jag väger så mycket... ja nu sa ju inte den här förmedlaren så, för han hade ju inte öppnat kuvertet han fått utan han bara antog att det var för min vikt. Varför kan man inte vara lite smidigare och bara helt enkelt säga att det står detaljer i brevet....

• Endoriana

Jag har inte ätit godis sedan i fredags. Är riktigt stolt över mig själv
    Men jag kan villigt erkänna att jag är sugen på gott, fast jag får vänta tills på fredag, som gubben och jag har som festa-till-det dag...men det är ju bara några dagar kvar....jag ska nog stå ut, eller vad tror ni?

• Vero

Vad duktig du är Endoriana. Här går det inte lika bra. Jag var på vattengympa idag, och hade glömt ta med en banan. Så efteråt var jag hungrig, och jag skulle handla på väg hem. Egentligen är jag stolt att jag stod emot allt godis som frestade i den långsamma kön. Men jag köpte en påse jordnötter, och tuggade i mig några nävar på väg hem. Det var den gympan det.

• delfinen76

Såg lite på undercover men blev förbannad som fan när hon sa - all min kvinnlighet försvann
    och - blickarna bränner fortfarande i nacken... daaaaa

Jag är kvinnlig iaf, vägde mig igår har inte gått upp eller ner står stilla fortfarande.... Lite trist men man får la hänga i åt godis i helgen faktiskt men blev lite illa mående det var lite överaskande....
    promenerar nu varje dag med barnvagnen i högsta hugg haha, det e skönt, men hoppas man går ner lite i vikt iaf ett kilo skulle man bli överlycklig fast det tar ju tid ....Kämpa

Idag har jag gjort hemmagjord fiskgratäng det var gott, var på Backaplan tog en promenad dit idag och hitta en snygg tröja och en söt kjol till min dotter...
    NEj nu skall vi diska litegranna..
    HAr idag varit rökfri i 9 månader och 10 dagar guud va gött!!!!Jag är duktig tycker jag....

• Endoriana

vero: Är inte jordnötter nyttigare än en massa godis?

• Mollie

Hejsan alla!

Längre och längre mellan gångerna... Men nu ÄR det trist som FN! Händer inget, tröstäter lite och motionen=NADA! HAr så förbannat ont i en häl (hälsporre?) så jag kan inte ens gåååååå! Klarar av att rra mig minsta möjliga på jobbet... Hade ett par andra skor iadg och det verkar som om det gjorde susen liite... Simmar på och hoppas det gör sitt iaf.
    Önskar kunde få uppdatera lite i listan, men icke!

• Chania

Nötter är nyttiga, förutom jordnötter om jag kommer rätt ihåg. De innehåller mycket fett men det är nyttigt fett. De har dessutom lågt GI men det har ju choklad också.

Denna vecka är jag nöjd om jag inte går upp i vikt. Vi har så mycket kalas vi ska på och jag vill nog äta en liten kakbit ändå för att inte vara helt oartig och så är det ju gott! Så mitt mål är att stanna på 94 kilo och inte triggga igång suget igen. Utan nästa vecka är det hårda tag igen med sikte på ett minus igen. Går jag ner denna vecka är det ju bara ett stort bonus!

• Jenny Tom

Jag måste slå ett slag för rostade solrosfrön de är jätte goda i smaken påminner lite om jordnötter i smaken men är mycket nyttigare. Även rostade soja böner är okej.

• MrsK

Finns de någon här som vet vart man köper nötter som inte är behandlade och salt på???
    Tänkte jag skulle fråga när nötter endå var på tapeten...

Här står de stilla, men de har nog sina orsaker.. en massa att göra...
    Ska försöka se om vi inte kan lyckas gå igenom förådet och slänga massa skit.
    Så har man ett problem mindre.

Svar på tråden 100+?????? Del 4