• Emmiez

100+?????? Del 4

Finns det fler som ligger på en vikt över hundrakilosstrecket?

Tidigare trådar.
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m1743271.html Del 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m2585271.html Del 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m3610837.html Del 3

Här inne här disskuterar vi hur vi skall göra för att komma under 100 sträcket..
    Och även dom som är under 100 hur vi ska komma till målvikten.
    Vi peppar varandra och ger varandra tips och ideer.
    Vi försöker helt enkelt tillsammans bli av med alla dessa kilon.

Välkommen och Lycka till!

Lägg gärna till er på våran lista, ta senaste listan, skriv in dig där du hör hemma,
    över 100, under 100, eller på vilade / gravida
    Namn: start vikt / vikt nu / längd / start BMI / BMI nu (skillnad: kg BMI:)

www.bmi.se kan du räkna ut ditt bmi.

• Svar på tråden 100+?????? Del 4
  • Theorese

Här är en artikel i ämnet www.anst.uu.se/ataghade/sjalvhjalp.html
    De har gett ut en bok också som verkar vara kanon.

Vallie, jag bodde i stockholm när jag fick hjälp..tror att dietisten flyttade till St Görans sjukhus..ska se om jag kommer på vad hon heter var ju några år sen jag gick där nu..

• Vallie

tack, vad snälla ni är!!!

ska kolla lite nogrannare på länkarna när jag kommer hem från jobbet....

• mjukisvicki

hej alla!
    jag har inte vägt mig ännu men det är väl dags att göra det nu.. men det har jag sagt länge nu

har fallit dit igen med colan men nu är det slut med det!! måste vara slut med det. kan inte dricka cola på det sättet längre.

hur mår ni alla andra då?

• MissLizard

Jag såg under cover idag .... blev så upprörd av den där personliga cochen, tyckte han hade lika mycket fördomar som andra, fast han försökte få det att låta som om han var på vår sida ...

Annars tyckte jag det var ganska bra ...

• gyro

jag tyckte programledaren inte var för snäll..
    -All min kvinnlighet försvann...
    Jag är kvinnlig trots mina 136kg tycker jag..

och killen som var en tjockis älskare.. älskar han kvinnorna för personligheten eller för fettet?

en av dom viktopade var med så så kommer nog min mage oxå se ut.. men blir det inte värre än det blir jag glad

kram

• MrsK

Tror att alla vi överviktiga som försöker allt för att gå ner i vikt kommer se ut sådär om vi lyckas.... å jag tycker de är fel att man då inte får hjälp att ta bort de, varesig man gjort en viktop el lyckats på egen hand.

• Jenny Tom

Jag har mätt mig och jag har minskat hela 15cm runt midjan inte konstigt att kläderna ramlar av och att man måsta ha skärp till allt men det känns så bra.

Svar på tråden 100+?????? Del 4