Sedek skrev 2009-11-04 23:24:24 följande:
Joh 3:16.. Scratchy, den var ångsökt måste jag säga. Vad är det som gör Johannes till nr 1??? Den lärjunge Jesus hade mest kär kanske, men det var väl inte Johannes. Liite osäker, ska kanske öppna bibeln och kolla.1313 - två ettor blir 2. två treor blir 6. Således 2 st 6 or = 66 = ett tal undan det mest okristligaste talet av de alla. Den är ju given!Vad mer, kalsongbyte..., nej jag byter ungefär en gång om dagen, ungefär lika ofta som fröken Isnogood byter bild - eller har du en annan teori där MvhDen allvetande
Jo, Johannes var lärjunge till Johannes döparen, och tillsammans med sin bror var han den förste av lärjungarna som träffade Jesus personligen (innan Jesus ens börjat samla lärjungar). Han var också den ende lärjungen som var närvarande när Jesus drog sitt sista andetag, och han tillsammans med Simon Petrus de första lärjungarna som såg den tomma graven. Det var Johannes som Jesus bad ta hand om Maria efter sin död.
Dessutom är det Johannes som kallas för "den Jesus älskade".
Så, visst är det ångsökt, men ditt är också lite ångsökt (man hade kunnat få fram många tal med så kreativt räknande). Och den sista sexan har du fortfarande hittat på själv. :-P
Jag tror att jag var delaktig i Isnogoods bildbyte, men eftersom jag inte varit delaktig i dina kalsongbyten (thank God!) så antar jag att du inte bytt.