• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Scratchy

Jag var inne i västerhänthettråden och kollade lite. Såg att lite folk härifrån varit där.

Så, alla vänsterhänta i tråden räcker upp en hand!

*räcker upp en hand*

• Grizelda
    Scratchy skrev 2009-11-15 16:02:13 följande:
    Jag var inne i västerhänthettråden och kollade lite. Såg att lite folk härifrån varit där.Så, alla vänsterhänta i tråden räcker upp en hand!*räcker upp en hand*
    Här är en south paw till!
  • Scratchy
    Grizelda skrev 2009-11-15 16:07:17 följande:
    Här är en south paw till!
    Har alltid tyckt att du verkat intelligent, socialt kompetent, omtänksam och med ett stort hjärta, så jag har nog misstänkt att du var vänsterhänt.

Jag tänkte faktiskt ett tag att starta en tråd om hur vi vänsterhänta är överlägsna de andra så att vi kunde dela våra upplevelser, men jag tog mig inte för att göra det. Onödigt att påpeka det uppenbara liksom...
  • Ord blind
    Scratchy skrev 2009-11-15 16:12:30 följande:
    Har alltid tyckt att du verkat intelligent, socialt kompetent, omtänksam och med ett stort hjärta, så jag har nog misstänkt att du var vänsterhänt.Jag tänkte faktiskt ett tag att starta en tråd om hur vi vänsterhänta är överlägsna de andra så att vi kunde dela våra upplevelser, men jag tog mig inte för att göra det. Onödigt att påpeka det uppenbara liksom...
    Jaha, är jag korkad eller?
  • Grizelda
    Scratchy skrev 2009-11-15 16:12:30 följande:
    Har alltid tyckt att du verkat intelligent, socialt kompetent, omtänksam och med ett stort hjärta, så jag har nog misstänkt att du var vänsterhänt.Jag tänkte faktiskt ett tag att starta en tråd om hur vi vänsterhänta är överlägsna de andra så att vi kunde dela våra upplevelser, men jag tog mig inte för att göra det. Onödigt att påpeka det uppenbara liksom...
    Åh, tack för de vackra orden! *rodnar* Jag har tänkt detsamma om dig...
  • Grizelda

Ord blind skrev 2009-11-15 16:14:22 följande:

Nej, absolut inte! *stryker medhårs*. Det är bara det att vi vänsterhänta känner oss lite tilltufsade i den andra tråden, där vi fått höra att vi är mindre värda, något som tydligen gäller för alla med funktionshinder. Därför behöver vi peppa varandra lite extra.
  • Ord blind
    Grizelda skrev 2009-11-15 16:35:04 följande:
    Nej, absolut inte! *stryker medhårs*. Det är bara det att vi vänsterhänta känner oss lite tilltufsade i den andra tråden, där vi fått höra att vi är mindre värda, något som tydligen gäller för alla med funktionshinder. Därför behöver vi peppa varandra lite extra.
    Jaha, jag trodde inte vänsterhänthet var ett funktionshinder i dagens Sverige. Det känns väldig medeltida! Jag trodde vänsterhenhet var att man använde vänsterhand i huvudregel till skillnad mot de som använder höger som då givetvis använder högerhand i huvudregel. Men jag är ödmjuk och säger att jag kan ha fel... :)
  • Scratchy

Nej nej... så länge du inte är högerhänt... *drar undan smalbenen*

Nej, allvarligt så tror jag att du har mycket vänsterhänt inom dig, bara att det kanske inte manifesteras så starkt som man hade kunnat önska.
  • Scratchy

Men vi vänsterhänta diskrimineras väldigt mycket. Vi är kränkta... KRÄNKTA!

Haha, jag är typ en av de få i Sverige som aldrig ansett mig vara kränkt. Här hade jag ju faktiskt haft en anledning till att vara kränkt, men problemet är att jag lärt mig allt med höger också, så jag är helt dubbelhänt vilket gör att jag inte lider alls. Men å andra sidan kanske jag kan vara kränkt eftersom jag tvingats lära mig detta onaturliga. Men då kommer ju problemet att jag faktiskt är väldigt glad att jag kan göra det mesta med båda händerna. Men jag vill också vara kränkt!

Svar på tråden Tråddödare igen....