Grizelda skrev 2009-11-24 23:03:39 följande:
Suck. Undrar om jag har blivit en osynlig tråddödare IRL också... Har varit en månad på min nya praktikplats, och en av de anställda har gått från att vara supertrevlig till att bokstavligen behandla mig som luft. Jag är bekant med de flesta anställda, även den här personen, sedan flera år tillbaka, och hon har verkligen blivit som en omvänd hand. Jag sa lite skarpa saker på ett möte för två veckor sedan, men det var inte personligt mot henne, utan det var snarare att jag tog ställning för de anställda mot företagsledningen. Fast det kan ju finnas ömma tår som inte jag känner till... Visst, jag borde väl konfrontera henne och fråga vad hon håller på med, men dels vet jag inte om jag vill höra, dels blir jag förbannad för att jag tycker att hon inte beter sig som en vuxen människa på en arbetsplats, utan som en tjurig tonåring fast hon är över femtio. Någon som har något klokt att säga, eller ska jag starta en styrkekram-tråd i KR, där alla måste hålla med mig .
Det kan vara jäkligt känsligt sånt där. Speciellt att komma in som ny och påpeka saker, även om det är för golvet MOT toppen. Det är självklart inte ditt fel, men jag tycker du ska ta upp det med henne.
Fråga ärligt om du trampat på några tår. Om inte så kan du fråga utifall du har en extremt svår dialekt för det verkar som att ingen vill prata med dig
Gör det på ett lättsamt sätt, utan att verka oseriös.