• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Velour

Det här en variant på "jokes with no points":

Två älgar var ute och flög. Plötsligt började den andre störta mot marken. Då sade den ena: "Det gör inget för min pappa har en grön tandborste".

Sådana skämt går oftast hem när man är sådär varm och fnittrig av trötthet eller när man är full.

• Polly S

gokväll!
    har "Harper's Island"-maraton! vad gör ni?

• gaffsan

Jag är inte hos er ikväll , jag har startat en ny tråd , den heter Bla bla
    och är säker för off topic , titta gärna in {#lang_emotions_sunny}

• Velour

Vilket forum?

gaffsan skrev 2009-11-14 22:49:00 följande:
    Jag är inte hos er ikväll , jag har startat en ny tråd , den heter Bla bla och är säker för off topic , titta gärna in
  • gaffsan
    Velour skrev 2009-11-14 22:51:14 följande:
    Vilket forum?
    Nöje
  • Scratchy
    Velour skrev 2009-11-14 22:41:22 följande:
    Du är elak eftersom du skrev att ingen hade svarat i din spöktråd.
    Men om du tittar noga så preciserar jag inte att det inte är någon som svarat i tråden, utan att det inte är någon som svarat genom att ge mig en spökhistoria. Det preciserar jag i och för sig inte heller, men eftersom jag inte satt stor bokstav efter trippelpunkten så är din tolkning mer långsökt än min eftersom det i praktiken blir en enda lång sammanhängande mening med cesur. Semantik du vet.
  • Velour

Jag förstår att ditt svar antydde på att du inte fick de svar du efterlyste i spöktråden, men det sätt du skrev på går lättare att tolka som att du inte ansåg att någon hade svarat i tråden. Därför är min tolkning av ditt svar närmare sättet du formulerade dig på

Scratchy skrev 2009-11-14 23:21:48 följande:
    Men om du tittar noga så preciserar jag inte att det inte är någon som svarat i tråden, utan att det inte är någon som svarat genom att ge mig en spökhistoria. Det preciserar jag i och för sig inte heller, men eftersom jag inte satt stor bokstav efter trippelpunkten så är din tolkning mer långsökt än min eftersom det i praktiken blir en enda lång sammanhängande mening med cesur. Semantik du vet.
  • Scratchy
    Velour skrev 2009-11-14 23:38:23 följande:
    Jag förstår att ditt svar antydde på att du inte fick de svar du efterlyste i spöktråden, men det sätt du skrev på går lättare att tolka som att du inte ansåg att någon hade svarat i tråden. Därför är min tolkning av ditt svar närmare sättet du formulerade dig på
    Lättare för dig ja... men lättare för mig åt andra hållet. Så om vi lämnar subjektiviteten för ett ögonblick och tar den undersköna objektiviteten som hjälp så vinner jag.
  • Scratchy

Alla som tror att Isnogood har blivit uppäten av hästen räcker upp en hand!

*räcker upp handen och tittar menande på de andra*

• Velour

Men det är ju lika subjektivt för dig som för mig. Det bästa vore om flera fick tolka detta!

Scratchy skrev 2009-11-14 23:47:33 följande:
    Lättare för dig ja... men lättare för mig åt andra hållet. Så om vi lämnar subjektiviteten för ett ögonblick och tar den undersköna objektiviteten som hjälp så vinner jag.
Svar på tråden Tråddödare igen....