• Emmiez

100+?????? Del 4

Finns det fler som ligger på en vikt över hundrakilosstrecket?

Tidigare trådar.
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m1743271.html Del 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m2585271.html Del 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m3610837.html Del 3

Här inne här disskuterar vi hur vi skall göra för att komma under 100 sträcket..
    Och även dom som är under 100 hur vi ska komma till målvikten.
    Vi peppar varandra och ger varandra tips och ideer.
    Vi försöker helt enkelt tillsammans bli av med alla dessa kilon.

Välkommen och Lycka till!

Lägg gärna till er på våran lista, ta senaste listan, skriv in dig där du hör hemma,
    över 100, under 100, eller på vilade / gravida
    Namn: start vikt / vikt nu / längd / start BMI / BMI nu (skillnad: kg BMI:)

www.bmi.se kan du räkna ut ditt bmi.

• Svar på tråden 100+?????? Del 4
  • Turnit

TessaLisa...Vad gott!! Jo, den är fantastiskt god. Blir mat till jbbet idag.
    Ha en skön helg alla!!

• Chania

MrsK

Vågar man fråga vad programmet handlade om? Jag har min godisdag idag nämligen!

• MrsK

Chania:
    Kan lova att de handlade mycke om godis opch då inte liten mängd utan stor mängd...
    De fick mig nästan att vilja sluta helt med godis....
    Har dock börjat fundera på de... *avgiftning från godis*

• Chania

MrsK

Vad berättade de om det då? Kan inte se programmet tyvärr...Kanske man kan sluta med godis helt och hållet då. Och jag är tyvärr en riktigt godisråtta i omgångar, har frossat enorma mängder. Huva....Nu är det under kontroll, men en dag i veckan har jag min unnardag...

• MrsK

De var en tjej och sin 3åriga son...
    Sonen åt nästan bara godis och glass istället för mat...
    Hon hade en hel låda/back med godis i barnvänlig höjd...
    De var de värsta jag sett och jag förstår att hon behövde hjälp...

Dom ändrade kosten så att dom skulle trappa ner på sötsaker...
    Ska man sluta med godis så skulle man äta mer fett.
    men då måste man röra på sig mer...

Nä nu kan jag inte sitta här mer.. har en massa jag ska göra...
    Håller juh på att packa ner hela hemmet för flytten till hus om lite mer en månad...
    *drömma sig bort*
    Önskar att de kunde vara December nu...

• Chania

Oj, vad spännande!! Lycka till!

• delfinen76

usch vad jag e sugen på lite godis, men daaa har inge gott hemma..
    sitter dock hemma själv ikväll karln jobbar, bebisen sover nu iaf, kanske skulle cykla lite hahaha

• delfinen76

blev ju inget m cykeln dottern vakna i rätt tid som vanligt haha

• Linda1976

Jag såg reprisen idag, och jag blev illa berörd. Stackars barn att ha det så! En sak om man är ensam, men ge sitt barn sån "mat".... Tjejen ifråga hade aldrig handlat färsk mat, bara färdiglagat! Hon visste inte ens vad dadlar var!! ojoj..... Tur hon fick hjälp, men det är ju tragiskt att det ska till snaskprogram på 3an för det...

• Mollie

Linda, det beror på vad det är för lätt-produkter! De få gånger jag använder cremefraiche t.ex. då får det bli den lätta och ibland den vanliga, beroende på vad jag ska ha den till. Jag dricker inte mjölk, då vi köper mjölk, till matlagning, så köper vi Kravmjölk som är på 3% för jag anser att 3% fett inte är nått att tjafsa om! Köper vi glass (till efterätt någon gång för en middag t.ex.) så köper vi helt vanlig Sia gräddglass...
    Jag är av den åsikten att ska det va ska de va rejält och eftersom det är ytterst sällan som vi köper sånt så spelar det ingen roll... Dumt, tja, kanske det, men vi tycker att vi måste få unna oss IBLAND! Köpte igår hem GBs nya Cheesecake-glass.... Ska ha den till helgen då vi ska ha vänner här...

Svar på tråden 100+?????? Del 4