Inlägg från: Sedek |Visa alla inlägg
  • Sedek

Tråddödare igen....

Isnogood skrev 2009-11-24 08:42:20 följande:
    DU behöver umgås mer med....VUXNA.....
    Jag vet. Ett steg i rätt riktning är ju tråddödarträffen hos dig
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-24 10:29:27 följande:
    Jag läste för ett tag sedan att en siesta mitt på dagen faktiskt är bra för hälsan. Jag kommer från en kultur där vi gärna tar en tupplur på dagen, om vi får tillfälle. Vet ej vad det beror på, men då orkar vi mer också.
    Man kan känna sig piggare och få mer ut av dagen, en power napp är helt ok. Men inte att sova tungt i 30-60 minuter, det förstör nattsömnen och det bästa för kroppen är ihållande 6-8 timmars sömn. Timmarna är lite olika mellan oss, en del klarar sig bra på 6 medans andra behöver 8 timmar.

Siestan grundar väl sig i att det är för varmt mitt på dagen och när arbete mest bestod av kroppsarbete, tillverka eller förflytta saker, så vilade man. Behöver oftast inte det längre iom AC anläggningar och att allt färre arbetar med rent kroppsarbete. Men detta sista är lite spekuleringar från mitt håll...
  • Sedek
    Isnogood skrev 2009-11-24 13:54:10 följande:
    Tror ärligt talat inte att det blir någon.... Dom flesta säger nej av olika orsaker.... Men men...vi får se.....
    Gör det inte Vad synd i så fall

Om jag kommer då?
  • Sedek
    Polly S skrev 2009-11-24 14:00:02 följande:
    ah, jag frågar jag med! är 1.68, tränar måttligt (ett par ggr/vecka, simning, lite styrka), vad "bör" man väga?
    Fråga doktor Sedek - ska starta en ny tråd om det

Kvinna 1,68 som tränar bör väga enligt tabell mellan 52 - 70 kg för att kunna kalla sig normalviktig. Stort spann, ofta ser man själv när man är för tjock och inte. Med en sådan där Fettvågor... så kan man mäta det fettet som man absolut inte bör samla på sig, det viscerala fettet, inälvsfett, organfett. Man kan vara smal men ändå ha en hög andel sådant vilket är ett tecken på att något i kost och motionsväg bör ändras.

Har du mycket muskler, alltså MYCKET muskler. Inte det du får av normalträning så som simning, F&S gympa osv. Men om du håller på med styrkelyft, bodybuilding, kulstötning och annan typ av aktivitet som involverar tung styrketräning och mat därefter så ändras kanske skalan något.

De svenska bodybuilderna som står på scenen är rätt så lätta, vet inte vad lättaste klassen är men många ligger runt 80-90 kg. Det dröjer länge innan man kan skylla på mycket muskler angående vikten
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-24 14:11:49 följande:
    SEDEK!!! Hur blir det med de bilder du hade tänkt pryda till galleri med?
    Hm, ska fundera på det.

Du själv då!!! Du har ju inga bilder på dig där
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-24 12:13:58 följande:
    Sedek, har en fråga om vikt. Jag är 1.60, hur mycket bör jag väga? Eller rättare sagt, vad bör idealvikten vara för mig? Själv satsar jag på runt 55-57 kg, som jag vägt större delen av mitt vuxna liv.
    Du ligger perfekt där du gör, rör inte på dig

47-64 säger listan.

Attans vad lätta ni är!
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-24 14:14:08 följande:
    Sådär Fiona, nu har Mr.Muscle gett dig det mest utförliga svar.
    Blev du avis nu
  • Sedek
    Isnogood skrev 2009-11-24 14:16:03 följande:
    När har man MYCKET muskler...? Jag menar...vart går gränsen...?
    När man ser ut som jag

Eller när man tar +200 kg i marklyft

Eller när man tar 140 kg i bänk

Eller när man bor på en gård och driftar den själv, med allt vad det innebär
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-24 14:25:57 följande:
    Ingen aktivitet på hela tre min. Jag har dödat tråden!
    Nejdå, lugn ner dig nu tjejen

Jobbar samtidigt, chefen kom in...
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-24 14:22:08 följande:
    Hur lång är du och hur mycket väger du?
    157 cm

104 kg
Svar på tråden Tråddödare igen....