• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Velour

"En annan lek som Astrid och Gunnar brukade leka kallades ?sicken blås?. Den gick till så att de sprang från var sitt håll genom alla rummen och möttes i köket där de pep varann i magen och skrek ?sicken blås?. Den här leken återkommer hos Emil och Ida."

Källa. www.astridlindgren.se

• Sedek
    qwerty66 skrev 2009-11-23 23:22:54 följande:
    vad är det???
    Och jag menar, son/flickvän... sicken blås... ELLER HUUUUUUR!

Man kan ju försöka peta med andra saker menar jag, och säger man det ibland så kanske mamma tror att man leker det. Uppenbarligen fungerade det.
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-23 23:26:14 följande:
    "En annan lek som Astrid och Gunnar brukade leka kallades ?sicken blås?. Den gick till så att de sprang från var sitt håll genom alla rummen och möttes i köket där de pep varann i magen och skrek ?sicken blås?. Den här leken återkommer hos Emil och Ida." Källa. www.astridlindgren.se
    Fröken Google

Astrid och Gunnar
  • Velour
    Sedek skrev 2009-11-23 23:28:17 följande:
    Astrid och Gunnar
  • Velour
    Sedek skrev 2009-11-23 23:28:44 följande:
    Velour:Whats up med bildbytet?
    Jag gillar omväxling och tyckte det var dags att byta bild efter ett par månader med Ahura Mazda vid makten
  • Velour

Sedek, hur gör man gubben med de stora ögonen som du har i inlägg 4423?

• Sedek
    Velour skrev 2009-11-23 23:30:54 följande:
    Jag gillar omväxling och tyckte det var dags att byta bild efter ett par månader med Ahura Mazda vid makten
    Vad är Ahura Mazda?

Mvh
    Han som inte orkar Googla utan vill fråga en levande person istället
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-23 23:32:27 följande:
    Sedek, hur gör man gubben med de stora ögonen som du har i inlägg 4423?

: - ? utan mellanslag
  • Velour
    Sedek skrev 2009-11-23 23:33:26 följande:
    Vad är Ahura Mazda?MvhHan som inte orkar Googla utan vill fråga en levande person istället
    Han var zoroasternas gud. Zoroastrism är en gammal persisk religion som, enligt historisk fakta, var den första monoteistiska religionen med dualism etc. Du kommer kanske inte att tro på detta, men så var det enligt vetenskaplig forskning.
Svar på tråden Tråddödare igen....